تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,240 |
تعداد مقالات | 8,994 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,844,919 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,706,567 |
شبیهسازی عددی اثر میکروریبلتها بر پارامترهای هیدرودینامیکی شناورهای پروازی | ||
دوفصلنامه مهندسی شناورهای تندرو | ||
مقاله 5، دوره 15، شماره 48، دی 1395، صفحه 42-50 اصل مقاله (1.38 M) | ||
نویسندگان | ||
علیرضا حیدریان* 1؛ مهدی ریشهری2؛ علیرضا کاظمیپور3 | ||
1کارشناسی ارشد هیدرومکانیک کشتی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر | ||
2کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شریف | ||
3کارشناسی مهندسی دریا، دانشگاه خلیج فارس بوشهر | ||
تاریخ دریافت: 11 تیر 1397، تاریخ بازنگری: 02 دی 1403، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
امروزه، با توجه به اهمیت انرژی و سرعت در سطح جهان و با در نظر گرفتن محدودیت انرژی جهان، در مباحث مربوط به بهینهسازی انرژی همواره باید بهترین حالتها را برای طراحی در نظر گرفت. در بحث صنعت دریایی و با توجه به گسترهی مرزهای آبی کشور و در نظر گرفتن موقعیت استراتژی خاص منطقه همواره باید به دنبال راهی جهت کاهش مصرف انرژی و افزایش سرعت شناورهای تندرو بود. در این بررسی، طبیعت به عنوان راهنمایی جهت رسیدن به هدف مورد استفاده قرار گرفته است. با بررسی سطح پوست جانوران پُرسرعت دریایی نظیر کوسه و دلفین، ایدهی استفاده از سطوح ریبلتدار به وجود آمد. جهت مطالعه اثرات ریبلتها از نرمافزار انسیس CFX استفاده شده است. ریبلتها بر روی یک ورق پروازی شبیهسازی شده و اثرات آنها مورد مطالعه قرار گرفته است. بر اساس نتایج آزمایشگاهی به دست آمده از آزمایشهای عملی در حوضچههای کشش به اعتبارسنجی شبیهسازیهای انجام شده پرداخته شده است. بر اساس نتایج حاصل از نرمافزار، ریبلتها میتوانند در حالت دوفازی تا شش درصد کاهش درگ برای ورق پروازی داشته باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
پارامترهای هیدرودینامیکی؛ ورق پروازی؛ کاهش درگ؛ ریبلت؛ انسیس CFX؛ شبیهسازی دو فازی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 16,728 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 109 |