تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,247 |
تعداد مقالات | 9,036 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,992,463 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,776,061 |
سخن سردبیر: اهمیت مدیریت دانش برای اثربخشی یادگیری الکترونیک در دنیاگیری ویروس کرونا | ||
مدیریت راهبردی دانش سازمانی | ||
سخن سردبیر، دوره 3، شماره 2 - شماره پیاپی 9، مرداد 1399، صفحه 1-4 اصل مقاله (345.43 K) | ||
نویسنده | ||
روح اله تولایی* | ||
سردبیر نشریه علمی مدیریت راهبردی دانش سازمانی و رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) | ||
تاریخ دریافت: 12 مرداد 1399، تاریخ پذیرش: 12 مرداد 1399 | ||
چکیده | ||
در حال حاضر یکی از روندهای مهمی که در اغلب کشورهای جهان تحت تاثیر دنیاگیری ویروس کرونا (COVID-19) قرار گرفته، روند توسعه یادگیری الکترونیکی در سازمانها و مراکز آموزشی میباشد. یادگیری الکترونیکی از مفاهیمی است که با رشد و گسترش فناوریهای ارتباطات و اطلاعات (ICT)، در حوزه تعلیم و تربیت مطرح شد و توجه بسیاری از سازمانها و مراکز آموزشی را به خود جلب کرده است. با پیشرفت روز افزون فناوریهای ارتباطات و اطلاعات، یادگیری الکترونیک نیز در حال رشد بود که با شیوع ویروس کرونا این روند با سرعت زیادی، "جهش" پیدا کرده است و اغلب سازمانها، مدارس و دانشگاهها برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مجبور به گسترش استفاده از فرایندهای یادگیری الکترونیکی در سازمان خود شدهاند. رشد یادگیری الکترونیکی مزایای دیگری را نیز به دنبال داشته که مهمترین آنها عبارتند از: دسترسی جهانی، برنامههای متعدد و حق انتخاب، مشارکت فعال، دانشجو محوری، به موقع بودن، صرفه جویی در هزینهها، یادگیری با سرعت دلخواه و امکان بازگشت، ارزیابی چند وجهی، کمک به حفظ محیط زیست. این درحالی است که بهکارگیری مدیریت دانش میتواند نقش مهمی در توسعه دانش بنیان فرایند یادگیری الکترونیکی و پیامدهای آن از جمله بهبود عملکرد فردی و سازمانی داشته باشد و برخی از چالشها و مشکلات یادگیری الکترونیکی را نیز مدیریت نماید. به دلیل رابطه نزدیک دانش و یادگیری، مدیریت دانش می تواند سهم زیادی در بهبود فرایندهای آموزش داشته باشد و این موضوع به ساخت یک فرهنگ یادگیری پیوسته کمک مینماید. بهبود کیفیت، گسترش منابع انسانی و گسترش پایه در مدیریت و اندازهگیری، ازجمله نقشهای مدیریت دانش در آموزش میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت دانش؛ یادگیری الکترونیک؛ کرونا ویروس؛ سخن سردبیر | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Editorial:The Importance of Knowledge Management for Effective Electronic Learning in the Coronavirus Pandemic | ||
نویسندگان [English] | ||
Ruhollah Tavallaee | ||
Editor of the Scientific Journal of Strategic Management of Organizational Knowledge and Chairman of the Faculty of Management and Economics, Imam Hossein University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Nowadays, in most countries the trend in e-learning development in educational centers and related organizations is highly affected by the outspread of Corona Virus (COVID-19). The concept of e-learning entered the field of education with the growth of information and communications technologies (ICT) and attracted many education centers and institutions. The Corona incidence has greatly accelerat-ed the growth that e-learning was undergoing with the rapid devel-opment of ICT, as many institutions have been forced into its em-ployment as a prevention measure. This event has had many other advantages, the most important are worldwide accessibility, numer-ous programs and choices, active participation, student-orientation, punctuality, cost reduction, optional speed of learning and the pos-sibility of revision, multifaceted assessment and preservation of nat-ural resources. It is noteworthy that knowledge management application can have an important role in knowledge-based development of the e-learning process and its positive consequences such as personal and organizational performance improvement and it can also manage e-learning challenges and problems. Due to the close relation between knowledge and learning, knowledge management can participate notably in the improvement of teaching processes and thus substantialize continuous learning as a culture. Quality improvement, development of human resources and fundamental development in management and measurement are some of the knowledge management roles in education. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Knowledge Management, Electronic Learning, Coronavirus, Editorial | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,029 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,145 |