- الماسی، مسعود (۱۳۹۳). احساس شادکامی دختران شهر ایلام و عوامل مرتبط با آن. مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان. س ۱۲. ش ۱: 7 ـ 30.
- امیری، علی (۱۳۸۸). آموزش مهارت زندگی برای کاهش افسردگی و شادکامی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی. ش 20: 306 ـ 297.
- ارگایل، مایکل (1382). روانشناسی شادی. ترجمه گوهری، نشاط دوست، پالاهنگ، بهرامی. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
- خوشروش، سعیده؛ خسروجاوید، مهناز؛ حسینخانزاده، عباسعلی (1394). اثر بخشی آموزش تنظیم هیجانی بر پذیرش اجتماعی و همدلی دانشآموزان مبتلا به نارسا خوانی. مجله ناتوانیهای یادگیری. دوره 5. ش 1: 46 ـ 32.
- رضا تقوی، محمد؛ بابانظری، لاله (1385). بررسی میزان مطلوبیت در دانشجویان دختر و پسر رشتههای مهندسی و علوم انسانی دانشگاه شیراز. سومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان، دانشگاه علم و صنعت.
- ثمری، علی اکبر؛ لعلیفاز، احمد (1384). مطالعه اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر استرس خانوادگی و پذیرش اجتماعی. فصلنامه اصول بهداشت روانی. س 7. ش 25 و 26: 55 ـ 47.
- دهقان سفیدکوه، اعظم (1394). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد افزایش شادکامی و شفقت خود در مادران کودکان اوتیسم شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مشاوره و راهنمایی. دانشکده علوم انسانی. دانشگاه آزاد اسلامی. واحد خمینی شهر.
- سرمدی، سلطان؛ زارعی، وحید؛ میانکلی، فرشاد؛ سلیمیبحستانی، حسین (1392). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر بیانگری و مطلوبیت اجتماعی دانشجویان. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی. ش 37: 81 ـ 89.
- صدقپور، بهرام؛ محمودیان، مجید؛ سلیمانیان، حمیدرضا (1388). بررسی تأثیر آموزش آموزههای قرآنی بر بهبود پذیرش اجتماعی. فصلنامه تخصصی پژوهشهای میان رشتهای قرآنی. ش 2: 17 ـ 26.
- صدیقپور، محمد؛ محمودیان، صابر؛ سلطانی، آرشام (۱۳۸۸). بررسی رابطه شادکامی و مطلوبیت اجتماعی در دانشآموزان سوم دبیرستان شهر تبریز. مجله رهیافتی نو در روانشناسی. س 2. ش ۲۱: ۶۳ ـ ۵۴.
- علیپور، احمد؛ نوربالا، احمدعلی (1378). بررسی مقدماتی پایایی و روایی پرسشنامه شادکامی اکسفورد در دانشجویان دانشگاههای تهران. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. دوره 5. ش 1 و 2: 65 ـ 55.
- عظیمیفر، شیرین؛ فاتحیزاده، مریم السادات؛ بهرامی، فاطمه؛ احمدی، سید احمد؛ عابدی، احمد (1395). مقایسه اثربخشی زوج درمانی شناختی رفتاری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افزایش شادی زناشویی زوجین ناراضی. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت. ش 2: 81 ـ 56.
- فرشاد، محمدرضا؛ سلیمیبجستانی، حسین؛ فتحی، داوود؛ ریاحی، موسی (1393). رابطه بین مطلوبیت اجتماعی و مباحثهطلبی با شادکامی دانشجویان ایرانی. کنفرانس بین اللملی اقتصاد، حسابداری، مدیریت و علوم اجتماعی. لهستان.
- کاشفکرکوندی، سمیرا (1394). اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر خودکارامدی تحصیلی، خودتنظیمی، حرمت خود و مطلوبیت اجتماعی دانشجویان معلول جسمی حرکتی شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
- مرکزی، فرانک (1394). رابطه مطلوبیت اجتماعی و خودکارامدی با میزان شادکامی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد واحد کرمان. دومین همایش ملی پرستاری روانشناسی ارتقای سلامت و محیط زیست سالم. همدان.
- مظاهری، اکرم؛ باغبان، ایران؛ فاتحی زاده، مریم السادات (1385). تأثیر آموزش گروهی عزت نفس بر میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان. دو ماهنامة دانشور رفتار دانشگاه شاهد. ش 16: 56 ـ 49.
- گنجی، حمزه (1384). ارزشیابی شخصیت. تهران: ساوالان.
- هزارجریانی، جعفر؛ آستینافشان، پروانه (۱۳۸۸). بررسی عوامل مؤثر بر نشاط اجتماعی. فصلنامه جامعه شناسی کاربردی. س 20. ش ۳۳: ۱۱۹ ـ ۱۴۶.
- Argyle, M. (2001),The psychology of happiness.USA $ Canada: Rutledge.Taylor& Francis Group.
- Behboodi, M., Katebi, A (2015), Investigating The Correlation Between The Acceptance And Commitment With Resilience And Happiness In Students.Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences, 5, pp. 2110-2114.
- Bond, F.W., Hayes, S.C., & Barnes-Homes, D. (2006), Psychological flexibility, ACT,and organizational behaviour. Journal of Organizational Behavior Management,26, 25-54.
- Dalrymple, K.D. & Herbert, J.D. (2007), Acceptance and Commitment Therapy for generalized Social Anxiety Disorder: A pilot study. Behavior Modification, 31(5), 543-568.
- Farhang, M., Ghaderi, M., Soleimani, R., Arabshahi, F (2017), The Effectiveness of Acceptance and Commitment Group Therapy in General Health, Happiness, and General Well Being Among Mental Disorder Patients. SAUSSUREA , 6(1), 99-117.
- Forman, E.M., Herbert, J.D., Moitra, E., Yeomans, P.D. & Geller, P.A (2007), A randomized controlled effectiveness trial of Acceptance and Commitment Therapy and Cognitive Therapy for anxiety and depression. Behavior Modification, 31(6), 772-799.
- Hayes, S. C, Strosahl, K. D, Bunting, K., Twohig, M, & Wilson, K. G (2004), What is Acceptance and Commitment Therapy? In S. C. Hayes & K. D. Strosahl (Eds.), A practical guide to Acceptance and Commitment Therapy (pp. 3-29). New York: Springer-Verlag.
- Hayes, S.C., Luoma, J.B., Bond, F.W., Masuda, A. & Lillis, J (2006), Acceptance and Commitment Therapy: Model, processes and outcomes. Behaviour Research and Therapy, 44, 1-25.
- Hayes, S.C., Wilson, K.G., Gifford, E.V., Bissett, R., Piasecki, M., Batten, S. V., Byrd, M., & Gregg, J. (2004), A preliminary trial of twelve-stepfacilitation and acceptance and commitment therapy with polysubstance-abusing methadone-maintained opiatead-dicts.BehaviorTherapy, 35, 667–688.
- Hollis-Walker, L., Colosimo, K (2011), Mindfulness, self-compassion, and happiness in non-meditators: A theoretical and empirical examination. Personality and Individual Differences, 50 , 222–227.
- Howells,A.,Ivtzan, I., Eiroa-Orosa,F (2016), Putting the ‘app’ in Happiness: A Randomised Controlled Trial of a Smartphone-Based Mindfulness Intervention to Enhance Wellbeing .Journal of Happiness Study , 17,163–185.
- Leary, M.R., Kowalski, R.M., Smith, L., & Phillips, S (2003), Teasing,rejection, and violence: Case studies of the school shootings. Aggressive Behavior,29,202–214.
- Valois, R. F., Zulling, K. J., Huebner, E.S., & Drane, J.W (2004), Physical activity behaviours and perceired life satisfaction among pubic high school adolescents. journal of school Health .Vol.74,No.2.
- Veselska, Z., Geckova, A. M., Orosova, O., Gajdosova, B., Dijk ,G.P., Reijneveld. S.A. (2009), Self- esteem and resilience: The connection with risky behavior among adolescents. Addict Behavior, 34(3),287-91.
|