تعداد نشریات | 39 |
تعداد شمارهها | 1,115 |
تعداد مقالات | 8,109 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,999,883 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,265,249 |
شناسایی ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای الگوی ارزشیابی مجموعه آموزشی (مطالعه موردی) | ||
فصلنامه مدیریت و پژوهش های دفاعی | ||
دوره 21، شماره 97، آذر 1401، صفحه 99-130 اصل مقاله (1.04 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مصطفی روحانینیا1؛ رضا حسین پور* 2 | ||
1دانش آموخته کارشناسیارشد مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران | ||
2استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 14 دی 1401، تاریخ بازنگری: 04 بهمن 1401، تاریخ پذیرش: 06 اردیبهشت 1402 | ||
چکیده | ||
مسأله پژوهش حاضر شناسایی ابعاد، مؤلفهها و زیرمؤلفهها یا شاخصهای الگوی ارزشیابی یک مجموعه آموزش سازمانی است. تحقیق از نظر هدف، توسعهای و از نظر روش از نوع کیفی است. جامعه آماری پژوهش را 32 نفر از مدیران و اعضای هیئت علمی حوزه مدیریت آموزشی، مدیریت آموزشعالی و منابع انسانی سازمان مدنظررا تشکیل دادند. نمونه تحقیق برای مصاحبه ساختاریافته تعداد 12 نفر از جامعه آماری پژوهش بود که با شیوه هدفمند انتخاب شدند. جمعآوری اطلاعات (مبانی نظری و پیشینه)، کتابخانهای و روش جمعآوری دادهها، میدانی و از طریق مصاحبه ساختاریافته بود. بهمنظور شناسایی ابعاد، مؤلفهها و زیرمؤلفهها یا شاخصهای الگو، مبانینظری، پیشینه و اسناد و مدارک علمی مرتبط با حوزه ارزشیابی در بُعد سازمانی و اسناد بالادستی از ابزار کتابخانهای و مطالعه اسنادی با منطق قیاسی و استقرایی، بررسی و تحلیل شده و الگوی اولیه تحقیق از آنها استخراج شد. برای جمعآوری دادهها از ابزار مصاحبه ساختاریافته محقق ساخته استفاده شد. این ابزار توسط 8 نفر از خبرگان رواییسنجی شد. برای تحلیل دادهها و اصلاح و تکمیل الگوی اولیه دادههای مصاحبه با خبرگان از طریق آزمون دوجملهای تحلیل و بر اساس یافتههای این آزمون و پس از حذف موارد تأیید نشده؛ 15 بعد، 62 مؤلفه و 121 زیرمؤلفه یا شاخص بعنوان الگوی ارزشیابی سازمانی در سطح معناداری 05/0 مورد تأیید قرار گرفتند. | ||
کلیدواژهها | ||
الگو؛ مؤلفه؛ زیرمؤلفه؛ شاخص؛ ارزشیابی؛ دانشگاه سازمانی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 51 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 33 |