تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,240 |
تعداد مقالات | 8,992 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,843,231 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,704,963 |
احتساب الزامات سامانه انطباق عوارض زمینی در طراحی مسیر پروازی بهینه و مقید مبتنی بر TF/TAبرای پهپادها | ||
مکانیک هوافضا | ||
مقاله 3، دوره 12، شماره 4، بهمن 1395، صفحه 25-33 اصل مقاله (787.78 K) | ||
نویسندگان | ||
رضا زردشتی* 1؛ امیرعلی نیکخواه2؛ محمدجواد یزدانپناه | ||
1تهران- لویزان- دانشگاه صنعتی مالک اشتر- مجتمع دانشگاهی هوافضا | ||
21 | ||
تاریخ دریافت: 20 آذر 1395، تاریخ بازنگری: 24 دی 1395، تاریخ پذیرش: 28 بهمن 1395 | ||
چکیده | ||
در این مقاله، به مسئله تاثیرالزامات سامانه انطباق عوارض زمینی در طراحی مسیر بهینه و مقید برای وسایل پرنده بدون سرنشین که ملزم به پرواز برفراز عوارض زمینیدر ارتفاع پایین هستندپرداخته شده است. باتوجه به اینکه در بعضی پرندهها از سامانه مزبور بهعنوان سامانه کمک ناوبری استفاده میشود، این سیستم در مناطق ناهموار کارایی بیشتری دارد و با توجه به اینکه الگوریتمهای طراحی مسیر بهینه عموماً سعی در عبور مسیر از مناطق هموار و کمارتفاع دارند، با این تناقض، تامین الزامات این سیستم کار پیچیدهای است. در این مقاله سعی در ارائه مسیر بهینه و مقید با تضمین بهکارگیری سامانه انطباق عوارض زمینی شده است. بدینمنظوربا توسعهالگوریتمی مبتنی برشبکه جریان لایهای روی دادههای دیجیتالی عوارض زمینی و بهکارگیری معادلات دینامیک سهبعدی پرنده در فضای گسسته همراه بااعمال قیود دینامیکیو تابع هزینه،مدل کاملیاز پارامترهای تاثیرگذار سامانه مزبور در آن لحاظشدهاست.الگوریتم حاصله با اعمال شرایط اولیهو در کمترین زمان ممکن، مسیر بهینه و مقیدی تولید میکند که محدودههای مجاز پارامترهای تاثیرگذار سامانه مزبور در آن تامین شده است. نتایج عددی شبیهسازی، صحت این مسئله رانشان میدهد. | ||
کلیدواژهها | ||
طراحی مسیر بهینه و مقید؛ پهپاد؛ سامانه انطباق عوارض زمینی؛ شبکه جریان؛ دنبالروی عوارض/ اجتناب از نواحی تهدید | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Considering Terrain Contour MatchingSystem Requirements in the TF/TA Based Constraint Optimal Trajectory Design for UAVs | ||
چکیده [English] | ||
In this paper, the problem of the Terrain Contour Matching systemrequirement effect in the constraint optimal trajectory planning of the unmanned aerial vehicles that are require to fly at low altitude over the terrain has been discussed. According to using this system in some of vehicles as a navigation aiding system,it is more efficient in rough terrain and given that the optimal path planning methods have generally attempted to cross the paved areas, with this contradiction, providing the requirements of this system is a complex task. In this paper, it's tried to meet the system requirementsin the constraint optimal trajectory design process. For this purpose, by developing an algorithm based on the layered network flow and applying dynamic equations of motion on digital terrain elevation data in the three-dimensional space with the discrete dynamical constraints and a cost function, a complete model of parameters affecting the system has been fulfilled. The resulting algorithm,by applying the initial conditions and in the least possible time,produces a constraint optimal trajectory in such a way that the requirements of the systemare satisfied. Numerical results of simulation show validity of this issue. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Trajectory Design, Unmanned Aerial Vehicle, Terrain Following/ Threat Avoidance, Terrain Contour Matching, Network Flow | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 583 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 54 |