تعداد نشریات | 39 |
تعداد شمارهها | 1,172 |
تعداد مقالات | 8,445 |
تعداد مشاهده مقاله | 6,341,933 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,589,864 |
الگوی نشانگرهای ارزیابی عملکرد مراکز آموزش عالی در فرایند برنامهریزی راهبردی مورد: دانشگاه شهید بهشتی | ||
پژوهشهای مدیریت منابع انسانی | ||
مقاله 7، دوره 2، شماره 1، دی 1388، صفحه 129-154 اصل مقاله (382.39 K) | ||
تاریخ دریافت: 15 آذر 1389، تاریخ بازنگری: 19 بهمن 1389، تاریخ پذیرش: 10 اسفند 1389 | ||
چکیده | ||
هدف این مقاله، طراحی الگوی نشانگرهای ارزیابی عملکرد در فرایند برنامهریزی راهبردی دانشگاه شهید بهشتی است. مبنای الگوی مزبور، تجمیع اهداف و سنجههای مربوط به آنها در نرمافزار کیو.پی.آر[1] و پیادهسازی سامانهی داشبوردی مدیریت[2] مبتنی بر روش کارت امتیازی متوازن[3] است. پس از شناسایی مؤلفههای چشمانداز، مأموریت و اهداف دانشگاه، شاخصهای کلیدی عملکرد[4] مبتنی بر آنها، علاوه بر چهار منظر کارت امتیازی متوازن، بعد دیگری به نام بعد حاکمیتی شناسایی و پس از طراحی مدل پیشنهادی، نتایج مورد بررسی و تحلیل آماری قرار گرفت. با توجه به گسترش فنآوری اطلاعات در سازمانها، بهمنظور همراستایی نشانگرهای ارزیابی عملکرد کلیهی شاخصهای استخراج شده با مؤلفههای راهبردی که در فرایند برنامهریزی راهبردی بهدست آمده بود، این اطلاعات در نرمافزار کیو.پی.آر. پیادهسازی و مورد پایش و کنترل قرار گرفت. نتایج حاصل از بهکارگیری این نرمافزار، حاکی از شناسایی مؤثر و کامل فرایندها، تعیین فرایندهای کلیدی، همسوسازی فرایندها با راهبردها و پایش سنجهها براساس نشانگرهای ارزیابی عملکرد پیادهسازی در یک سامانهی داشبوردی مدیریت مبتنی بر فرایند برنامهریزی راهبردی دانشگاه است. | ||
کلیدواژهها | ||
نشانگرهای ارزیابی عملکرد؛ کارت امتیازی متوازن؛ سامانهی داشبوردی مدیریت؛ نتایج عملکرد کیفیت؛ نرمافزار کیو. پی. آر | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,388 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 769 |