تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,240 |
تعداد مقالات | 8,994 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,845,033 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,706,644 |
طراحی موتور الکتریکی سرومکانیزم پداستال برای شناسایی اهداف دریایی | ||
دوفصلنامه مهندسی شناورهای تندرو | ||
دوره 21، شماره 61، تیر 1402، صفحه 44-51 اصل مقاله (939.45 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ابوالفضل نصیری* 1؛ سید جلال طباطبائی2 | ||
1برق، فنی، دانشگاه افسرس امام حسین، تهران، ایران | ||
2علوم، فنی، افسری امام حسین، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 05 اسفند 1401، تاریخ بازنگری: 27 اردیبهشت 1402، تاریخ پذیرش: 19 خرداد 1402 | ||
چکیده | ||
در این تحقیق، به تحلیل، بررسی و طراحی موتور الکتریکی سروومکانیزم پداستال برای شناسایی اهداف دریایی پرداخته میشود. پدستال یکی از بخشهای اصلی یک سامانه شناسایی، جهت یابی و مکان یابی راداری است. بر روی پداستال تجهیزات آنتن، رفلکتور، سیستمهای پردازشی و ... نصب میشود. وظیفه اصلی پدستال علاوه بر نصب تجهیزات بر روی آن، چرخش آنتن، رفلکتور و تغییر جهتگیری آن می-باشد. نیروی محرکه پداستال توسط سرومکانیزم الکتریکی و یا سرو مکانیزم هیدرولیکی تامین میگردد. در این تحقیق با رویکرد سرومکانیزم الکتریکی به طراحی موتور الکتریکی مورد استفاده در یک پداستال پرداخته میشود. تعیین الزامات سیستمی پداستال، مشخصات سرعت و توان موتور الکتریکی پداستال را تعیین میشود. در این تحقیق به بررسی یک پداستال با دو درجه آزادی پرداخت می-شود. بر این اساس ضمن تشریح مختصر موتورهای الکتریکی، موتور گشتاوری بعنوان موتور الکتریکی مناسب برای استفاده در سرومکانیزم پداستال معرفی میگردد. نتایج تجربی، صحت تحقیقات انجام شده را تایید میکند. | ||
کلیدواژهها | ||
پداستال؛ سروو مکانیزم؛ موتور الکتریکی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Design of pedestal servomechanism electric motor for identifying marine targets | ||
نویسندگان [English] | ||
Abolfazl Nasiri1؛ seyed jalal tabatabaei2 | ||
1Electrical Engineering Department | ||
2Science | ||
چکیده [English] | ||
in this research, the analysis, investigation and design of pedestal servo-mechanics electric motor for identification of marine targets is investigated. Pedestal is one of the main parts of a radar identification, orientation and locating system. On the pedestal, antenna equipment, reflectors, processing systems, etc. Installed. The main task of the pedestal in addition to installing the equipment on it is to rotate the antenna, the reflector and change its orientation. Pedestal propulsion is supplied by electrical servomechanism or hydraulic servo mechanism. In this research, with the approach of electrical servomechanism, the design of an electric motor used in a pedal is investigated. Determining the systemic requirements of the pedal determines the speed and power characteristics of the pedal electric motor. In this study, a pedal with two degrees of freedom is investigated. Accordingly, while briefly describing electric motors, the torque motor is introduced as an electric motor suitable for use in pedal servomechanism. The experimental results confirm the accuracy of the researches. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Pedestal, servo-mechanics, electric motor | ||
مراجع | ||
##[1] https://m.antech.it##[2] https://www.digisat.org##[3] https://weibelradars.com##[4] https://www.tcs.la##[5] Maral, G. Bousquet, M. (2009) Satellite Communications Systems Fifth Edition. West Sussex: A John Wiley and Sons Ltd Publication.##[6] فریار شمشیری امیرکلایی; رضا حسن زاده قاسمی. "کنترل یک ربات زیرسطحی جدید با پایداری و مانور پذیری بالا به منظور تعقیب هدف" دوفصلنامه مهندسی شناورهای تندرو .28-39, 1398, 55, 18.##[7] Pattan, B. (1996) Satellite Systems Principles and Technologies. Springer##[8] مبانی ماشینهای الکتریکی- ج چاپمن-محمود دیانی- انتشارات نص – بهار 1390##[9]. DC Motors, Speed Controls, Servo Systems, ELECTRO-CRAFT CORPORATION, Science Direct##[10] الکتریک پهپاد- ابوالفضل نصیری، منصور احد نژاد و میثم حاجی- انتشارات دانشگاه هوافضا - 1398##[11] ماشینهای الکتریکی مخصوص، محمدرضا فیضی و کامران خفافی- انتشارات دانشگاه تبریز - 1380##[12] محمودرضا رضویزاده; میثم رئیسدانایی. "موقعیتیابی هدف متحرک دریایی با استفاده همزمان از ماهوارههای GEO و فیلتر کالمن" دوفصلنامه مهندسی شناورهای تندرو .60-70, 1401, 60, 21## | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 59 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 135 |