
تعداد نشریات | 34 |
تعداد شمارهها | 1,289 |
تعداد مقالات | 9,294 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,800,296 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,339,822 |
پذیرش فناوری یادگیری: تحلیل هم رخدادی هم پایی فناورانه دفاعی درآزمایشگاه مدیریت | ||
مدیریت و پژوهشهای دفاعی | ||
مقاله 3، دوره 23، شماره 103، اردیبهشت 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
احسان شریف احمدیان* 1؛ ساسان زارع2؛ حسین بازرگانی3 | ||
1ایران/تهران/دانشگاه جامع امام حسین/دانشکده مدیریت و برنامه ریزی/ پژوهشگر | ||
2دانشکده مدیریت و اقتصاد/ دانشگاه جامع امام حسین/تهران/ایران | ||
3ایران/ تهران/دانشگاه جامع امام حسین/ دانشکده مدیریت و اقتصاد | ||
تاریخ دریافت: 18 شهریور 1402، تاریخ بازنگری: 24 آبان 1402، تاریخ پذیرش: 05 بهمن 1402 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر، با تمرکز بر روی الگوهای هم پایی فناورانه تلاش می کند با بررسی الگوهای پیشین با تاکید بر الگوهای نزدیک به حوزه های آموزشی و یادگیریِ نظامی دفاعی، به الگویی جدید به منظور پذیرش فناوری آزمایشگاه مدیریت به عنوان مصداقی از فناوری یادگیری در عرصه مدیریت دست یابد. این پژوهش با هدف بررسی سیر تکاملی الگوها با استفاده از منابع کتابخانهای و ترسیم نقشه دانش و تدوین الگوی نظری مطالعات، با استفاده از روش علمسنجی و روش تحلیل همرخدادی به دنبال دست یابی به الگویی بومی است تا راه پذیرش فناوری آزمایشگاه مدیریت را به عنوان یک فناوری یادگیری هموار و تسهیل نماید. یافتههای پژوهش برگرفته از بررسی 198 مورد از مطالعات حوزه پذیرش و هم پایی فناورانه نشان می دهد سازههای همپایی فناورانه، نوآوری، تحقیق و توسعه، عملکرد، سرریز دانش، همپایی و صنعت، بالاترین میزان رخداد را داشتهاند. همچنین الگوی نظری تدوین شده حاصل از تحلیل همرخدادی این تحقیق بیان می دارد که عوامل مؤثر بر موفقیت همپایی فناورانه را میتوان به 3 دسته تقسیم کرد: 1) عوامل محیطی و نهادی 2) عوامل داخلی/سازمانی 3) عوامل فراسازمانی. | ||
کلیدواژهها | ||
الگوی پذیرش؛ همپایی؛ فناوری یادگیری؛ آزمایشگاه مدیریت | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Acceptance of learning technology: co-occurrence analysis of defensive technology catch-up in the management laboratory | ||
نویسندگان [English] | ||
ehsan sharifahmadian1؛ sasan zare2؛ hosein bazargani3 | ||
1iran, tehran. imam hussain university, facuty of manangement | ||
2faculty of mananagement and economics/ Imam Hussain university/ tehran/iran | ||
3faculty of maanagement and economics/imam hussein university/tehran/iran | ||
چکیده [English] | ||
The current research, focusing on the patterns of technology catch-up, tries to find a new pattern by examining the previous patterns with an emphasis on the patterns close to the defense military education and learning fields in order to accept the management laboratory technology as an example of learning technology in the field of management. to achieve This research aims to investigate the evolution of models using library resources and draw a knowledge map and formulate a theoretical model of studies, using scientometric method and co-occurrence analysis method to find a local model to accept the management laboratory technology as a Technology makes learning smooth and easy. The findings of the research taken from the review of 198 cases of studies in the field of acceptance and technological catch-up show that the constructs of technology catch-up, innovation, research and development, performance, knowledge spillover, compatibility and industry have had the highest rate of occurrence. Also, the theoretical model compiled from the co-occurrence analysis of this research states that the factors affecting the success of technological integration can be divided into 3 categories: 1) environmental and institutional factors 2) internal/organizational factors 3) extra-organizational factors. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Acceptance model, Catch-up, learning technology, management laboratory | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 12 |