تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 955 |
تعداد مقالات | 6,851 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,666,460 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,413,042 |
شبیهسازی عددی و بررسی تأثیرات مولد گردابه بر ضرایب آیرودینامیکی روتور اصلی بالگرد در پرواز ایستا | ||
دوفصلنامه مکانیک سیالات و آیرودینامیک | ||
دوره 10، شماره 2 - شماره پیاپی 28، پاییز و زمستان 1400 اصل مقاله (495.45 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
امیرحمزه فرج الهی ![]() ![]() | ||
1دانشکده مهندسی، دانشگاه امام علی (ع) | ||
2دانشگاه علم و صنعت | ||
3دانشکده مهندسی، دانشگاه امام علی | ||
4دانشگاه امام علی | ||
تاریخ دریافت: 21 شهریور 1400، تاریخ بازنگری: 08 آذر 1400، تاریخ پذیرش: 20 دی 1400 | ||
چکیده | ||
در تحقیق حاضر، اثرات مولدهای گردابه بر نیروهای آیرودینامیکی روی روتور اصلی بالگرد در پرواز ایستا بررسی شده است. گردابههای اطراف پرههای بالگرد تأثیر بسزایی بر نویز و نیروهای آیرودینامیکی دارند. استفاده از مولدهای گردابه یک روش مناسب برای کاهش اثرات جریان جداشده و گردابهای اطراف روتور بالگرد است. در این تحقیق مولدهای گردابه دارای چهار چیدمان مختلف میباشند. برای شبیهسازی جریان سهبعدی اطراف روتور اصلی هلیکوپتر از نرمافزار فلوئنت استفاده شده است. شبکههای مورد استفاده به صورت شبکه بیسازمان میباشند. اعتبار سنجی با نتایج تجربی کاردونا و تانگ انجام شده است، به همین منظور از ایرفویل ناکا 0012 و زاویه حمله °8 برای پرههای روتور اصلی بالگرد استفاده شده است. در این مطالعه نتایج حاصل نشان میدهند که استفاده از مولدهای گردابه باعث کاهش قدرت گردابه و اندازهی ابعاد گردابههای عرضی میشود همچنین این بررسیها نشان میدهد که ضریب پیشران و ضریب گشتاور پرههای بالگرد نسبت به حالت بدون مولد گردابه به ترتیب افزایش و کاهش داشته است. | ||
کلیدواژهها | ||
مولد گردابه؛ شبیهسازی عددی؛ ضرایب آیرودینامیکی؛ پرواز ایستا | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 178 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 31 |