تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,240 |
تعداد مقالات | 8,994 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,848,270 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,708,338 |
بررسی تجربی وابستگی عدد اشتروهال و پسای میانگین به موقعیت یک سیلندر دایروی پشت یک ایرفویل | ||
مکانیک سیالات و آیرودینامیک | ||
مقاله 4، دوره 1، شماره 2، بهمن 1391 اصل مقاله (550.49 K) | ||
نویسندگان | ||
عبدالله شادآرام* ؛ سیما باجلان؛ سید آرش سید شمس طالقانی | ||
تاریخ دریافت: 14 آبان 1392، تاریخ بازنگری: 02 دی 1403، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
تداخل آیرودینامیکی سیلندر استوانهای و دنباله ایرفویل بالادست اثر چشمگیری بر عملکرد بسیاری از سیستمهای مهندسی، از جمله فنهای خنککننده الکترونیکی و توربوماشینها دارد. نیروهای سیالی و عدد اشتروهال مهمترین پارامترها در طراحی مهندسی و مبحث اثرات تداخل میباشند. برخی پارامترها، بهویژه عدد رینولدز و موقعیت و ابعاد نسبی اجزاء بهشدت بر تداخل آیرودینامیکی دنباله تأثیر گذارند. پژوهش حاضر به بررسی اثر چیدمان شامل؛ زاویه حمله ایرفویل و موقعیت عرضی سیلندر نسبت به ایرفویل بر میانگین ضریب پسای مجموعه و عدد اشتروهال در دنباله نزدیک سیلندر میپردازد. اندازهگیریها در رژیم زیربحرانی و به روش سرعتسنجی سیمداغ صورت گرفته است. وابستگی این پارامترها به چیدمان در ارتباط با ساختار گردابهای جریان و پارامترهای مشخصه جریان مورد بررسی قرار گرفته است. از نتایج حاضر، سه الگوی تداخلی: ( 1) جسم گسترده، ( 2) بحرانی و ( 3) همانتشار بر اساس چیدمان بهدست آمده و دید روشنی نسبت به فرآیند فیزیکی تداخل دنباله و ساختار گردابه حاصل شده است. همچنین، رفتار متضاد ضریب پسا و عدد اشتروهال نسبت به یکدیگر مورد بررسی قرار گرفته است. | ||
کلیدواژهها | ||
عدد اشتروهال؛ ایرفویل؛ پسا؛ تداخل دنباله؛ سیلندر | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 538 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 269 |