- قرآن کریم.
- امیری، مهدی؛ پرتابیان، اکبر؛ امیری، زهره (1393). بررسی تطبیقی عوامل و عناصر تشکیل دهندة برنامۀ درسی با قرآن کریم. فصلنامه اسلام و پژوهشهای اسلامی. س 6. ش 2: 97 تا 118.
- اعلائی، غلامحسین؛ گلستانی، هاشم؛ کشتی آرای، نرگس (1391). تحلیل معرفت عقلانی مطرح شده در آیات قرآن کریم بر اساس تفسیرالمیزان و دلالتهای آن بر اهداف برنامههای درسی تربیت دینی. فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی. س 9. ش 6: 21 تا 37.
- ایزدی، صمد؛ قادری، مصطفی؛ حسینی، فاطمه (1393). امکان سنجی اجرای برنامه درسی با رویکرد معنوی در دوره متوسطه. فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی. س 11. ش 14: 34 تا 50.
- ارنشتاین، الن سی؛ فرانسیس، پی هانکینز (1384). مبانی، اصول و مسائل برنامه درسی. ترجمه قدسی احقر. تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
- باقری، خسرو (1388). دیدگاههای جدید در فلسفه تعلیم تربیت. تهران: انتشارات علم.
- باقری، خسرو (1389). درآمدی بر فلسفه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. چ2. ج1. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- باقری، خسرو (1382). درآمدی بر فلسفه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی. ش 4: 9 تا 48.
- برنامه درسی ملی (1391). وزارت آموزش و پرورش.
- خالقی نژاد، سید علی؛ ملکی، حسن؛ حکیم زاده، رضوان (1394). نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامهدرسی با شاخصهای مبانی فلسفی تربیت اسلامی. فصلنامه پژوهشهای کیفی در برنامهریزی درسی. ش 1: 5 تا 42.
- رون، سید امیر (1389). حوزه یادگیری قرآن و معارف اسلامی در برنامه درسی ملی. مجله قرآن. ش 1: 8 ـ 15.
- شاملی، عباسعلی؛ ملکی، حسن؛ کاظمی، حمیدرضا (1390). برنامۀ درسی، ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی. فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی. س 3. ش 2: 77 تا 98.
- شعبانی، زهرا (1385). طراحی و ارائه رویکرد جامع تلفیق برنامههای درسی در حوزه علوم انسانی. خلاصه مقالات همایش ملی مهندسی اصلاحات در آموزش و پرورش: 106 ـ 109.
- شریعتمداری، علی (1370). تعلیم و تربیت اسلامی. چ 11. تهران: امیرکبیر.
- صابری، رضا، قندیلی، سیدجواد؛ رستمی نسب، عباسعلی (1389). سازماندهی محتوای برنامههای درسی با الهام از آیات قرآن کریم. معرفت در دانشگاه اسلامی. س 14. ش 1: 132 تا 153.
- صادق زاده قمصری، علیرضا (1389). بررسی و نقد فلسفی برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران براساس فلسفه تربیت اسلامی و دلالتهای آن. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. س 5. ش 18: 165 تا 188.
- طالبی، سعید؛ مظلومیان، سعید؛ صیف، محمدحسن (1390). اصول برنامهریزی درسی. چ 3. تهران: دانشگاه پیام نور.
- قاسم پور دهاقانی، علی؛ نصر اصفهانی، احمد رضا (1391). رویکرد معنوی و برنامه ریزی درسی. فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی. س 19. ش 13: 71 تا 92.
- علمالهدی، جمیله (1384). مبانی تربیت اسلامی و برنامهریزی درسی: براساس فلسفه صدرا. تهران: نشر دانشگاه امام صادق.
- علوی، سید حمیدرضا (1387). نکات اساسی در فلسفه تعلیم و تربیت و مکاتب فلسفی و تربیتی. کرمان: انتشارات دانشگاه شهید باهنر کرمان.
- کیخا، علیرضا (1395). مبانی فلسفی الگوی تعادل محور در برنامه درسی. نخستین همایش ملی بومیسازی برنامه درسی. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
- گوتک، جرالد (1393). مکاتب فلسفی و آرای تربیتی. ترجمه جعفر پاک سرشت. تهران: انتشارات سمت.
- گلستانی، سید هاشم؛ شکریان دهکردی، مریم (1387). فلسفه تعلیم و تربیت در اسلام با تکیه بر آیات قرآن کریم و نهج البلاغه. علوم قرآن و حدیث (کوثر). ش 29: 5 تا 12.
- ملکی، حسن (1393). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل). ویراست دوم. چ 18. تهران: انتشارات پیام اندیشه.
- ملکی، حسن (1394). جزوه کلاسی درس برنامه ریزی درسی 2. دانشگاه علامه طباطبائی تهران.
- ملکی، حسن؛ حکیم زاده، رضوان؛ خالقی نژاد، سید علی (1394). نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامهدرسی با شاخصهای مبانی فلسفی تربیت اسلامی. فصلنامه پژوهشهای کیفی در برنامهریزی درسی. ش1.
- مهر محمدی، محمود (1367). الگوهای طراحی برنامه درسی. فصلنامه تعلیم و تربیت. س 3. ش 15 و 16: 10 تا 28.
- مهرمحمّدی، محمود (1392). برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. چ دوم. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
- محمدی منفرد، بهروز (1387). معنای زندگی، نیهیلیسم و اندیشه مهدویت. فصلنامه مشرق موعود. س 2. ش 7: 68 تا 80.
- مکارم شیرازی، ناصر (1384). حکومت جهانی مهدی(عج). قم: انتشارات نسل جوان.
- محمدی ری شهری، محمد (1384). منتخب میزان الحکمه. چ سوم. ترجمه حمیدرضا شیخی. قم: دار الحدیث.
- مصباح یزدی، محمدتقی (1391). فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. تهران: انتشارات مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه).
- نوذری، محمود (1391). امکان اسلامیسازی و بومیسازی برنامه درسی رشته علوم تربیتی. فصلنامه راهبرد فرهنگ. ش 19: 139 تا 168.
- نوروززاده، رضا (1385). وضعیت سهم مشارکت دانشگاهها در بازنگری برنامههای درسی مصوب شورایعالی برنامهریزی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. س 12. ش 42: 71 تا 93.
- Aimini,L.Yan,C.(2011).A Case study of Colleg English Curriculum Design Under the social Needs Analysis. Studies in Literature and Language,3(3):1-5.Relationship to Teaching Style. Religion & Education, 38:2, 128-140.
- Buchanan, T.(2009)the spiritual dimension and curriculum change, international journal of childrens spirituality, voulume14,issue40.
- Hill ,j. M (2013) planning and design of curriculum construction and organization university koros press limited London, uk
- Howard N.(2003)The Balanced Curriculum. NC Department of Public Instruction.
- Klein.f.m.(1991)curriculum Design. ency clopedia of curriculum.
- National Association of State Boards of Education. Any time, Any Place, Any Path, Any Pace: Taking the Lead on e-Learning Policy(2001). Alexandria, VA: NASBE.
- Oliva, P.F (2008). Developing the Curriculum. Boston: Pearson press.
- Squires David A.(2013) The Balanced Curriculum Model: Description and Results. January-March , 1–10.
- Squires. D, Arrington, a (1998) a balanced curriculum standards assessments for high performance.
|