تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,244 |
تعداد مقالات | 9,011 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,923,025 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,735,492 |
بررسی تأثیر روش داستانگویی مبتنی بر کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان دختر پایه چهارم ابتدائی | ||
فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده | ||
مقاله 3، دوره 7، شماره 19، مرداد 1391 اصل مقاله (571.42 K) | ||
نویسندگان | ||
نسیم السادات قدسی* 1؛ عبدالله شفیع آبادی2؛ منصور سودانی3؛ منصور سودانی3 | ||
1دانشگاه علوم و تحقیقات واحد خوزستان | ||
2دانشگاه علامه طباطبایی نور اصفهان | ||
3دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
تاریخ دریافت: 20 فروردین 1393، تاریخ بازنگری: 10 دی 1403، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
هدف از اجرای این پژوهش بررسی تاثیر روش داستانگویی با تکیه بر داستانهای کلیله و دمنه بر بهبود خودپنداره کودکان است. جامعه آماری این پژوهش دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه دو آموزش و پرورش شهرتهران در سال تحصیلی 91-90 میباشد. روش نمونهگیری با توجه به هدف پژوهش (بهبود خودپنداره) بدین شیوه اجرا شد که با پیشآزمون خودپنداره کودکان پیرز-هریس، تعداد 15 نفر از دانش آموزان، با خودپنداره ضعیف، به عنوان گروه آزمایش انتخاب شد و در یک دوره ده جلسهای به جهت بهبود خودپنداره، شنیدن داستانهای کلیله و دمنه را تجربه کردند. هر دو گروه آزمایش و گواه درمعرض پسآزمون خودپنداره قرارگرفتند. دادهها با توجه به فرضیه تحقیق ، توسط تحلیل کوواریانس موردتحلیل آماری قرارگرفت. نتایج تحلیل آماری نشان داد که روش داستانگویی مبتنی برکلیله ودمنه بر بهبود خودپنداره کودکان اثردارد. | ||
کلیدواژهها | ||
داستان گویی مبتنی بر کلیله و دمنه؛ خودپنداره؛ کودکان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 553 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 248 |