تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,240 |
تعداد مقالات | 8,992 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,843,066 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,704,866 |
تجزیه و تحلیل آیرودینامیکی سیستمهای کاهش سرعت محموله به کمک چترها با استفاده از شبیهسازی سه بعدی | ||
مکانیک سیالات و آیرودینامیک | ||
مقاله 1، دوره 10، شماره 2 - شماره پیاپی 28، اسفند 1400، صفحه 1-17 اصل مقاله (4.01 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمدرضا سلیمی* 1؛ امیر حمزه فرج الهی2؛ امیر حسین محسنی کفشگر کلائی3؛ محسن رستمی4 | ||
1استاد یار پژوهشگاه هوا فضا، تهران ، ایران | ||
2(استادیار، دانشگاه امام علی (ع)، تهران ، ایران | ||
3کارشناسی ارشد، پژوهشگاه هوافضا ، تهران ، ایران | ||
4استادیار، دانشگاه امام علی ، تهران ، ایران | ||
تاریخ دریافت: 10 اردیبهشت 1400، تاریخ بازنگری: 24 مهر 1400، تاریخ پذیرش: 20 دی 1400 | ||
چکیده | ||
استفاده از چتر برای بارریزی در مناطق صعبالعبور در صنایع نظامی و غیر نظامی بسیار حائز اهمیت است. برای این کار، سرعت فرود مطلوب و پایداری مناسب مجموعه چتر و بار از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. یک از ساختارهای پر کاربرد استفاده از یک چتر پایدارساز کوچک در کنار چتر اصلی میباشد. با وجود پرکاربرد بودن این ترکیب، تحقیقات اندکی روی عملکرد آن صورت پذیرفته است. در تحقیق حاضر اثرات فاصله بار از مجموعه چترها به عنوان یک پارامتر پر اهمیت در طراحی سامانه بازیابی در سه بعد و بصورت عددی بررسی میشود. در این راستا، ابتدا ابعاد چتر اصلی بر مبنای شرایط وزنی و سرعت فرود محموله مشخص میشود. در ادامه اثرات فاصله محموله از چترها برای یک طرح پیشنهادی چتر اصلی و پایدارساز مورد مطالعه قرار میگیرد. پنج فاصله 1، 2، 4، 6 و 8 برابر قطر چتر اصلی بین محموله و مجموعه چترها بررسی و مقادیر ضرایب پسا و نیروهای جانبی برای چتر اصلی و پایدارساز گزارش میشوند. | ||
کلیدواژهها | ||
چترهای بارریزی؛ چتر پایدارساز؛ فاصله چتر از محموله؛ شبیهسازی عددی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Aerodynamic Analysis of Cargo Speed Reduction Parachutes using Numerical simulation | ||
نویسندگان [English] | ||
mohammad reza salimi1؛ Amir Hamzeh Farajolahi2؛ Amir Hosein Mohseni Kafshgar Kolahi3؛ mohsen rostami4 | ||
1Assistant Professor, Air and Space Research Institute, Tehran, Iran | ||
2(Assistant Professor, Imam Ali University (AS), Tehran, Iran | ||
3Master's degree, Aerospace Research Institute, Tehran, Iran | ||
4Assistant Professor, Imam Ali University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Cargo parachutes are commonly used to deliver heavy instruments to areas with difficult access. Perceived, good stability and low descent rate are two essential parameters for a recovery system. According to the above factors, one of the popular cargo chute configurations is a combination of a large chute as the main chute and a smaller one as a stabilizer chute. Since there is few scientific research that has studied on aerodynamic characteristics of this cargo chute configuration, a three-dimensional numerical simulation was performed here to investigate this kind of parachute system. To this end, main chute dimensions were computed based on mission definition (weight and descent rate). In the following, the effects of cargo distance from parachutes are studied for an optimal design of the main and stabilizing parachute. At five intervals of 1, 2, 4, 6, and 8 times the diameter of the main parachute, between the cargo and the main parachute distance, the values of drag coefficients and lateral forces for the main and stabilizing parachute are reported. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Cargo parachutes, Stabilizer Parachute, Forebody Distance, Numerical Simulation | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 483 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 373 |