تعداد نشریات | 39 |
تعداد شمارهها | 1,171 |
تعداد مقالات | 8,438 |
تعداد مشاهده مقاله | 6,329,250 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,572,184 |
بررسی نقش آموزشهای تخصصی حین خدمت و مؤلفه های رفتاری بر توانمندی کارکنان (مطالعه موردی: یکی از سازمان های امنیتی) | ||
فصلنامه پژوهش های حفاظتی امنیتی | ||
مقاله 5، دوره 8، شماره 29، خرداد 1398، صفحه 123-150 اصل مقاله (316.41 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 212127 | ||
نویسندگان | ||
جواد منزوی بزرگی* 1؛ سجاد حبیبیان* 2 | ||
11دکتری مطالعات امنیت ملی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی | ||
2کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی | ||
تاریخ دریافت: 24 دی 1398، تاریخ پذیرش: 24 دی 1398 | ||
چکیده | ||
تغییر و تحول در عوامل محیطی و سازمانها، به خصوص سازمانهای امنیتی بسیار شدید است. بنابراین در چنین شرایطی دو عامل تعیین کننده موفقیت سازمان خواهند بود؛ اول آموزش و دوم ویژگیهای شخصیتی متناسب با مشاغل اطلاعاتی- امنیتی. این تحقیق با روش توصیفی- پیمایشی و تبیینی، ابتدا به بررسی تأثیر آموزشهای تخصصی حین خدمت بر توانمندسازی کارکنان سازمانهای امنیتی و در ادامه به تبیین و سنجش مؤلفههای رفتاری مورد انتظار در جامعه مورد مطالعه پرداخته است. در این تحقیق 104نفر از کارکنان یکی از سازمانهای امنیتی با نمونهگیری هدفمند به منظور بررسی تأثیر آموزشهای تخصصی حین خدمت بر توانمندسازی کارکنان انتخاب و با طراحی دو پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه با مصاحبه با خبرگان مؤلفههای رفتاری مورد انتظار شناسایی و نمونه مورد مطالعه با بهره گیری از تست شخصیتی MBTI و آزمون هوش هیجانی(EQ) مورد آزمون قرار گرفتهاند. نتیجه تحقیق نشان داد که آموزشهای تخصصی حین خدمت بر توانمندسازی کارکنان جامعه مورد مطالعه مؤثر بوده و از بین متغیرهای مورد مطالعه، استادان و مدرسان دوره نقش مهمی در یادگیری و توانمندسازی کارکنان دارند. در ادامه نتایج آزمون مهارتی نشان داد که در جامعه مورد مطالعه، نیرویی که کاملاً مهارتهای مورد نیاز یک خبره اطلاعاتی(چریک اطلاعاتی) را داشته باشد وجود ندارد، تنها(11%) نیروها در طیف نسبتاً قابل قبول بوده و ظرفیت بالقوه برای تبدیل شدن به یک کارشناس حرفه ای و عملیات اطلاعاتی را دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
سازمانهای امنیتی؛ آموزش؛ مهارت؛ تیپ شخصیتی؛ هوش هیجانی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 273 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 384 |