تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,255 |
تعداد مقالات | 9,089 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,218,696 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,975,236 |
بررسی تأثیر افزایش سطح صفحهی ضدّ هوادهی پروانهی موتور بروننصب بر عملکرد شناور با مقیاس کامل | ||
دوفصلنامه مهندسی شناورهای تندرو | ||
مقاله 2، دوره 15، شماره 49، دی 1395، صفحه 12-19 اصل مقاله (957.13 K) | ||
نویسنده | ||
ارسلان اقدامی* | ||
مدرّس دانشگاه دریایی امام خامنهای(مدظلهالعالی)، دانشکده علوم و فنون شناوری حضرت جوادالائمه(ع) | ||
تاریخ دریافت: 30 مهر 1396، تاریخ بازنگری: 04 بهمن 1403، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
ناپایداری پُرپویزینگ در شناورهای پلنینگ یکی از خواص منفی شناور است که تأثیر زیادی بر پارامترهای آسایش مسافرین، سرعت و مصرف سوخت دارد. این پدیده، از لحاظ هیدرودینامیکی، تاکنون توسط افراد زیادی موردبررسی قرار گرفته است. ولی در مورد تأثیر سامانهی فلپ بر کاهش این پدیده و اثر آن بر سرعت و مصرف سوخت شناورهای پلنینگ دارای موتورهای بروننصب کار زیادی صورت نگرفته است. طبق تحقیقات انجامشدهی قبلی، اگر فلپها در سرعتهای مختلف زوایای متفاوتی بگیرند، تأثیر مثبتی بر پارامترهای مذکور دارند. در قسمت بالای پروانهی موتورهای بروننصب صفحهای بهعنوان صفحهای ضدّ هوادهی قرار دارد که تا حدودی بهعنوان فلپ نیز عمل میکند. در این تحقیق، سطح این صفحه افزایش داده شده و شناور هدف بهصورت واقعی در دریا مورد تست قرار گرفته تا تأثیر این افزایش، بر پارامترهای ذکرشدهی شناور، موردبررسی قرار گیرد. نتایج حاصله حاکی از تأثیر مثبت این افزایش سطح بر پارامترهای مذکور است. | ||
کلیدواژهها | ||
شناورهای پلنینگ؛ فلپ قابلکنترل؛ حرکات در صفحهی قائم؛ پرپویزینگ | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 16,756 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 108 |