تعداد نشریات | 39 |
تعداد شمارهها | 1,170 |
تعداد مقالات | 8,437 |
تعداد مشاهده مقاله | 6,302,496 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,555,629 |
شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود بهرهبرداری از خودروهای سبک تاکتیکی نظامی | ||
مدیریت زنجیره تأمین | ||
مقاله 4، دوره 17، شماره 47، خرداد 1394، صفحه 34-41 اصل مقاله (764.66 K) | ||
نویسندگان | ||
اردشیر احمدی* 1؛ شهرام علیاری2؛ پیمان بزرگی* 3 | ||
1استادیاردانشگاه جامع امام حسین(ع) | ||
2دانشگاه جامع امام حسین(ع) | ||
3دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه جامع امام حسین (ع)، | ||
تاریخ دریافت: 17 دی 1393، تاریخ بازنگری: 01 اسفند 1393، تاریخ پذیرش: 20 اسفند 1393 | ||
چکیده | ||
در این مقاله، چارچوبی برای بهبود بهره برداری از خودروهای سبک تاکتیکی در یک نیروی دفاعی ارائه میگردد. مدلهای بسیاری برای بهبود بهره برداری وجود دارد که با بررسی تعدادی از مدلهای موجود، مدل پیشنهادی ارائه گردید. فرآیندهای اصلی این چارچوب شامل، "انتخاب معیارها و شاخص های مربوطه و اولویت بندی آنها" میباشد. جهت گردآوری داده ها، از روش خبرگی، مصاحبه و توزیع پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری شامل کارشناسان، متخصصان و مدیران شاغل در آماد و پشتیبانی آشنا با حوزه ترابری و تحرک، میباشند. جهت تأیید معیارها، یک سری پرسشنامه بین 50 خبره توزیع شد و 44 عدد آن جمع آوری گردید که برای تعیین روایی پرسشنامه ها از فرمول لاوشه استفاده شد و با اصلاحاتی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه ها نیز با کمک نرم افزار تحلیل آماریSPSS بررسی شده و مقدار آلفای کرونباخ بزرگتر از 7/0 بهدست آمد که نشان پایایی مطلوب آن است. در این مقاله، معیارهای اصلی بهبود بهره برداری از خودروهای سبک تاکتیکی شامل، "تأمین و خرید، توزیع، ذخیره سازی، تعمیرات و نگهداری و بهره برداری"شناسایی شده و با استفاده از مدل تصمیم گیری تاپسیس4 این علتها و نیز علتهای فرعی آنها رتبه بندی گردید. در نهایت خروجی این پروژه جهت پیاده سازی به نیروی دفاعی مربوطه ارسال گردید. | ||
کلیدواژهها | ||
بهبود بهره برداری؛ خودروهای سبک تاکتیکی؛ آماد و پشتیبانی؛ ترابری و تحرک؛ مدل تصمیمگیری تاپسیس | ||
مراجع | ||
]1[ وردیزاده دلداری، احمدالله، "ارائه بهبود بهرهبرداری و انواع ابزار بهبود"، 1390. ]2[ استاندارد بینالمللی ISO 3833 – 1977 (E) ]3[ شایان، حمید. احمدی، اردشیر، "ارائه مدلی جدید برای تعیین سیاستها و ابزارهای بهینه بهمنظور کاهش مصرف سوخت در شرکتهای حملونقل باری با چند نوع وسیله نقلیه و چند دپو"، تهران: دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 1391. ]4[ توکلی، رضا. سنائی نسب، هرمز، "شیوع و عوامل مؤثر بر حوادث رانندگی در نیروی دفاعی"، تهران: دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا...(عج)، 1385. ]5[ غلامی، محمدرحیم، "ارائه مدل مناسب علتیابی مغایرت آماری خودروها و ماشینآلات در یک نیروی دفاعی"، تهران: دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 1392. ]6[ منتظری، مرتضی. فتوحی، عباس. نادرپور، اکبر. "مشخصههای رانندگی و تأثیر آنها بر میزان مصرف سوخت و آلایندههای خودروی دو رگه برقی،" تهران: دانشگاه علم و صنعت، 1388. ]7[ اصلانی، جواد. کاشانی، بهناز، "بررسی اقتصادی جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین دیزلی باری در ایران"، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، 1389. ]8[ رضوی، حمیده، "تعیین سیکل رانندگی به روش مونت کارلو بهمنظور بررسی تناسب خودرو با کاربری آن"، مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد، 1390. [9] Park,Y.,Choi,JK.,Zhang,A., “Evaluating competitiveness of air cargo express services”,Transportation Rresearch part E 45,pp.321-334, 2009. [10] “Sustainable mobility for our continent.Mid-term reviw of the European Commissions 2001 transport White Paper”, european Commissin, luxemborg, 2006. [11] “Cities on the Move. A World Bank Urban Transport Strategy Review”, World Bank, Washington, 2002. [12] D. Abmann, N.Sieber, “Transport in Developing Countries: Renewable energy versus Energy Reduction”,Transport Reviews,vol.25,No.6, pp719-738, 2005. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 541 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 201 |