تعداد نشریات | 39 |
تعداد شمارهها | 1,169 |
تعداد مقالات | 8,429 |
تعداد مشاهده مقاله | 6,296,126 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,543,821 |
بهکارگیری عملیات بارانداز در طراحی شبکههای لجستیک: دستهبندی و مرور ادبیات | ||
مدیریت زنجیره تأمین | ||
مقاله 2، دوره 17، شماره 49، آذر 1394، صفحه 18-35 اصل مقاله (1.48 M) | ||
نویسندگان | ||
سعید رضایی* 1؛ امیرسامان خیرخواه2 | ||
1دانشگاه بو علی سینا همدان | ||
2دانشگاه بوعلی سینا همدان | ||
تاریخ دریافت: 25 مرداد 1394، تاریخ بازنگری: 14 مهر 1394، تاریخ پذیرش: 18 مهر 1394 | ||
چکیده | ||
در جهان رقابتی امروز، ارائه روش نوینی که به واسطه آن بتوان حداکثر کارایی را در چرخه تولید و تأمین کنندگان ایجاد کرد، بسیار حائز اهمیت است. مسئله به کارگیری عملیات بارانداز در طراحی شبکههای زنجیره تأمین و لجستیک به عنوان یک رویکرد نوین و کاربردی توجهات زیادی را چه در حوزه آکادمیک و چه در حوزه صنعت به خود جلب کرده است. چیزی که باعث شده این راهبرد در سال های اخیر به شدت مورد استقبال قرار بگیرد، نقش آن در کوتاه کردن چرخه حمل و نقل، کنترل هزینه های حمل موجودی، تحویل به موقع سفارش و کاهش آلاینده ها و پیامدهای زیست محیطی می باشد که سبب ایجاد ارزش در ابعاد مختلف و بهبود سطح خدمت شده است. در بسیاری از موارد، ارسال کالا به طور مستقیم از مبدأ (مراکز تولید یا توزیع) به مقصد (مناطق فروش) بسیار گران تمام میشود؛ بنابراین در این شرایط، از گرههای میانی تحت عنوان مراکز بارانداز استفاده میشود. در این مقاله مروری، ضمن ارائه تصویر روشنی از سیستم عملیاتی بارانداز، کلیه مسائل و تصمیماتی که در این حوزه و در دوره عمر یک ترمینال بارانداز صورت میگیرد، برای اولین بار در یک چارچوب مدون و جامع از سطح راهبردی تا سطح عملیاتی دسته بندی و به روزرسانی شده که از این طریق، مطالعات و تحقیقات انجام شده در هر بخش مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش دیگری از مقاله، دسته بندی دیگری بر اساس سه معیار کلی رویکرد مدلسازی، توابع هدف و متدولوژیهای حل ارائه گردیده و در این راستا، سعی شده با ارائه مطالب در قالب جداول و به صورت گرافیکی، دید وسیعتری برای خواننده در جهت توسعه تحقیقات و کشف خلأهای موجود در این حوزه فراهم گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
عملیات بارانداز؛ شبکه لجستیک؛ مرور ادبیات؛ دسته بندی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 637 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 205 |