
تعداد نشریات | 34 |
تعداد شمارهها | 1,289 |
تعداد مقالات | 9,294 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,800,265 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,339,797 |
چالش در اهداف تربیت دینی (شناخت، عاطفه و عملکرد) | ||
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی | ||
مقاله 3، دوره 20، شماره 17، اسفند 1391 اصل مقاله (321.01 K) | ||
نویسندگان | ||
علی اکبر عجم* 1؛ محمود سعیدی رضوانی2 | ||
1پیام نور | ||
2فردوسی | ||
تاریخ دریافت: 17 آذر 1392، تاریخ بازنگری: 19 اردیبهشت 1404، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
این مقاله به تناسب اهمیت شناخت هدف با روش تحلیلی نظری به بررسی رابطه اهداف سهگانه در حیطه شناختی، عاطفی و روانیحرکتی با رویکردهای مختلف در زمینه تربیت دینی پرداخته است. در این مقاله ابتدا اهداف سهگانه، و سپس رویکردهای مختلف تربیت دینی تبیین، و بر این اساس رابطه اهداف سهگانه با رویکردهای تربیت دینی مشخص شده است؛ لذا حیطههای سهگانه شناختی و عاطفی و عملکردی با سه رویکرد ایمانگرا، عقلگرا و رویکرد ترکیبی در ارتباط است. بنابراین در تربیت دینی باید رویکردی انتخاب شود که هم به عقل، هم به عاطفه و هم به رفتار یادگیرندگان توجه شود؛ بهعبارت دیگر باید به هر دو رویکرد عقلگرایی و ایمانگرایی و نتیجه آن، که عمل صالح است، توجه کافی مبذول شود. | ||
کلیدواژهها | ||
اهداف تربیت دینی؛ اهداف شناختی عاطفی و روانی حرکتی؛ رویکرد ایمانگرایی؛ رویکرد عقلگرایی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 578 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,660 |