تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,244 |
تعداد مقالات | 9,010 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,867,231 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,719,021 |
مولفههای فقه تربیتی مکتب شهید سلیمانی | ||
سلسله همایش های بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی | ||
مقاله 71، دوره 2، مقالات دومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب - شماره پیاپی 2، 1399 اصل مقاله (725.41 K) | ||
نویسندگان | ||
سیدمحمد حیدری خورمیزی1؛ مهدی شوشتری2 | ||
1استادیار گروه فقه و مبانی حقوق، دانشکده الهیات، مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی(ره)، قم، ایران. نویسنده مسئول | ||
2استادیار گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی، دانشکده الهیات، مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی(ره)، قم، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 28 فروردین 1400، تاریخ پذیرش: 28 فروردین 1400 | ||
چکیده | ||
مکتب در افکار و اندیشهها جای دارد. اندیشهها نیز جریانی روان و مستمریست که در طول تاریخ جلوه میکند. در یک مکتب مجموع اعتقادات شخص درباره: جهان، اجتماع، اخلاق را مورد واکاوی قرار می گیرد لذا مولفه های فقه تربیتی مکتب شهید سلیمانی جنبه تربیتی جهانبینی توحیدی این سردار مقاومت را تشکیل می دهد، پژوهش پیش رو با شیوه توصیفی و استفاده از منابع کتابخانه ای و خاطرات نقل شده درباره ایشان، پس از تبیین مفهوم مکتب، تربیت و فقه تربیتی، مفهوم فقه تربیتی مکتب شهید سلیمانی را تشریح نموده و ضمن اشاره به عوامل تاثیرگذار در ارکان تربیت، مولفه های فقه تربیتی شهید سلیمانی را یادآور می شود که برخی عبارتند از: نبوغ نظامی توام با روحیه سلحشوری و شجاعت، روحیه شهادت طلبی توام با اخلاص، معنویت توام با تمسک به اهلبیت (ع)، ولایتمداری، فرامرزی بودن توام با تسلط به فنون مذاکره در عرصه دیپلماسی، سخت کوشی توام با سادگی، تکلیفگرایی و جهان نگری، قدرت تدبیر وسنجیدگی توام با منطق استوار، توجه به اصل کمال طلبی توام با درک حقیقت دنیا، حرّیت و آزادگی. | ||
کلیدواژهها | ||
مکتب شهید سلیمانی؛ فقه تربیتی؛ شهید سلیمانی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Components of educational jurisprudence of Shahid Soleimani school | ||
نویسندگان [English] | ||
Seyed Mohammad Heidari Khormizi1؛ Mahdi Shoushtari2 | ||
1Assistant Professor, Department of Jurisprudence and Fundamentals of Islamic Law, Faculty of Theology, Shahid Mahallati Higher Education Complex, Qom, Iran. | ||
2Assistant Professor, Department of Jurisprudence and Fundamentals of Islamic Law, Faculty of Theology, Shahid Mahallati Higher Education Complex, Qom, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
The school is in the thoughts and ideas. Thoughts are also a fluent and continuous flow that manifests itself throughout history. In a school, a set of personal beliefs about: the world, society, ethics is analyzed, so the components of the educational jurisprudence of Shahid Soleimani school constitute the educational aspect of the monotheistic worldview of this leader of the resistance. The present research is descriptive and uses sources. Library and memoirs quoted about him, after explaining the concept of school, education and educational jurisprudence, explains the concept of educational jurisprudence of Shahid Soleimani school and while pointing to the influential factors in the pillars of education, the components of Shahid Soleimani educational jurisprudence are reminded that Some are: military genius with the spirit of war and courage, the spirit of martyrdom with sincerity, spirituality with reliance on the Ahl al-Bayt (AS), guardianship, transnationalism with mastery of negotiation techniques in the field of diplomacy, hard work with simplicity, Conscientiousness and worldview, the power of prudence and prudence combined with sound logic, attention to the principle of perfectionism along with understanding the truth of the world, freedom and liberty. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Shahid Soleimani, Shahid Soleimani School, Educational Jurisprudence | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 194 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 222 |