![سامانه مدیریت نشریات علمی دانشگاه امام حسین (ع)](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,258 |
تعداد مقالات | 9,115 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,328,831 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,041,726 |
تأثیر شیوه آموزش ارزشهای دینی بر تربیت منش عفاف دردانش آموزان مبتنی بر دیدگاه منش پروری توماس لیکنا | ||
پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی | ||
مقاله 5، دوره 20، شماره 16، آذر 1391 اصل مقاله (258.5 K) | ||
نویسنده | ||
مهدی رضایی* | ||
موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی | ||
تاریخ دریافت: 19 آبان 1392، تاریخ بازنگری: 18 بهمن 1403، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
این مقاله اثر شیوه آموزش ارزشهای دینی مبتنی بر دیدگاه منش پروری توماس لیکنا را در تربیت منش عفاف بررسی میکند. شیوههای آموزشی، روش تدریس و محتوی آموزسی مبتنی بر این دیدگاه برای گروه آزمایش و روش تدریس رایج برای گروه کنترل به کار رفته است. جامعه مورد مطالعه 100 نفر از دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان غیر انتفاعی جاویدان شهر قم بودند که نمونه آن 28 نفر در دو گروه 14 نفره آزمایش و کنترل مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل دادههای این پژوهش از طریق ترسیم جدولهای توزیع فراوانی، نمودار درصدی (آمار توصیفی) و آزمون تی (آمار استنباطی) با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس به روش تحلیل واریانس یکراهه و همبستگی پیرسون انجام شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان داد میان برنامة درسی آموزش ارزشهای دینی مبتنی بر دیدگاه منش پروری و پرروش منش عفاف در دانش آموزان تفاوت معناداری وجود دارد که نشان از تغییر نگرش و طرز تلقی دانش آموزان نسبت به این ارزش در ابعاد اهمیت عفاف، عفت گفتاری، پوششی، دیداری، شنیداری و جنسی است. | ||
کلیدواژهها | ||
عفاف و فضیلت؛ منش پروری؛ برنامة درسی؛ ارزشهای دینی؛ توماس لیکنا | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 168 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 269 |