- احمدی فصیح، صدیقه (1397). ارائه الگوی مدیریت پس از بحران در مراکز آرشیوی ایران. مدیریت اطللاعات، دوره2، شماره 4.
- اخی، محمد رضا (1398). نقش اطلاعات در مدیریت بحرانهای امنیتی. مطالعات مدیریت و حسابداری. دوره پنجم، شماره2، ص.141-148.
- بابایى اهرى، مهدى (1383). مدیریت بحران هاى سازمانى. نشریه کمال مدیریت، شمارة 4و 5.
- بازرگان هرندی، عباس (1393). مقدمه ای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته؛ رویکردهای متداول در علوم رفتاری چاپ چهارم. تهران: نشر دیدار.
- برچر، مایکل و جاناتان ویلکنفلد ( 1382 ). بحران- تعارض و بی ثباتی ترجمه علی صبحدل، تهران، پژوهشکده مطالعات راهبردی.
- برن استین، جاناتان. (1385). مراحل برقراری ارتباط در زمان بحران. مجلة تحقیقات روابط عمومی، شماره 4.
- تابلی، حمید.؛ کریمی افشار، سمانه؛ و اشرف زاده، الهام. ( 1391 ). بررسی مد لهای مدیریت بحران در رمان دا. نشریه ادبیات پایداری، شماره 5 و 6، ص.77-104.
- تاجیک، محمد رضا (1384) . مدیریت بحران. تهران: فرهنگ گفتمان.
- تاجیک، محمد رضا. (1379). مدیریت بحران: نقدی برشیوههای تحلیل وتدبیر بحران در ایران، تهران: فرهنگ گفتمان.
- جمعی، تقریرات درسی.
- حاجیانی، ابراهیم (1390). هشداردهی: کارکرد تحلیل اطلاعاتی در پیشگیری از غافلگیری. فصلنامه مطالعات راهبردی، سال چهاردهم، شماره سوم، شماره مسلسل 35.
- حبیبی، نیکبخش ؛ هادیان، مهدی (1395). الگوسازی سامانة هشدار اطلاعاتی نظام ملی در بحرانهای امنیتی با استفاده از الگوی هشدار هوایی سریع. فصلنامه فرماندهی و کنترل، سال اول، شماره1،ص.17-40.
- حسینى، حسین؛ جدى، سید مجید .(1385). مدیریت بحران با رویکرد امنیت عمومى.جلد اول، تهران: معاونت آموزش ناجا.
- دوئرتی، جیمز و فالتزگراف (1372). نظریه هاى متعارض در روابط بین الملل. ترجمه علیرضا طیب و وحید بزرگی، تهران: نشر قومس
- رئیسی، محمد؛ پیشگاه هادیان، حمید؛ ایزدی، جهانبخش و جاودانی مقدم؛ مهدی (1398)، آسیب شناسی بحران های اجتماعی و الزامات سیاست گذاری امنیتی در پیشگیری از آن، فصلنامه امنیت ملی، دوره 9، شماره 32، تابستان.
- روزنتال، آریل، پائول تی هارت و مایکل تی چارلز (1383). دنیایی از بحرانها و مدیریت بحران. ترجمه محمدعلی ستاری فقیهی. مجله دانش انتظامی، شماره 4(20)، ص. 114 تا 133.
- روشندل اربطانى، طاهر (1387). نقش مدیریت رسانه در تحول بحران از پدیده هاى تهدیدساز به مقوله هاى فرصت ساز ، مجموعه مقالات اولین همایش رسانة ملى و مدیریت بحران، تهران: صدا وسیماى جمهورى اسلامى ایران.
- روشندل اربطانی، طاهر و همکاران (1388)، تدوین الگوی جامع فراگرد مدیریت بحران با رویکرد نظم و امنیت؛ فصلنامه دانش انتظامی، سال دهم، شماره دوم.
- ساروخانی، باقر.(1384). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی. جلد اول، چاپ سوم، تهران: پژوهشگاه عـلوم انـسانی و مـطالعات فرهنگی، ص.73 و 288.
- صالحی ، محمود؛ کوشا، محمود. (1397). جایگاه شاخصها در هشداردهی بحرانهای امنیتی. فصلنامه پژوهشهای حفاظتی امنیتی دانشگاه جامع امام حسین(ع). سال هفتم شماره 25، ص. 1 تا 40.
- معین، محمد، (1364)، فرهنگ فارسی متوس ط؛ جلد چهارم، چاپ هفتم، تهران: مؤسسه انتشارات امیرکبیر.
- میتراف، ای، ای؛ آنگ ناس، گاس (1381). مدیریت بحران پیش از روی د ادن: آنچه رئیس و مدیر میبایست درباره مدیریت بحران بداند (محمود توتونچیان، مترجم). تهران : موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی. نشر اصلی.
- وهابی، فرجام (1395). امنیت عمومی و مدیریت بحران، تهران، انتشارات موجک.
- یگانگی، سید کامران ؛ عبایی، پریسا (1397). ارائه مدل مفهومی و سیستماتیک از امنیت ملی. دومین کنفرانس رهیافت های نوین در علوم انسانی.
- Geary, W.Sikich (2001). “All hazard crisis management Planning” Logical Management Systems, vol 2.
- Leechat, M. (1990). “The international decade for natural disaster reduction Background and objectives”, Disasters, vol 14, No 1.
- Booth, S .(1993). “Crisis Management Strategy, Competition and Change in Modern Enterprises“, Routledge Press, London.Brighton: Wheatsheaf.
- Burnett,john.j. (1998).A strategic approach tomanaging crisis,public relationreview,vol 24,no 4,pp.457-488
- Holsti Ole R .(1972). Crisis, Escalation ,War. Montreal , Mc Gill: Queens University Press.
- Meyers,G& Holusha, J. (1988) . “Managing Crisis”, London: Unwin Publications.
- Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1984). Qualitative Data Analysis: A Sourcebook of New. MethodsEducational Evaluation and Policy Analysis, Vol. 8, No. 3 , pp. 329-331.
- Mitroff .(2001). “Strategic management of corporation crisis”, Columbia Journal of World Business, vol 6.
- Mitroff, I & Pearson, T. (1997). Transforming the Crisis Prone. Organization, Sanfrancisco,Gossey: Bass Press.
- Penrose, J.M(2000)."The role of perception in crisis planning", Journal of Public.
- Pearson, C & Clair, J .(1998). "Reframing crisis management", Academy of Management
- Pollard, David., & Hotho, Sabine. (2006). “Crisis, scenarios and the strategic management process. Management Decision, vol 44, no. 6,pp. 721-736.
|