- نهج البلاغه، مجموعه خطبهها، نامهها وکلمات قصار امام علی علیه السلام (م406ق) (1376). شریف رضی، محمد. ترجمه عبدالمحمد آیتی. تهران: بنیاد نهج البلاغه.
- بهشتی، سعید؛ افخمی اردکانی، محمد علی (1386). تبیین مبانی و اصول تربیت اجتماعی در نهج البلاغه. فصلنامه تربیت اسلامی. س2. ش4.
- توریان، مجید (1383). الگوی مصرف در اسلام و غرب. قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
- حکیمی، محمد رضا و همکاران (1385). الحیات. ج چهارم. ترجمه احمد آرام. قم: انتشارات دلیل ما.
- عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمد سعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شیخ زاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضمونها: روشی ساده و کارامد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی. س5. ش2 (پیاپی10): 198-151.
- غلامرضایی، علی اصغر (1389). مبانی مصرفگرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام با تأکید بر رسانه ملی. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی. ش61.
- فاضل قانع، حمید (1392). سبک زندگی بر اساس آموزههای اسلامی. تهران: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
- فاضلی، محمد (1382). مصرف و سبک زندگی. قم: صبح صادق.
- فاطمی، علیرضا (1393). سبک زندگی سالم در نهج البلاغه. همایش ملی سبک زندگی اسلامی و جایگاه آن در عصر جهانی شدن. سنندج.
- فیضی، مجتبی (1392). سبک زندگی: پیشینه، واژه و مفهوم شناسی. ماهنامه آموزشی اطلاع رسانی معارف. ش96.
- کاویانی، محمد (1392). سبک زندگی اسلامی و ابزار سنجش آن. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی(1368). نظری اجمالی بر اصول و مبانی مصرف در اسلام. تهران.
- موون، جان سی؛ مینور، میشکل اس. (1381). رفتار مصرف کننده. ترجمه عباس صالح اردستانی. تهران: چاپ آثار.
- مهدوی کنی، سعید (1387). دین و سبک زندگی. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق(ع).
- هاوکینز، دل؛ بست، راجر؛ کانی، کنث (1385). رفتار مصرف کننده. ترجمه احمد روستا و عطیه بطحایی. تهران: انتشارات سارگل.
- AJZEN, I., 1985. From intentions to actions: a theory of planned behavior. In: J. KUHL AND J. BECKMAN, eds. Action-control: From Cognition to Behaviour. Heidelberg: Springer, 11-39.
- ARNOLD, J., et al., 1991. Work Psychology: Understanding human behaviour in the workplace. 2nd ed. ed. London: Pitman.
- Blackwell, R.D., Miniard, P.W. & Engel, J.f., (2001), Consumer Behavior (9th ed.), Orlando: Harcourt college Publishers.
- CZIKO, G., 2000. The Things We Do: Using the Lessons of Bernard and Darwin to Understand the What, How, and Why of Our Behavior Massachusetts: MIT Press.
- ERASMUS, A. C., et al., 2001. Consumer decision-making models within the discipline of consumer science: a critical approach. Journal of Family Ecology and Consumer Sciences, 29, 82-90.
- EYSENCK, M., Keane, 2000. Cognitive psychology: a student's handbook. 4th Ed. ed. London: Lawrence Erlbaum.
- FISHBEIN, M., et al., 1975. Beleif, attitude, intention and behavior: An introduction to theory and research. Reading, MA.: Addison-Wesley.
- HINES, C., et al., 2000. Ethical consumerism - a research study conducted for the co-operative bank. In: London: Mori.
- Howard J.A and Sheth J.N (1969), the Theory of Buyer Behavior, New York: John Wiley and Sons.9-28
- Howard, J. A., et al., 1973. Theory of Buyer Behavior.In: H. H. KASSARJIAN AND T. S. ROBERTSON, eds. Perspectives in Consumer Behavior. Glenview IL: Foresman,
- Hoyer,Mae Innis,(2001) , consumer Behavior, U.S.A , Houghton Mittlin,page 4
- Kassarjian, H. H., 1982. The development of consumer behavior theory.In: Advances in Consumer Reserach IX. San Francisco: Association for Consumer Research.
- Moital, M. L., 2007. An Evaluation of the factors influencing the adoption of e-commerce in the purchasing of leisure travel by the residents of Cascais, Portugal.In: Bournemouth University.
- NATARAAJAN, R., et al., 1999. The Year 2000: Looking Back. Psychology & Marketing, 16, (8) 631-642.
- NICHOLLS, A., et al., 2006. Purchase decision-making in fair trade and the ethcial purchase 'gap': 'Is there a fair trade twix?' Journal of Strategic Marketing, 14, (4) 369-386.
- OZCAGLAR-TOULOUSE, N., et al., 2006. In search of fair trade: ethical consumer decision making in France. International Journal of Consumer Studies, 30, (5) 50.
- RIBEAUX, P., et al., 1978. Psychology and Work. London: Macmillan Education.
- SCHIFFMAN, L. G., et al., 2007. Consumer Behavior. 9th ed. New Jersey: Prentice Hall.
- Stewart, J., 1994. The psychology of decision making.In: D. JENNINGS AND S. WATTAM, eds. Decision Making: an Integrated Approach. London: Pitman.
|