تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,258 |
تعداد مقالات | 9,115 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,325,627 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,040,707 |
رویکرد اقتصاد مقاومتی در توسعه راه آهن با تأکید بر نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) | ||
علوم و فنون سازندگی | ||
دوره 1، شماره 3 - شماره پیاپی 1، آذر 1399، صفحه 41-50 اصل مقاله (681.26 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
احسان پیرولی* | ||
دانشگاه جامع امام حسین (ع) | ||
تاریخ دریافت: 06 آبان 1399، تاریخ پذیرش: 06 آبان 1399 | ||
چکیده | ||
صنعت ریلی یکی از صنایع مهم و روز دنیا است که در بندهای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رویکرد اقتصاد مقاومتی موجب خواهد شد تا با تغییر شرایط بینالمللی این صنعت از آسیبها، تحریمها و قطع مراودات بینالمللی مصون بماند. برای تحقق اقتصاد مقاومتی، از سه اصل ارتقاء بهرهوری و توانمندیهای داخل کشور، صرفه جویی در مصرف و عدم اتکاء به منابع خارجی باید بهره برد. این موضوع باید در عرصه راه و شهرسازی مورد توجه بیشتری قرار گیرد زیرا علاوه برایجاد زیرساختهای کشور که پیش نیاز و پشتوانه سایر عرصههای اقتصادی است گردش مالی قابل توجهی نیز در آن اتفاق میافتد. در این میان راهآهن به عنوان یک شریان ارتباطی بسیار مهم بین بخشهای مختلف عمل میکند و در صورت اختلال در آن، اثرات منفی اقتصادی به وجود میآید. در این پژوهش، علاوه بر تحلیل و بررسی فعالیتهای راهآهن با رویکرد اقتصادی به نقش قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در این حوزه پرداخته شده است. مشاهده شد با توجه به اینکه راههای ریلی خطوط اتصال بین شهرها و کشورها هستند و به سبب انتقال محصولات و منابع، دارای اهمیت زیادی میباشند. گسترش و بهبود کیفیت راهآهن باعث تسریع انتقال و افزایش کارآمدی فعالیتها میشود و خودکفایی در این زمینه با کمک اقتصاد مقاومتی، علاوه بر سودآوری اقتصادی میتواند کشور را از هرگونه ضربه احتمالی در این حوزه مصون بدارد. | ||
کلیدواژهها | ||
اقتصاد مقاومتی؛ حمل ونقل؛ راه آهن؛ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Approach of Resistance Economy in Railway Development with Emphasis on the Role of Khatam al-Anbia(PBUH) Construction Organization | ||
نویسندگان [English] | ||
ehsan pirvali | ||
Imam Hossein University | ||
چکیده [English] | ||
The railway industry is one of the most important and up-to-date industries in the world, which has been directly and indirectly considered in the general policy clauses of the resistance economy. The approach of a resistance economy will make the industry safe from damages, sanctions and the cessation of international relations by changing the international conditions. To achieve a resilient economy, the three principles of improving productivity and capabilities within the country, saving consumption and not relying on external resources must be used. This issue should be given more attention in the field of roads and urban development, because in addition to creating the country's infrastructure, which is a prerequisite and support for other economic areas, a significant financial turnover occurs in it. Meanwhile, the railway acts as a very important communication artery between different sectors, and if it is disrupted, there will be negative economic effects. In this research, in addition to analyzing the railway activities with an economic approach, the role of Khatam al-Anbia (PBUH) Construction Organization in this area has been discussed. It was observed that due to the fact that railways are the connecting lines between cities and countries and are of great importance due to the transfer of products and resources, as a result, the expansion and improvement of railway quality accelerates the transfer and increases efficiency. Self-sufficiency in this field with the help of resistance economy, in addition to economic profitability can protect the country from any possible impact in this area. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Resistance Economy, Transportation, Railway, Khatam Al-Anbia (PBUH) Construction Organization | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 397 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 494 |