تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,240 |
تعداد مقالات | 8,994 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,846,593 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,707,213 |
مقایسه کمالگرایی،تعلل و مسئولیتپذیری در دانشجویان مراکز تربیت معلم شهر اهواز به تفکیک جنس | ||
فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده | ||
مقاله 6، دوره 6، شماره 18، مرداد 1390 اصل مقاله (614.42 K) | ||
نویسندگان | ||
فریده حمیدی* ؛ معصومه قیطاسی | ||
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | ||
تاریخ دریافت: 25 خرداد 1393، تاریخ بازنگری: 02 دی 1403، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
چکیده هدف از انجام این پژوهش تعیین رابطه ساده و چندگانه کمالگرایی، تعلل و مسئولیتپذیری در دانشجویان دختر و پسر مراکز تربیت معلم شهر اهواز بود. آزمودنیها 200 نفر از دانشجویان مراکز تربیت معلم شهر اهواز بودند (100 دختر و 100 پسر)، که به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری این پژوهش عبارتند از: مقیاس کمالگرایی اهواز (APS)، مقیاس تعلل شوارزر، اسمیتز و دیهل و مقیاس مسئولیتپذیری (CPI-RE). نتایج تحقیق با استفاده ازضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه نشان داد در گروه دانشجویان دختر بین تعلل و مسئولیتپذیری رابطه منفی، بین تعلل وکمالگرایی رابطه مثبت و بین کمالگرایی و مسئولیتپذیری رابطه منفی معنیدار وجود دارد. در گروه دانشجویان دختر بین تعلل و مسئولیتپذیری رابطه منفی و بین تعلل و کمالگرایی رابطه مثبت معنیدار وجود دارد و بین کمالگرایی و مسئولیتپذیری رابطه منفی معنیدار وجود ندارد. همچنین در گروه دانشجویان دختر و پسر از میان متغیرهای پیش بین تنها کمالگرایی پیشبینیکننده برای تعلل دانشجویان میباشد و مسئولیتپذیری نقشی در پیشبینی سایر متغیرها ندارد. | ||
کلیدواژهها | ||
کمالگرایی؛ تعلل؛ مسئولیتپذیری؛ دانشجویان تربیت معلم | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 388 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 250 |