تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,244 |
تعداد مقالات | 9,010 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,871,184 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,721,071 |
ماهیت تربیت اخلاقی از نظر فردی یا جمعی بودن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره) | ||
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی | ||
مقاله 1، دوره 21، شماره 18، خرداد 1392 اصل مقاله (250.06 K) | ||
نویسندگان | ||
فاطمه وجدانی* ؛ محسن ایمانی؛ رضا اکبریان؛ علیرضا صادق زاده | ||
تربیت مدرس | ||
تاریخ دریافت: 25 آذر 1392، تاریخ بازنگری: 07 دی 1403، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
هدف مقاله این است که ابتدا ماهیت تربیت اخلاقی را از دیدگاه فردی یا جمعی بودن مشخص سازد و سپس دلالتهای تربیتی و اجتماعی آن را بیان کند. این پژوهش از نوع بنیادی ـ کاربردی، و روش آن، توصیفی ـ تحلیلی است. یافته ها نشان داد که تربیت اخلاقی در دیدگاه علامه ماهیتی جمعی دارد و صرفا قائم به اصلاح فرد نیست؛ بلکه لازم است بخشی از برنامه جامع تربیت اخلاقی به ساماندهی وضعیت اخلاقی جامعه اختصاص یابد؛ لذا در این مقاله ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل جامعه تربیتی، راهبردهایی در دو سطح مدرسه و کل جامعه برای اثر بخشی بیشتر برنامه تربیت اخلاقی پیشنهاد شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
تربیت اخلاقی در جامعه؛ ماهیت جامعه و اخلاق؛ نظر تربیتی علامه طباطبایی؛ جامعه تربیتی و دینی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 573 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 468 |