تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,240 |
تعداد مقالات | 8,994 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,847,193 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,707,668 |
تقویت مدل سازمان یاددهنده در دانشگاه | ||
مدیریت و پژوهشهای دفاعی | ||
دوره 20، شماره 94، تیر 1401، صفحه 57-81 اصل مقاله (686.88 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
اکبر محمدی کیا1؛ محمد عطایی2؛ غلامرضا معمار زاده طهران3؛ محمود د,رودیان4 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین،ایران | ||
2نویسنده مسئول: استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین،ایران | ||
3دانشیار گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین،ایران | ||
4استادیار، گروه مهندسی صنایع، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین،ایران | ||
تاریخ دریافت: 22 شهریور 1400، تاریخ بازنگری: 08 اسفند 1400، تاریخ پذیرش: 28 فروردین 1401 | ||
چکیده | ||
در دنیای امروز با تکیه بر دانش سنتی اداره سازمانهای مدرن و جدید امکانپذیر نیست و نیازمند آموزش مداوم و مستمر در جهت تقویت و انتقال دانش در سازمان است. هدف از این پژوهش ارائه راهکارهای تقویتی مدل سازمان یاددهنده در دانشگاهها میباشد که به همین دلیل سعی شده است با استفاده از نظرات مختلف در زمینه سازمان یاددهنده، اقدامی در جهت تقویت مدل سازمان یاددهنده در دانشگاهها شود؛ بنابراین، در این پژوهش با استفاده از مطالعات کتابخانهای در خصوص مدلهای مختلف سازمان یاددهنده و یادگیرنده مصاحبهای با 19 نفر خبرگان دانشگاهی که به روش نمونهگیری قضاوتی هدفمند انتخاب شده بودند، مصاحبه نیمهساختاریافته انجام گردید. از میان مشارکتکنندگان در مصاحبه حدود 37 درصد زن و 63 درصد مرد هستند. بر اساس مصاحبههای انجامگرفته در زمینه سازمان یاددهنده تعداد 836 گزاره معنادار و پنج مقوله: دیدگاه قابل یاددهی، ایدهها، ارزشها، قاطعیت در تصمیمگیری و انرژی هیجانی استخراج شد که نتایج حاصل از تجزیهوتحلیل مصاحبهها نشاندهنده آثار مثبت مؤلفههای یاددهنده در دانشگاهها بوده و بیشترین تأثیر مثبت به ترتیب مربوط به ارزشها، انرژی هیجانی، دیدگاه قابل یاددهی، ایدهها و قاطعیت در تصمیمگیری میباشد که بیشترین تأثیرگذاری مربوط به ارزشها و کمترین تأثیرگذاری مربوط به مؤلفه قاطعیت در تصمیمگیری است. | ||
کلیدواژهها | ||
سازمان یاددهنده؛ سازمان یادگیرنده؛ انتقال دانش؛ دانشگاه یاددهنده | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Strengthening the Model of Teaching Organization in Universities | ||
نویسندگان [English] | ||
Akbar Mohammadi Kia1؛ Mohammad Ataei2؛ Gholamreza Memarzadeh Tehran3؛ Mahmoud Doroudian4 | ||
1Ph.D . Candidate, Department of Government Management, Qazvin Branch, Islamic Azad University, Qazvin, Iran | ||
2Corresponding Author, Assistant Professor, Department of Administrative Management, Qazvin Branch, Islamic Azad University, Qazvin, Ir | ||
3Associate Professor, Department of Administrative Management, Qazvin Branch, Islamic Azad University, Qazvin, Iran | ||
4Assistant Professor, Department of Industrial Engineering, Qazvin Branch, Islamic Azad University, Qazvin, Iran | ||
چکیده [English] | ||
In today's world, relying on traditional knowledge is not possible to manage modern and new organizations and requires continuous training to strengthen and transfer knowledge in the organization. The purpose of this study is to provide strengthening solutions for the teaching organization model in universities. That is why it has tried to strengthen the model of the teaching university by using the views of the Teaching Organization. The teaching organization is a reinforced model of the learning organization. Therefore, in this study, a semi -structural interview was conducted using library studies on the various models of the reminder and learning organization with 19 academic experts selected by targeted judicial sampling. Among the participants in the interview are about 37 percent females and 63 percent males. According to interviews conducted in the reminder organization, 836 significant propositions and five categories: a teaching perspective, ideas, values, decision -making and emotional energy were extracted, the results of the analysis of the interviews indicate the positive effects of the reminder components in universities and the greatest positive impact. The respectively of values, emotional energy, a teaching perspective, ideas, and decision -making in decision -making, the greatest influence on values and the least impact on the component of decision –making. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Teaching Organization, Learning Organization, Knowledge Transfer, Learning University | ||
مراجع | ||
منابع فارسی
منابع خارجی و وبگاههای اینترنتی:
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 210 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 212 |