تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,258 |
تعداد مقالات | 9,115 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,327,801 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,041,275 |
بهبود کنترل مد لغزشی مدلمبنای پیوندی سیستم تعلیق فعال خودرو با استفاده از چرخش بهینه سطوح لغزش و منطق فازی | ||
مکانیک هوافضا | ||
مقاله 8، دوره 9، شماره 2، مرداد 1392 | ||
نویسندگان | ||
سیدعلی ظهیری پور؛ علی اکبر جلالی* | ||
تاریخ دریافت: 04 آذر 1392، تاریخ بازنگری: 17 بهمن 1403، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
در این مقاله، طراحی سیستم تعلیق فعال 4/1 خودرو با محوریت مد لغزشی و با استفاده از استراتژی مدل مبنا انجام گرفته و سپس بهبود یافته است. هدف از طراحی این سیستم، ایجاد مصالحه بهینه بین جابهجایی بدنه خودرو و پایداری چرخها روی جاده است تا ضمن سفر، هم راحتی سرنشینان تأمین شود و هم امکان فرمانپذیری و کنترلپذیری خودرو به نحو مطلوبی فراهم باشد. در این مقاله پس از معرفی مدل-های ریاضی قلاب آسمانی و زمینی، عملکرد کنترلکنندههای مدل مبنای تکی و پیوندی مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه جهت بهبود رفتار سیستم، ابتدا چرخش بهینه سطوح لغزش و سپس استفاده از یک سیستم فازی برای تنظیم پارامتری که نقش تعیینکننده در ایجاد مصالحه بین جابهجایی بدنه خودرو و چرخها دارد، ارائه شده است. نتایج شبیهسازیها، کارایی روشهای پیشنهادی جهت بهبود عملکرد سیستم را به خوبی نشان میدهد. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 469 |