تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,244 |
تعداد مقالات | 9,008 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,864,261 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,717,649 |
تبیین مؤلفههای سبک زندگی، نظم و امنیت بر پایه مکتب شهید سلیمانی در افق گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد پلیس ارزشآفرین | ||
سلسله همایش های بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی | ||
مقاله 28، دوره 2، مقالات دومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب - شماره پیاپی 2، 1399، صفحه 1-20 اصل مقاله (1.62 M) | ||
نویسندگان | ||
مریم رحمانی1؛ محمدتقی حیدری2؛ خدیجه حیدری3 | ||
1دانشآموخته دکترای جغرافیای سیاسی دانشگاه خوارزمی و مدرس دانشگاه زنجان، زنجان، ایران | ||
2استادیار جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه زنجان. زنجان، ایران | ||
3کارشناس ارشد پژوهشگری علوم اجتماعی، زنجان، ایران | ||
تاریخ دریافت: 12 بهمن 1399، تاریخ پذیرش: 12 بهمن 1399 | ||
چکیده | ||
مانیفیست گام دوم انقلاب اسلامی چشمانداز تصویری از ایران آرمانی آینده است که هویت اسلامی و انقلابی آن مورد تائید امام خامنهای بوده است. دستیابی به اهداف این چشمانداز نیازمند شکلگیری جنبش تعالی ساز اجتماعی و نهضت همگانی در ارگانها و نهادهای مختلف کشور است. تحقق قسمت عمده این اهداف از راه دستیابی و تقویت قدرت نرم ممکن میباشد. در همین راستا، نیروی انتظامی بهعنوان یکی از نهادهای تأثیرگذار که در ارتباط قوی و مؤثر با مردم و مشکلات آنها قرار دارد، میتواند در راستای افزایش امنیت کشور، در کنار همه فعالیتها به تقویت قدرت نرم نیز توجه ویژه داشته باشد. یکی از منابع بسیار تأثیرگذار بر قدرت نرم، اتخاذ سبک زندگی و الگوپذیری از شخصیتها و نمادهای تأثیرگذار بر مردم و جامعه است و یکی از مکاتب اثرگذار در عصر حاضر مکتب امام خمینی (ره) بوده است. برخی نیروهای مکتب امام (ره) بهقدری بزرگ و اثرگذار بودهاند که خود دارای مکتبی ذیل مکتب حضرت امام (ره) هستند ازجمله این افراد میتوان از شهید حاج قاسم سلیمانی نام برد، شهیدی که با شهادتش در تاریخ جهان و انقلاب اسلامی نقشبست. الگوپذیری از شاخصها و نمادهای تأثیرگذار مکتب شهید سلیمانی و تربیت نیروی پلیس در این مکتب یکی از مؤلفههای مهم تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است. لذا اهداف این نوشتار در راستای ارائه راهکارهای عملیاتی در چارچوب تبیین مؤلفههای سبک زندگی، نظم و امنیت بر پایه مکتب شهید سلیمانی در افق گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد پلیس ارزشآفرین تدوینشده است. رسالت این سازمان، چشمانداز، جهتگیریها و برنامههای آن برای تحقق همین مفهوم است و شاخصههای چنین مکتبی برای پلیس دررسیدن به تراز انقلاب اسلامی داشتن مقبولیت و اهلیت، تواضع و فروتنی، ایمان و تقوا، نقشپذیری و ولایت مداری و اعتقاد به ارزشهای انقلاب اسلامی است. | ||
کلیدواژهها | ||
مانیفست گام دوم انقلاب؛ قدرت نرم؛ سبک زندگی؛ مکتب شهید سلیمانی؛ نیروی پلیس | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Explaining the components of lifestyle, order and security based on the school of Shahid Soleimani in the horizon of the second step of the Islamic Revolution with a value-creating police approach | ||
نویسندگان [English] | ||
Maryam Rahmani1؛ Mohammad Taghi Heydari2؛ Khadija Heydari3 | ||
1Graduated from Kharazmi University, PhD in Political Geography, and lecturer at Zanjan University, Zanjan, Iran | ||
2Assistant Professor of Geography and Urban Planning, Zanjan University, Zanjan, Iran. | ||
3Master of Social Science Research, Zanjan, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
Manifesto The second step of the Islamic Revolution is a vision of a future Iran whose Islamic and revolutionary identity has been endorsed by Imam Khamenei. Achieving the goals of this vision requires the formation of a social excellence movement and a mass movement in various organs and institutions of the country. Most of these goals can be achieved by achieving and strengthening soft power. In this regard, the police force, as one of the influential institutions that is in a strong and effective relationship with the people and their problems, can pay special attention to strengthening soft power in addition to all activities in order to increase the country's security. One of the most influential sources on soft power is the adoption of lifestyle and role modeling of personalities and symbols influencing the people and society, and one of the influential schools in the present era has been the school of Imam Khomeini. Some of the forces of the Imam's school have been so large and influential that they themselves have a school under the school of the Imam. Among these people we can name the martyr Haj Qasem Soleimani, a martyr who played a role in the history of the world and the Islamic Revolution. Modeling the influential indicators and symbols of Shahid Soleimani school and training the police force in this school is one of the important components of the realization of the declaration is the second step of the revolution. Therefore, the objectives of this paper in order to provide operational solutions, in the context of explaining the components of lifestyle, order and security Based on the school of Shahid Soleimani in the horizon of the second step of the Islamic Revolution with a value-creating police approach has been compiled. The mission of this organization is its vision, orientations and plans to realize this concept, and the characteristics of such a school for the police to reach the level of the Islamic Revolution are acceptance and competence, humility, faith and piety, resilience and guardianship and belief in the values of the Islamic Revolution. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Manifesto of the second step of the revolution, soft power . lifestyle | ||
مراجع | ||
منابع انگلیسی
-Johny, Stanly(2020), JANUARY 03, 2020 15:01 IST, Hindu News Agency. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 537 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 440 |