تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,252 |
تعداد مقالات | 9,075 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,183,302 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,941,351 |
مدلسازی دینامیک طولی یک خودروی سواری و کنترل خودکار آن در بزرگراهها | ||
مکانیک هوافضا | ||
مقاله 2، دوره 10، شماره 1، فروردین 1393 | ||
نویسندگان | ||
ندا کرمی محمدی* ؛ شهرام آزادی؛ سید علی جزایری | ||
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی | ||
تاریخ دریافت: 17 آذر 1393، تاریخ بازنگری: 26 دی 1403، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
در این مقاله قوانین کنترل دینامیک طولی خودرو برای خودروهای سواری توضیح داده شده است . به منظور کنترل سرعت خودرو در بزرگراهها و کنترل فاصله خودرو در ترافیک شهری، یک سیستم کنترلی طراحی شده است که با استفاده از کنترل دریچه گاز و پدال ترمز میتواند فاصله و سرعت خودرو را کنترل نماید. به این منظور مدل دینامیکی کاملی از دینامیک طولی خودرو، شامل موتور و سیستم انتقال حرکت آورده شده است. کنترلر شامل یک الگوریتم کنترل سرعت و یک الگوریتم کنترل فاصله است. قانون کنترلی پیشنهادی، پروفیل شتاب مطلوب، منطق انتخاب گاز - ترمز و یک الگوریتم کنترل گاز - ترمز را در خودروی کروز کنترل تطبیقی ارائه میدهد. عملکرد کنترلر سرعت و فاصله خودرو در موقعیتهای مختلف، به صورت رضایت بخشی پاسخ داده است. استفاده از این قوانین باعث افزایش راحتی رانندگی و امنیت سرنشینان شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
موتور اشتعال جرقهای؛ کنترل طولی خودرو؛ کنترل بهینه خطی؛ دریچه گاز؛ ترمزموتور اشتعال جرقهای؛ ترمز | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 639 |