
تعداد نشریات | 34 |
تعداد شمارهها | 1,320 |
تعداد مقالات | 9,476 |
تعداد مشاهده مقاله | 9,270,855 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,677,490 |
بررسی میزان تأثیر آموزش گروهی مدیریت خشم بر عزت نفس دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی یک شهرک نظامی در تهران | ||
فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده | ||
مقاله 1، دوره 9، شماره 27، مرداد 1393 اصل مقاله (310.41 K) | ||
نویسندگان | ||
رضا حسین پور* ؛ مرتضی کرمی؛ مریم ناصری | ||
امام حسین علیه السلام | ||
تاریخ دریافت: 11 مهر 1394، تاریخ بازنگری: 17 مرداد 1404، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش تعیین میزان تأثیر آموزش گروهی مدیریت خشم با رویکرد شناختی ـ رفتاری بر عزتنفس دانشآموزان مدارس راهنمایی دخترانه یک شهرک نظامی است. "آموزش گروهی مدیریت خشم با رویکرد شناختی ـ رفتاری بر افزایش عزتنفس دانش آموزان مؤثر است." فرضیه تحقیق بوده ا ست. روش پژوهش: روش تحقیق شبه آزمایشی از نوع پیشآزمون ـ پسآزمون با دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل است. جامعه آماری تحقیق را تمام دانش آموزان مدارس راهنمایی دخترانه یک شهرک نظامی در تهران تشکیل میدهند. روش نمونهگیری تصادفی ساده، و افراد نمونه که 45 نفر بودند با روش جایگزینی تصادفی در سه گروه 15 نفره (دو گروه آزمایش و یک گروه گواه) قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده برای اندازهگیری میزان عزت نفس آزمودنیها، آزمون عزتنفس کوپر اسمیت است. بر اساس اطلاعات پسآزمون عزتنفس و مقایسه آنها با پیشآزمون با بهرهگیری از تحلیل واریانس، 52% تغییر پس از اعمال مداخله در گروه آزمایش مشاهده شد که نشاندهنده افزایش عزتنفس کلی آزمودنیها پس از آموزش گروهی مدیریت و کنترل خشم بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت خشم و عزت نفس در مدارس راهنمایی دخترانه؛ رابطۀ عزت نفس و زندگی در شهرکهای نظامی؛ آموزش گروهی مدیریت خشم و عزت نفس در دختران | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 496 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 341 |