تعداد نشریات | 36 |
تعداد شمارهها | 1,227 |
تعداد مقالات | 8,912 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,638,391 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,550,926 |
ویژگیهای رفتاری، مکتبی و دستاوردهای سردار سلیمانی | ||
سلسله همایش های بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی | ||
مقاله 35، دوره 2، مقالات دومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب - شماره پیاپی 2، 1399، صفحه 1-17 اصل مقاله (1.92 M) | ||
نویسنده | ||
امید مهدیه | ||
استادیار، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران | ||
تاریخ دریافت: 11 بهمن 1399، تاریخ پذیرش: 11 بهمن 1399 | ||
چکیده | ||
قهرمانهای ملی، نقشی ماندگار و تأثیرگذار در شکلگیری، حفظ و انتقال ارزشهای مذهبی و فرهنگی دارند. اهمیت افراد تأثیرگذار در عرصههای مختلف علمی، هنری، اجتماعی، سیاسی و نظامی همواره مورد توجه پژوهشگران بوده است. هدف تحقیق حاضر، شناسایی ویژگیهای رفتاری، مکتبی و دستاوردهای سردار سلیمانی بوده است. برای انجام تحقیق از روش کیفی تحلیل مضمون استفاده شده است. دادههای تحقیق در قالب کتاب، مقاله، سخنرانی، و مصاحبه با استفاده از نرمافزار Atlas.ti مورد تحلیل قرار گرفتند. دادهها شامل سه مقولة اصلی در قالب ویژگیهای شخصیتی ـ رفتاری، ویژگیهای مکتبی، و دستاوردها طبقهبندی شدند. «شجاعت»، «تواضع و فروتنی»، «بیتعلقی به دنیا»، و «سختکوشی»، مهمترین ویژگیهای شخصیتی ـ رفتاری سردار سلیمانی میباشند. همچنین دو بعد «ولایتمداری» و «روحیة انقلابی» به عنوان ویژگیهای مکتبی ایشان شناسایی گردید. به علاوه، دستاوردهای سردار سلیمانی در قالب پنج بعد «دستاورهای معنوی»، «دستاورهای فرهنگی»، «دستاورهای دفاع مقدس»، «دستاورهای ملی» و «دستاورهای فراملی» طبقهبندی شد. «احیای انقلاب»، «احیای یاد و خاطره شهدا»، «پرورش نیروی انسانی»، «وحدتآفرینی در جامعه» و «خنثی کردن نقشه آمریکا در منطقه» به ترتیب مهمترین دستاوردهای این شهید والا مقام میباشند. | ||
کلیدواژهها | ||
سردار سلیمانی؛ ویژگیهای شخصیتی - رفتاری؛ ویژگیهای مکتبی؛ دستاوردها | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Behavioral and School Characteristics, and Achievements of General Soleimani | ||
نویسندگان [English] | ||
Omid Mahdiye | ||
Assistant professor at the Department of Management and Accounting, University of Zanjan, Zanjan, Iran | ||
چکیده [English] | ||
National heroes have a lasting and influential role in shaping, preserving and transmitting religious and cultural values. The importance of influential people in various scientific, artistic, social, political and military fields has always been considered by researchers. The aim of present study was to identify the behavioral and school characteristics and achievements of General Soleimani. Qualitative method of thematic analysis has been used to conduct this research. Research data in the form of books, articles, lectures, and interviews were analyzed using Atlas.ti software. The data were classified into three main categories in the form of personality-behavioral characteristics, school characteristics, and achievements. "Courage", "humility", "not belonging to the world", and "hardworking" are the most important personality-behavioral characteristics of Gneral Soleimani. Also, two dimensions of "leadership-orientation" and "revolutionary spirit" were identified as his school characteristics. In addition, General Soleimani's achievements were classified into five dimensions: "spiritual achievements", "cultural achievements", "holy defense achievements", "national achievements" and "transnational achievements". "Reviving the revolution", "reviving the memory of the martyrs", "human resource development", "creating unity in society" and "neutralizing the US plan in the region" are the most important achievements of this high-ranking martyr, respectively. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
General Soleimani, Personality-Behavioral Traits, School Characteristics, Achievements | ||
مراجع | ||
منابع انگلیسی
Cattell, R. and Kline, P. (1977). The Scientific Analysis of Personality and Motivation, London: Academic Press.
Eysenck, H. (1973). Eysenck on Extroversion, London: Crosby, Lockwood & Staples.
Lewin, K. (1951). ‘Formalization and progress in psychology’, in Cartwright, D. (ed.), Field Research in Social Science. New York: Harper.
Myers, M. (1987). Introduction to Type, Oxford: Oxford Psychologists Press.
Robbins, S. p., and Coulter, (2018). Management, 14th edition, Harlow, UK: Pearson Education.
Rogers, C. (1970). On Becoming a Person: A Therapist’s View of Psychotherapy, Boston: Houghton Mifflin. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,574 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 613 |