تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,240 |
تعداد مقالات | 8,993 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,843,256 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,704,987 |
اثر برجستگی تعمدی سطح نهایی پوشش تونل دربرابر بارهای انفجاری | ||
پدافند غیرعامل | ||
مقاله 4، دوره 6، شماره 4، بهمن 1394 اصل مقاله (876.06 K) | ||
نویسندگان | ||
صادق نورنیا عمرانی* 1؛ صفا پیمان2؛ مهدی طهماسب زاده3 | ||
1دانشگاه امام حسین (ع)/ مهندسی حوزه مرکزی سپاه | ||
2دانشگاه امام حسین | ||
3امام حسین(ع) | ||
تاریخ دریافت: 24 فروردین 1394، تاریخ بازنگری: 01 دی 1403، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
ورودی یا نقطه اتصال به سطح سازههای زیرزمینی تدافعی از نقاط ضعف این سازهها در برابر بارهای انفجاری میباشد. استفاده از برجستگی تعمدی در پوشش نهایی تونل، یکی از راهکارهای مقابله با موج انفجار وکاهش اثرات ناشی از آن جهت کاهش آسیبپذیری میباشد. در این مطالعه ابتدا درنرمافزاراتوداین (AUTODYN)، انفجارهایی هم راستا و با فاصله از دهانه تونل مستقیم شبیهسازی شده و سپس به بررسی اثر برجستگی تعمدی در پوشش نهایی تونل ، در کاهش انفجار (بیشفشار)پرداخته میشود و در نهایت با توجه به ابعاد برجستگی و تعداد آنها در تونل، میزان درصد کاهش فشار، بیان میگردد. | ||
کلیدواژهها | ||
تونل؛ برجستگی؛ اتوداین؛ انفجار؛ بیش فشار | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,990 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 935 |