تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,258 |
تعداد مقالات | 9,115 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,327,591 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,041,151 |
بررسی و اولویتبندی عوامل موثر بر رضایتمندی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب (مورد مطالعه: دانشجویان ورودی 1402 دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی) | ||
آینده پژوهی انقلاب اسلامی | ||
مقاله 4، دوره 5، شماره 4، دی 1403 اصل مقاله (630.66 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حسین جوادی نیا* 1؛ سعید فخاری2 | ||
1استادیار گروه آموزش معارف اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
2استادیار، گروه آموزش معارف اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 11 بهمن 1402، تاریخ بازنگری: 26 شهریور 1403، تاریخ پذیرش: 03 آذر 1403 | ||
چکیده | ||
یکی از کلیدواژههای مهم بیانیه گام دوم انقلاب، امید صادق و نگاه خوشبینانه و متکی به واقعیتهای عینی نسبت به آینده است. همچنین یکی از مهمترین اولویتهای دانشگاه فرهنگیان، تربیت تمامساحتی دانشجومعلمان است و برای دستیابی به این مهم، نیازسنجیِ هدفمند از ضرورتها، نیازها و علاقههای ایشان که در رضایتمندی و به دنبال آن در نگرش، انگیزه شغلی، امیدبخشی و افزایش توانمندی آنان مؤثر است ضروری مینماید. بر این اساس، نویسندگان این پژوهش با روش توصیفیپیمایشی و استفاده از پرسشنامه محققساخته و نظرسنجی از نودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، به بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی آنان در حوزههای آموزشی، پژوهشی، رفاهی و پرورشی پرداخته و با تحلیل دقیق دادههای آماری، این عوامل را از نظرگاه ایشان اولویتبندی کردهاند تا شرایط واقعبینانهتری برای برنامهریزان دانشگاه در جهت پیشبرد اهداف والای آموزشی و پرورشی فراهم آورند. یافتههای این پژوهش نشان میدهد به ترتیب اولویت، رسیدگی و توانمندی در حوزه آموزشی، پرورش روحی، پژوهشی، پرورش جسمی و رفاهی، میتواند بر رضایتمندی دانشجومعلمان و به دنبال آن بر انگیزه و نگرش شغلی آنان تأثیر مطلوبی داشته باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
رضایت؛ انگیزه؛ دانشگاه فرهنگیان؛ دانشجومعلم؛ گام دوم انقلاب | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigation and Prioritization of satisfaction Factors in Farhangian University Students Based on the Second Step of the Revolution Statement (Case Study: Students Admitted in 2023 to the Farhangian University of Central Province) | ||
نویسندگان [English] | ||
hosein javadinia1؛ Saeed Fakhkhari2 | ||
1Department of Islamic Education Farhangian University Tehran Iran | ||
2Assistant Professor, Department of Islamic Education, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
One of the key keywords in the speeches of the Supreme Leader, especially in the Second Step of the Revolution Statement, is sincere hope and a hopeful look based on objective realities about the future. Also, one of the most important priorities of the Farhangian University is the comprehensive education of student teachers, and to achieve this, it is necessary to conduct targeted needs assessment of their necessities, needs and interests that are effective in hopefulness and increasing their capabilities. Based on this, the authors of this study, using a descriptive-survey method and using a researcher-made questionnaire and a survey of 90 student teachers of the Farhangian University of Central Province, investigated hope- inspiring factors in the fields of education, research, welfare and upbringing, and by analyzing the statistical data carefully, prioritized these factors from their perspective to provide more realistic conditions for university planners in order to advance the lofty educational and upbringing goals. The findings of this study show that the aforementioned hope- inspiring factors, in order of priority in the field of education, spiritual upbringing, research, physical upbringing and welfare, can have a positive impact on the stability of motivation and increasing the hope of student teachers. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
satisfaction, Farhangian University, Student Teacher, Second Step of the Revolution | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 85 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 53 |