تعداد نشریات | 36 |
تعداد شمارهها | 1,175 |
تعداد مقالات | 8,463 |
تعداد مشاهده مقاله | 6,421,824 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,655,258 |
طراحی مدل فرآیند پایش کیفیت اقلام و تجهیزات در چرخه تجهیز سپاه | ||
مدیریت زنجیره تأمین | ||
مقاله 1، دوره 16، شماره 46، اسفند 1393، صفحه 4-13 اصل مقاله (421.99 K) | ||
نویسندگان | ||
منصور جانمحمدی* 1؛ فرهاد عابدینی2؛ سید محمدعلی کمالی3 | ||
1دانشگاه آزاد تهران جنوب | ||
2دانشگاه امام حسین(ع) | ||
3دانشگاه امام حسین (ع) | ||
تاریخ دریافت: 07 آبان 1393، تاریخ بازنگری: 01 آذر 1393، تاریخ پذیرش: 18 آذر 1393 | ||
چکیده | ||
اخذ بازخوردهای به موقع، صحیح و دقیق از فرآیند تأمین و خرید در چرخه تجهیز سپاه، نه فقط میتواند پویایی را در فرآیند فوق به ارمغان آورد، بلکه بخش اعظمی از ورودیهای فرآیند را اصلاح کرده و باعث تولید دستاوردهای مورد نظر (بدون دوباره کاریها) میگردد. این بازخوردها که در اصل یک نوع کنترل و پایش محسوب میشوند، از جهات مختلف، چنانچه با رویکرد استانداردسازی تعریف و اجرایی گردند کمک فراوانی به تصمیم گیریهای مدیریتی سیستم آماد و پشتیبانی سپاه خواهد نمود (هر چند که فرآیند را در برخی مواقع کند مینماید). در چرخه تجهیز سپاه، فرآیند پایش کیفیت اقلام و تجهیزات به دلیل عمق محتوایی، دارای مراتب و درجاتی (در سطوح مختلف ساختاری سپاه) است که روند موجود الزامات استاندارد را در مراحل مختلف کارکرد، متحول ساخته و ضابطهای منطقی با رعایت اصول همه جانبه نگری جایگزین آن میسازد. لذا تبیین و تعریف معیارها و شاخصهای استاندارد در کلیه مراحل تعریف شده از فرآیند فوق (با مشارکت و همراهی ذینفعها) نه فقط ضمانت اجرایی آن را ارتقاء میبخشد، بلکه به نوعی با داشتن فرآیند استاندارد شده در پایش کیفیت، شاهد دستاوردهای مهمی در حوزههای مختلف کارکرد سیستم آماد و پشتیبانی سپاه نیز خواهیم بود. | ||
کلیدواژهها | ||
پایش کیفیت؛ استانداردسازی؛ چرخه تجهیز سپاه | ||
مراجع | ||
[1] مدیریت کیفیت مرکز تجهیز و استاندارد، "راهنمای مشتری مداری در تجهیزات رزم زمینی سپاه"، 1391. [2] مدیریت کیفیت مرکز تجهیز و استاندارد، "راهنمای مشتری مداری در تجهیزات دریایی سپاه"، 1390. [3] مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، "چرخه تجهیز سیستم آماد و پشتیبانی سپاه (فاز مفهومی و فاز منطقی)"، سال 1385. [4] مرکز تجهیز و استاندارد، "راهنمای پایش کیفیت اقلام و تجهیزات سپاه و مستندات پشتیبان"، بهار 1390. [5] مدیریت کیفیت مرکز تجهیز و استاندارد، "الگوریتمهای برونسپاری کنترل کیفیت"، 1391. [6] محمدرضا سلیمان فلاح، "کنترل کیفیت"، دانشگاه آزاد اسلامی کرج، زمستان 1380. [7] دکتر علیرضا ملکی، "سمینار آشنایی با سیستمهای مدیریت کیفیت مبتنی بر سری استانداردهای ISO 9000: 2000". [8] استاندارد ملی ISO 9001:2008، الزامات سیستم مدیریت کیفیت، 1391. [9] صلاحالدین شیخالاسلامی، "نگرش سیستمی به کیفیت"، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، 1385. [10] مرکز استاندارد دفاعی ایران، IDS-ISO 9004، 1388. [11] قرهباغی احمد، پایاننامه کارشناسی ارشد، "بررسی وضعیت جایگاه ستادی کنترل کیفیت در اداره لجستیک"، 1379. [12]ISO10002: 2004-Quality maneagment-Customer Satisfaction.
[13]- ISO10004: 2010-Quality maneagment-Customer Satisfaction-Guidelines for monitoring and measuring.
[14]Gundlach, G. T., Achrol, R. S., & Mentzer, J. T. (1995). "The structure of commitment in exchange" Journal of Marketing, 59(1), 78−92.
[15]Fullerton, G. (2005). "The service quality–loyalty relationship in retail services: Does.
[16] ISO 19011, Guidelines for quality and/or environmental management systems auditing.
[17] ISO 10007, Quality management systems — Guidelines for configuration management
[18] ISO 10005, Quality management systems — Guidelines for quality plans.
[19] ISO 10006, Quality management systems — Guidelines for quality management in projects. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 560 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 131 |