تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,240 |
تعداد مقالات | 8,994 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,843,844 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,705,340 |
بررسی عددی تأثیر سه نوع بالک مختلف بر عملکرد آیرودینامیکی جریان در عدد رینولدز پایین | ||
مکانیک سیالات و آیرودینامیک | ||
مقاله 6، دوره 9، شماره 1 - شماره پیاپی 25، تیر 1399، صفحه 83-98 اصل مقاله (8.7 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مهدی نادری نژاد1؛ محمد حسن جوارشکیان* 2 | ||
1دانشکده مهندسی،دانشگاه فردوسی مشهد | ||
2دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد | ||
تاریخ دریافت: 21 تیر 1399، تاریخ بازنگری: 06 آبان 1399، تاریخ پذیرش: 04 بهمن 1399 | ||
چکیده | ||
در این پژوهش اثر سه نوع بالک ترکیبی، پرهای و تک شاخه بر روی یک بال مشخص توسط یک روش عددی بر مبنای حجم محدود و الگوریتم فشار مبنا بررسی شده است. در روش عددی مذکور جریان را آشفته در نظر گرفته و از مدل اسپالارت- آلماراس استفاده شده است. 4 میباشد. برای محاسبه تنشها روی سطح بال از توابع / و نسبت منظری 6 SD 1/5 ، مقطع بال 7032 × در این شبیهسازی عدد رینولدز 105 دیواره و از دقت مرتبه دوم بالا دست برای محاسبه شار جابجایی استفاده شده است. در کار حاضر تأثیر نصب سه نوع بالک در حالتی که از یک نوع بالواره برای بال و بالک استفاده شود بر روی عملکرد آیرودینامیکی یک بال مستطیلی بررسی شده است. با ارزیابی انجام گرفته ضرایب آیرودینامیکی و فیزیک جریان مشخص شد که استفاده از بالواره یکسان برای بال و بالک در ازای زوایای حمله مختلف، باعث افزایش %3/1 عملکرد بالک پرهایی درمقایسه با حالت استفاده از دو بالواره مختلف شده و همچنین برای بالکهای ترکیبی و پرهای بهصورت میانگین 10 و 10 % عملکرد آیرودینامیکی نسبت به بال بدون بالک خواهد شد و برای بالک تک شاخه تنها تأثیر جزئی بر کاهش / موجب افزایش 5 قدرت هسته مرکزی گردابهها خواهد گذاشت. | ||
کلیدواژهها | ||
بالک؛ پسای القائی؛ عملکرد آیرودینامیکی؛ بال؛ گردابه | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Numerical Study of the Effect of Three Different Types of Winglets on Aerodynamic Performance Flow in With Low Reynolds Number | ||
نویسندگان [English] | ||
Mehdi NaderiNezhad1؛ Mohammad Hassan Djavareshkian2 | ||
1Mech. Engg. Dept. Faculty of Engg. Ferdowsi University of Mashhad | ||
2Mech. Engg. Dept. Faculty of Engg. Ferdowsi University of Mashhad | ||
چکیده [English] | ||
In this study, the effectiveness of three types of winglets such as Blended , Multi-tip, and Raked on a specific wing, is investigated by using a numerical method based on finite volume and pressure-based algorithms. In this numerical method, the Spalart-Allmaras turbulence model is used. In this simulation Reynolds number is 1.5×105 and SD7032 airfoil is used for wing section by 4.6 aspect ratio. The stresses on the wing surface are calculated by the wall functions, and the convective fluxes are computed by the second-order upwind accuracy. In this research, the specific airfoil is used for wing and winglet and the effectiveness on the aerodynamic performance of a rectangular wing has been investigated. Evaluation of aerodynamic coefficients and flow physics have shown that using the same airfoil for wing and winglet with different angles of attack, It has increased the performance of the Multi-tip winglet by 3.1 percent compared to the case of using two airfoil and also for Blended and Multi-tip < br />winglets compared to the wing without winglet will increase an average aerodynamic performance by 10.5 and 10 percent. But for Raked winglet, it has only a small effect on reducing the power of the vortex core. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Winglet, Induced Drag, Aerodynamic Performance, Wing, Vortex | ||
مراجع | ||
Barnes, W. and McCormick, W. “Aerodynamics | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 515 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 348 |