تعداد نشریات | 36 |
تعداد شمارهها | 1,230 |
تعداد مقالات | 8,927 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,674,288 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,575,704 |
فلسفة تربیت اسلامی در پرتو دیدگاههای عملی: مواجهه با نظریة کار | ||
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی | ||
مقاله 4، دوره 23، شماره 28، آذر 1394، صفحه 107-130 اصل مقاله (324.43 K) | ||
نویسندگان | ||
فرشته آلحسینی* 1؛ سید مهدی سجادی2؛ علیرضا صادقزاده2؛ محمود مهرمحمدی2 | ||
1تربیت مدرس/ندارد | ||
2تربیت مدرس | ||
تاریخ دریافت: 10 خرداد 1393، تاریخ بازنگری: 07 آذر 1403، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
مواجهة فلسفة تربیت اسلامی با دیدگاههای عملی به دلیل وجود تأثیرات نامطلوب شکاف نظریه و عمل تربیتی ضرورت یافته است. دیدگاههایی که علیرغم تأکیدات متفاوت در یک چیز اشتراک دارند: پافشاری بر احیا فلسفة عملی و بهرهجویی از امکانات آن برای غلبه بر مسائل لاعلاج مدرن، از جمله شکاف میان نظریه و عمل تربیتی. این مواجهات به منظور آشکار کردن محدودیتهای دیدگاههای ما نسبت به اعمالمان به عنوان فیلسوف تربیت صورت میگیرد. هم اکنون این مواجهه میتواند میان دیدگاههای فلسفة تربیت اسلامی و دیدگاههای عملی صورت گیرد. هدف از این پژوهش، تبیین محدودیت رویکرد نظری به فلسفة تربیت اسلامی در پرتو نظریة ویلفرد کار است. این محدودیت را میتوان در ویژگیهایی که نقاط قوت فلسفة تربیت اسلامی محسوب میشوند جستجو کرد، در چهار ویژگی «مدون بودن»، «کلی بودن»، «فارغ از مکان بودن» و «فارغ از زمان بودن». | ||
کلیدواژهها | ||
فلسفة تربیت اسلامی؛ فلسفة مدرن؛ رویکرد نظری؛ رویکرد عملی؛ شکاف نظریه و عمل | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 235 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 213 |