- آشتیانی، ملیحه (1383). بررسی روشهای مناسب لحاظ کردن ارزشهای شهروندی با توجه به موازین دینی در برنامه درسی. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش.
- باقری، خسرو (1384). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. ج 2. تهران: انتشارات مدرسه.
- حائری شیرازی، محی الدین (1370). بحثی در مورد جامعه شناسی اسلامی. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
- رالز، جان (۱۳۸۵). عدالت بهمثابه انصاف: یک بازگویی. ترجمه عرفان ثابتی. چ دوم. تهران: ققنوس.
- علیین، حمید (1385). تربیت سیاسی از دیدگاه امام علی (ع). پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شاهد.
- فالکس، کیث (1381). شهروندی. ترجمه محمد تقی دلفروز. تهران: انتشارات کویر.
- فتحی واجارگاه، کورش (1384). بررسی ویژگیهای انسان مطلوب نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در افق بیست ساله، وزارت آموزش و پرورش. تهران: دبیر خانه طرح تدوین سند ملی آموزش و پرورش.
- فراستخواه، مانوئل (1377). نقش شرقیان در دنیای کنونی: در دین و جامعه. تهران: شرکت سهامی انتشار.
- مرزوقی، رحمتالله (1379). تربیت سیاسی در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی. رساله دکتری. دانشگاه تربیت مدرس.
- معافی، محمود (1385). بررسی وضعیت موجود تربیت سیاسی، اجتماعی دانشآموزان در سطوح مختلف تحصیلی. تهران: مؤسسه پژوهش و نوآوریهای برنامه ریزی آموزشی.
- میلر ،جی ،پی (1379). نظریههای برنامه درسی. ترجمه محمود مهر محمدی. تهران: انتشارات سمت.
- نجفی، موسی (1379). مراتب ظهور فلسفه سیاست در تمدن اسلامی. پایاننامه دکترای علوم سیاسی. پژوهشگاه انسانی و مطالعات فرهنگی.
- فراهانی کیشانی، عزت اله؛ فرمهینی فراهانی، محسن؛ رهنما، اکبر (1392). مؤلفههای اساسی تربیت شهروندی اسلامی ایرانی. فصلنامه مطالعات ملی. ش 56: 51 تا 85.
- قلتاش، عباس (1391). مبانی اجتماعی و سیاسی تعلیم و تربیت: بررسی تطبیقی رویکردها و دیدگاههای تربیت شهروندی. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت. س 2. ش 1.
- گوتک، جرالد. ال (1380). مکاتب فلسفی و آراء تربیتی. ترجمه محمد جعفر پاک سرشت. تهران: سمت.
- فیروزی، محمد رضا (1382). زیر ساختهای تربیتی جامعه مدنی. پایان نامه دکتری. دانشگاه تربیت معلم.
- Held, David (1995). Cosmopolitanism: an agenda for a new world order. Cambridge, UK Malden, Massachusetts: Polity Press
- Holden, C. and Clough, (eds) (2002) Children as Citizens: Education for Participation. London: Jessica Kingsley Publishers
- Kennedy,K.(1999)”Citizenship education and modern state.London.The Falmer press.
- Kerr,D.(1999)”citizenship education:an international comparison. www.inca.org.uk
- Konel,e.(1971)”Study about development of political development in adolescent and young man from the understanding key political concept like society”Law and Individual Right.
- Lee,W.o.(1999)”Qualities of citizenship for the new century. Unesco-ACEID. Bangkok.Thailand.
- Marshall,T.H.(1998)”Citizenship and social.T.Bottmore, London,Plato press.
- Moore.J.(etal).(1985) “The child political world.” NewYork . Praeger.
- Mosher,R.(1991) “moral education.”Journal of Education Ledership 38 .(2)
- Newmann,F.M.(1987)”higer order thinking in high school social studies.Madison,University of Wisconsin.
- Nozich,R.(1987)”Anarchy, state and utopia.”Basic Books Publishers.
- Parker,S.(1987)”Teacher mediation in school studies.” Journal of Theory and Reaserch in Social Education.52(3)
- Prior,w.(2001)”citizenshipeducation”Austrahian experiences.SLO.Netherland
- Putra and Sheveel .(1999)”Civic education in 24 countries of the world:Humbult university
- Shelly,G.(1998)”Perception of the characterisics of good citizenship by public school teachers,”Seattle Pacific University.
- Soysal , y. (1994)” Limits of citizenship” Chicago ,Il: university of chicago press
- Van Steenbergen,B.(1994)”Toward a global ecological citizenship”London.Sage.
- Voke,Heather,m.(2002)”Democracy,public deliberation and civic education for democratic change and participation the deliberative public.”Indiana university press
|