Ghasemi Zolkian, R., Askari Tappe, F. (2022). The Components of Martyr Soleimani School and Realization Modern Islamic Civilization. Electronic and Cyber Defense, 7(4), 37-60.
Rezvan Ghasemi Zolkian; Fahimeh Askari Tappe. "The Components of Martyr Soleimani School and Realization Modern Islamic Civilization". Electronic and Cyber Defense, 7, 4, 2022, 37-60.
Ghasemi Zolkian, R., Askari Tappe, F. (2022). 'The Components of Martyr Soleimani School and Realization Modern Islamic Civilization', Electronic and Cyber Defense, 7(4), pp. 37-60.
Ghasemi Zolkian, R., Askari Tappe, F. The Components of Martyr Soleimani School and Realization Modern Islamic Civilization. Electronic and Cyber Defense, 2022; 7(4): 37-60.
The Components of Martyr Soleimani School and Realization Modern Islamic Civilization
1MA in Environmental Pollution, Faculty of Natural Resources, University of Gilan, Somea Sara, Iran
2BA Student, Nature Engineering, Faculty of Natural Resources, University of Gilan, Somea Sara, Iran
Receive Date: 05 December 2021,
Revise Date: 19 December 2021,
Accept Date: 17 January 2022
Abstract
The emphasis of the Supreme Leader on the issue of Modern Islamic Civilization could be understand in the Lectures. Therefore, his concern for the future of the Islamic Republic of Iran reveals the need for the attention and efforts of researchers in the field of Modern Islamic Civilization. Modeling the lifestyle of influential personalities of the society under the name of "school" is one of the most important measures for the formation of a new Modern Islamic Civilization. Because the existence of exemplary personalities, as a stimulus for attitudes, plays an important role in educating and making human beings in society. In this regard, the personality model of Martyr Soleimani, which extends beyond the borders of Iran, became the founder of a school that was named "Haj Qassem School" by Imam Khamenei. This article, while examining the personality dimensions of Martyr Soleimani, seeks to answer the question: what are the most important components of the Martyr Soleimani School in order to achieve a modern Islamic civilization? According to the research hypothesis, martyr Soleimani as a transcendent model of an influential personality has prominent features in line with the pillars of the formation of Modern Islamic Civilization. That "Sincerity" as the most important feature along with "Unitarianism" and "Protection of National Interests", there are three main components of this school. The research is a thematic analysis method and library methods has been used to data collection.
امیری، سروش؛ کیانی، جواد. (1398). گفتمان مقاومت شهید قاسم سلیمانی در دیپلماسی و روابط بینالملل. فصلنامه علمی مطالعات دفاع مقدس، دوره 5، شماره 2، 30-9.
بیات، عبدالحمید؛ سید طباطبایی، سید مهدی (1399). الگوی مطلوب ارتباطات میان فردی در سلسلهمراتب فرماندهی: موردمطالعه شهید حاج قاسم سلیمانی. نشریه علمی مدیریت اسلامی، سال 28، شماره 4، 185-169.
تاجبخش، غلامرضا. (1400). واکاوی مؤلفههای سبک زندگی شهید سلیمانی. فصلنامه علمی مطالعات دفاع مقدس، دوره 7، شماره 1، 158-137.
تاجبخش، غلامرضا. (1399). تحلیل کیفی تأثیرات جامعهشناختی شهادت اسطوره مقاومت بر جوانان. فصلنامه معرفت فرهنگی اجتماعی، سال 11، شماره 2، 78-61.
جلیلیان، حسین. (1399). الگوی تفکر راهبردی مدیران جهادی بر اساس وصیتنامه الهی سیاسی شهید قاسم سلیمانی. نشریه علمی مدیریت اسلامی، سال 28، شماره 4، 111-93.
جهانبین، فرزاد؛ معینی پور، مسعود. (1393). فرآیند تحقق تمدن اسلامی از منظر حضرت آیتالله خامنهای. فصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات انقلاب اسلامی، سال 11، شماره 39، 46-29.
حسینزاده، محمدصالح. (1399). اصول و مبانی و مؤلفههای مدیریت جهادی مبتنی بر مکتب شهید سلیمانی. دومین همایش بینالمللی گام دوم انقلاب اسلامی: مکتب شهید سلیمانی الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز، دانشگاه جامع امام حسین، تهران، 21-1.
خانی، علی؛ محمدی، حمیدرضا. (1399). بازشناسی مؤلفههای مکتب شهید سلیمانی مبتنی بر بیانات امام خامنهای (مدظلهالعالی). فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، سال 23، شماره 86، 37-6.
درویشی، صیاد؛ بختیاری، لطفعلی؛ افراسیابی، علی. (1399). معیارهای انتصاب فرماندهان و مدیران انتظامی در آموزههای مکتب شهید سلیمانی. فصلنامه علمی نظارت و بازرسی ناجا، سال 14، شماره 53، 100-81.
دهقانی پوده، حسین؛ پاشایی هولاسو، امین. (1399). تدوین الگوی فرماندهی شهید قاسم سلیمانی. نشریه علمی مدیریت اسلامی، سال 28، شماره 2، 37-13.
رادمهر، محسن؛ رشیدی آل هاشم، سید محمدرضا؛ هادی طحان، محسن؛ رنجبر، غلامعلی. (1398). واکاوی شاخصها، ویژگیها و بایستههای جوانان تمدن ساز در تراز نظام انقلابی در اندیشه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی). دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی دانشکده علوم انسانی اسلامی و قدرت نرم دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، سال 9، شماره 19، 209-169.
رجبی، محمد. (1399). شاخصهای مکتب شهید سلیمانی در اندیشه آیتاللهالعظمی خامنهای (مدظلهالعالی). بصیرت و تربیت اسلامی، سال 17، شماره 55، 56-31.
روح اللهی، مهدی. (1400). شناسایی ابعاد و مؤلفههای نفوذ اجتماعی در سبک رهبری شهید قاسم سلیمانی. نشریه علمی مدیریت اسلامی، سال 29، شماره 2، 42-5.
سیاوشی، مهدی؛ فقیه حقانی، موسی. (1394). تبیین الگوی فرهنگ دفاعی در تمدن نوین اسلامی با تمرکز بر نقش و جایگاه ولایت فقیه در حفظ ساختار ارزشی نظام اسلامی. مطالعات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سال 1، شماره 2، 109-93.
شاکری زواردهی، روحالله؛ مولوی وردنجانی، عیسی. (1397). آیندهپژوهی انقلاب اسلامی و تحقق تمدن نوین دینی با تأکید بر اندیشه آیتالله خامنهای. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات انقلاب اسلامی، سال 15، شماره 55، 120-99.
ظهوریان، محمدعلی. (1399). اصول مکتب شهید سلیمانی در چهارده روایت. دومین همایش بینالمللی گام دوم انقلاب اسلامی: مکتب شهید سلیمانی الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز، دانشگاه جامع امام حسین، تهران، 22-1.
عزتی، امیرحسن؛ چهاردولی، عباس؛ ترابی، محسن. (1399). مؤلفههای تمدن نوین اسلامی و الزامات شکلگیری و ثمرات آن مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی). نشریه علمی مدیریت اسلامی، سال 28، شماره 1، 96-75.
علیمردانی، زهره؛ پورکریمی، جواد. (1399). مشخصههای مدیریت جهادی در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی. دومین همایش بینالمللی گام دوم انقلاب اسلامی: مکتب شهید سلیمانی الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز، دانشگاه جامع امام حسین، تهران، 22-1.
قراباغی، میثم؛ ازگلی، محمد. (1399). واکاوی سبک رهبری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی متعالی رهبری خدمتگزار، نشریه علمی مدیریت اسلامی. سال 28، شماره 4، 139-113.
کرمزاده، اسماعیل؛ زرگر، علیرضا؛ رفیعی دولتآبادی، محمدرضا. (1399). عوامل مؤثر در توسعه مدیریت جهادی در آینده انقلاب اسلامی. فصلنامه پژوهشهای انقلاب اسلامی انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران، سال 9، شماره 33، 225-204.
گودرزی، غلامرضا؛ حسنی مقدم، صادق؛ نوروزی، رسول؛ سلطانی، مرتضی. (1399). طراحی و تبیین اگوی نهاد تمدن ساز، مبتنی بر تحلیل محتوای بیانیه گام دوم انقلاب. نشریه مدیریت اسلامی، سال 28، شماره 2، 61-29.
لطیفی، میثم. (1399). روش مورد کاوی بهمثابه الگوی آموزش دلالتهایی برای تبیین مکتب شهید سلیمانی. نشریه علمی مدیریت اسلامی، سال 28، شماره 4، 32-9.
محمدظاهری، محمد. (1399). ارائه الگوی مدیریتی در تراز انقلاب برای مدیران عالی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر سبک مدیریتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی. نشریه علمی مدیریت اسلامی، سال 28، شماره 1، 46-21.
محمدی پویا، فرامرز؛ ترکاشوند، سینا. (1399). تربیت زمینهساز تمدن نوین اسلامی با تأکید بر اندیشه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی). نشریه علمی پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال 28، شماره 46، 124-103.
معماری، داود؛ اسدنژاد، زینب. (1399). مؤلفهها و نقش رهبری ولایی (کاریزماتیک) در پیشرانی تمدن اسلامی (با تأکید بر سیره علوی (ع). فصلنامه پژوهشهای انقلاب اسلامی انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران، سال 9، شماره 33، 129-113.
مقیمی، سید محمد. (1399). رهبری اخلاص مدار؛ جوهره مکتب شهید سلیمانی. نشریه علمی مدیریت اسلامی، سال 28، شماره 4، 92-33.
موسوی، سید محمد. (1398). مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از حریم اهلبیت. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات بیداری اسلامی، سال 8، شماره 15، 100-75.
نجفی، موسی؛ غلامی، رضا. (1397). انقلاب اسلامی و نقش محوری آن در شکلگیری تمدن نوین اسلامی با تأکید بر دکترین امامت. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات انقلاب اسلامی، سال 15، شماره 55، 140-121.
نصیری، علیاصغر. (1399). سیره شهید سلیمانی در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر عنصر اعتماد. فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، سال 23، شماره 89، 82-60.
نیلفروشان، عباس؛ تقی زاده، حمید. (1399). جایگاه ژئوپلیتیک عراق در منطقه غرب آسیا و تأثیر آن بر کنشهای متقابل جمهوری اسلامی ایران و آمریکا (با نگاه بر علل ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی و روند خروج نظامیان آمریکا از عراق). نشریه علمی مدیریت و پژوهشهای دفاعی، سال 19، شماره 90، 38-7.