
تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,260 |
تعداد مقالات | 9,131 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,464,500 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,164,942 |
طراحی سامانه پایدارسازی غیرفعال ژیروسکوپی خودروی در شرایط آفرود سخت | ||
مکانیک هوافضا | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 آذر 1403 | ||
نوع مقاله: گرایش دینامیک، ارتعاشات و کنترل | ||
نویسندگان | ||
سید محمد حسین حسینی* 1؛ سعید محجوب مقدس2 | ||
1گروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران، ایران | ||
2دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جامع امام حسین ع | ||
تاریخ دریافت: 22 مهر 1403، تاریخ بازنگری: 05 آذر 1403، تاریخ پذیرش: 18 آذر 1403 | ||
چکیده | ||
خودروهای نظامی برای شرایط بسیار سختی طراحی میشوند که در آن بعضی از کارآییهای خود را از دست میدهند. برای حفظ کارآیی خودروهای نظامی و ادوات همراه طراحیهای مختلفی میشود که باید هزینه آن به صرفه باشد.چالشی که وجود دارد این است که چگونه میتوان تیرباری را روی خودروی نظامی نصب نمود و در حین حرکت از آن استفاده نمود بنحوی که دقت تیراندازی قابل قبول باشد. فناوریهای موجود پایدارساز بسیار گران هستند و نسبت به ارزش خودرو و سلاح صرفه اقتصادی ندارند. بنابراین باید روش پایدارسازی غیرفعال با استفاده از اثر ژیروسکوپی را اتخاذ نمود. در این روش از چرخطیار بزرگ با سرعت دورانی بالا استفاده میشود. شرط اساسی استفاده از این روش تعیین تعداد چرخهای طیار و تعداد قابهای مورد استفاده برای ارتباط بین چرخ طیار و محرک است. در این تحقیق با توجه به شرایط محیطی مدلی جدید از قابها و چرخهای طیار ارائه شدهاست. این مدل توانایی مقاومت در برابر تحریکات دورانی در دو راستا را دارد. معادله مناسب لاگرانژی آن استخراج شدهاست. پس از آن چالش اصلی محاسبه آستانه تحمل تحریکات اعمالی است. مدل آزمایشگاهی حل این مسئله و نتایج شبیهسازی عددی ارائه شدهاست. در انتها پیشنهادات برای ادامه تحقیقات باهدف مقابله با تحریکات در راستاهای دیگر علیالخصوص جابجایی ارائه میگردد. | ||
کلیدواژهها | ||
گشتاور آستانه"؛ پایدارسازی غیرفعال"؛ ژیروسکوپ"؛ آفرود"؛ "؛ شرایط سخت" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Designing a gyroscopic passive stabilization system for a car in difficult off-road conditions | ||
نویسندگان [English] | ||
Seyyed Mohammad Hossein Hosseini1؛ Saeed Mahjoub Moghadas2 | ||
1Mechanical Engineering Department , Imam Hossein Comprehensive University, Tehran, Iran | ||
2Imam Hossein University | ||
چکیده [English] | ||
Military vehicles are designed for very harsh conditions where they lose some of their efficiency. In order to maintain the efficiency of military vehicles and accompanying equipment, various designs are made that must be cost-effective. The challenge that exists is how to install a shooting range on a military vehicle and use it while moving in such a way that the shooting accuracy is acceptable. The existing stabilizer technologies are very expensive and are not economical compared to the value of cars and weapons. Therefore, passive stabilization method using gyroscopic effect should be adopted. In this method, a large flywheel with high rotational speed is used. The basic condition of using this method is to determine the number of flywheels and the number of frames used for the connection between the flywheel and the driver. In this research, according to the environmental conditions, a new model of aircraft frames and wheels is presented. This model has the ability to resist rotational stimulation in two directions. Its appropriate Lagrangian equation has been derived. After that, the main challenge is to calculate the tolerance threshold of applied stimuli. The laboratory model to solve this problem and the numerical simulation results are presented. At the end, suggestions for continuing research aimed at dealing with provocations in other directions, especially displacement, are presented. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Threshold torque", Passive Stabilization", Gyroscope", Off road", ", Difficult Conditions" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 71 |