تعداد نشریات | 39 |
تعداد شمارهها | 1,171 |
تعداد مقالات | 8,436 |
تعداد مشاهده مقاله | 6,338,986 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,585,623 |
نقش تفکر انتقادی در فرایند مدیریت دانش | ||
مدیریت دانش سازمانی | ||
سخن سردبیر، دوره 6، شماره 2 - شماره پیاپی 21، تیر 1402، صفحه 11-19 اصل مقاله (320.32 K) | ||
نویسنده | ||
روح الله تولایی* | ||
سردبیر نشریه علمی مدیریت دانش سازمانی و دانشیار، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران، ایران. Email: tavallaee.r@gmail.com | ||
تاریخ دریافت: 19 تیر 1402، تاریخ پذیرش: 19 تیر 1402 | ||
چکیده | ||
مدیریت دانش[1] و تفکر انتقادی[2] دو پدیده گسترده و مهم برای سازمانها و جامعه معاصر هستند و بهخوبی مفاهیم مرتبط با آنها در ادبیات نظری علم مدیریت دانش و تفکر انتقادی بحث شده است. بااینحال، پیوندهای مفهومی موجود بین مدیریت دانش و تفکر انتقادی کمتر مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفته و نقش تفکر انتقادی در فرایند مدیریت دانش بهخوبی تبیین نشده است. هدف از این نوشتار، پر کردن این شکاف نظری و ارائه ارتباطات مفهومی بین مدیریت دانش و تفکر انتقادی است. تجزیهوتحلیل مفاهیم تفکر انتقادی و مدیریت دانش امکان شناسایی پیوندها را در سه بعد فراهم میکند. ارتباط[3] (روابط فردی، گروهی و سازمانی در فرایند)؛ فرایند[4] (نحوه دستیابی به اهداف)؛ هدف[5] (سمت و جهت فرایند). [1] Knowledge Management [2] Critical Thinking [3] Relationship [4] Process [5] Purpose | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت دانش؛ تفکر انتقادی؛ مرور انتقادی | ||
مراجع | ||
Brookfield, S. D. (2005). The power of critical theory for adult learning and teaching. The Adult Learner, 85(1), 43–48.
Elicor, P. P. E. (2017). Critical Thinking and Community of Inquiry within Professional Organizations in the Developing World. Journal of Human Values, 23(1). https://doi.org/10.1177/0971685816673479
Kuhn, D. (2005). Education for thinking. Harvard University Press.
WHO, C. O. F. (2020). World health organization. Responding to Community Spread of COVID-19. Reference WHO/COVID-19/Community_Transmission | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 396 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 384 |