تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,258 |
تعداد مقالات | 9,115 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,324,880 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,039,815 |
ارزیابی و مقایسه مدلهای مختلف تخمین نیروی چرخشی یکبالزن در پرواز ایستا با استفاده از روش المان تیغه | ||
مکانیک سیالات و آیرودینامیک | ||
دوره 9، شماره 2 - شماره پیاپی 26، آذر 1399، صفحه 141-157 اصل مقاله (1.92 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
امیرحسین زرعی جورشری1؛ محمد حسن جوارشکیان* 2 | ||
1گروه مکانیک، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد | ||
2دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد | ||
تاریخ دریافت: 18 اردیبهشت 1400، تاریخ بازنگری: 14 خرداد 1400، تاریخ پذیرش: 21 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
در این پژوهش با استفاده از یک شبیهسازی شبه پایا توسط روش المان تیغه، سه مدل متفاوت نیروی چرخشی در بررسییک بال الهام گرفتهشده از حشره میوه با حرکت ترکیبی بالزدن و پیچش، مورد ارزیابی و مقایسه با نتایجمنتشرشده قرار میگیرد. در ادامه این مدلها با یکدیگر مقایسه شده و مدل با خطای نسبی کمتر معرفی میشود. مدل نیروی چرخشی سنتی که وابسته به سرعت انتقالی بال است، در ابتدا و انتهای نیم کورسها هیچ نیروی چرخشی در نظر نمیگیرد. مدلهای جدید نیروی چرخشی برای پیشبینی دقیق این نیرو، جزء دوم نیروی چرخشی ناشیاز پیچش خالص بال را نیز در نظر میگیرند. در این تحقیق ضرایب نیروی برآ و پسای لحظهای و متوسط در نظریه المان تیغه، با نتایج تجربی و دینامیک سیالات عددیمنتشرشده مقایسهشده است. همچنین خطای پیشبینینقطه حداکثر منحنی ضرایب نیروی مدل شده توسط هر کدام از مدلها نیز مقایسهشده است. بررسی خطایمؤثر نشان میدهد که یکی از مدلهای بر مبنای نتایج دینامیک سیالات عددی که شامل دو جزء نیروی چرخشی مرتبط با نظریه کوتا-جاکوفسکی و نیروی ناشی از پیچش خالص است، نسبت به مدلهای دیگر از دقت نسبی بالاتری برخوردار بوده و میتواند در شبیهسازیهای شبه پایا مورد توجه قرار گیرد | ||
کلیدواژهها | ||
بالزن؛ نظریه المان تیغه؛ نیروهای شبه پایا؛ نیروی چرخشی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Evaluation and Comparison of Different Models for Estimating the Rotational Force of a Hovering Flapping Wing Using the Blade Element Method | ||
نویسندگان [English] | ||
Amir Hossein Zaree Jorshari1؛ Mohammad Hassan Djavareshkian2 | ||
1Mechanical Engineering Department Ferdowsi University of Mashhad | ||
2Mech. Engg. Dept. Faculty of Engg. Ferdowsi University of Mashhad | ||
چکیده [English] | ||
In this research three different models of rotational force are evaluated in the study of a hovering fruit fly inspired wing, with combined flapping and pitching motions, using a quasi-static simulation by the blade element method, and the results achieved thereby, are compared with previously published results. Then these models are compared with each other, and the model which has the lowest relative error is introduced. The traditional rotational force model, which depends on the wing's translational velocity, does not consider any rotational force at the beginning and end of the stroke. The new rotational force models which are designed to accurately predict this force also consider a second component for this force which is due solely to wing pitching. In this research, the instantaneous and mean coefficients in the blade element method are compared with published computational fluid dynamics and experimental results. The models are compared in terms of the error in predicting the maximum point on the instantaneous force coefficients curve. The root-mean-square error analysis shows that one of the rotational force models, which includes the two force components described by the Kutta-Joukowski theorem and the force due solely to wing pitching, has higher relative accuracy than other models and can be proposed for quasi-static simulations. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Flapping Wing, Blade Elements Theory, Quasi-Static Forces, Rotational Force | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 225 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 201 |