- باقری، خسرو و همکاران (1389)، رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- پین، مایکل (1380). فرهنگ اندیشه انتقادی از روشنگری تا پسا مدرنیته. تهران: بینا.
- تاجیک، محمد رضا (1377). متن، وانموده و تحلیل گفتمان(2). مجله گفتمان. س اول: ش اول: 16 ـ 7.
- تاجیک، محمد رضا (1386). پساساختار گرایی و روش. فصلنامه روششناسی علوم انسانی (حوزه و دانشگاه). ش 50: 43 تا 70.
- حقیقت، صادق (1386). از ساختارگرایی تا پساساختارگرایی. فصلنامه روش شناسی علوم انسانی (حوزه و دانشگاه). س 13. ش 51: 91 تا 110.
- دریفوس، هیوبرت؛ رابینو، پل (1382). میشل فوکو فراسوی ساختارگرایی و هرمنوتیک. ترجمه حسین بشیریه. تهران: نشر نی.
- ساراپ، مادن (1382). راهنمایی مقدماتی بر پساساختار گرایی و پسامدرنیسم. ترجمه محمد رضا تاجیک. تهران: نشر نی.
- شیرازی، محمد؛ آقا احمدی، قربانعلی (1388). دیرینهشناسی و تبارشناسی فوکو به عنوان روشی در مقابل روشهای تاریخی متداول در علوم اجتماعی. پژوهشنامه علوم اجتماعی. س سوم. ش 4: 103 تا 126.
- ضیمران، محمد (۱۳۷۹). ژاک دریدا و متافیزیک حضور. تهران: نشر هرمس.
- عباسلو، احسان (1391). پسا ساختارگرایی. کتاب ماه ادبیات. ش 71: 77 تا 82.
- فرمهینی فراهانی، محسن (1389). پست مدرنیسم و تعلیم و تربیت. تهران: آییژ.
- فرکلاف، نورمن (1379). تحلیل انتقادی گفتمان. ترجمه فاطمه شایستۀ پیران و دیگران. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- فی، برایان (1381). فلسفه امروزین علوم اجتماعی با نگرش چند فرهنگی. ترجمه خشایار دیهیمی. تهران: طرح نو.
- گال، مردیت و همکاران (1387). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی. ج 2. ترجمه احمدرضا نصر و همکاران. تهران: سمت.
- نقیب زاده، میر عبد الحسین (1387). نگاهی به نگرشهای فلسفی سده بیستم. تهران: طهوری.
- یارمحمدی، لطفالله؛ خسروی نیک، مجید (1382). شیوهای در تحلیل گفتمان و بررسی دیدگاههای فکری ـ اجتماعی. نامه فرهنگ. ش 42: 181ـ173.
- Dant , tim (1991) , “Knowledge , Idealogy and Discourse ”,London Routledge.
- ESRC [Economic and Social Research Council].( 2005)” Postgraduate training guidelines, 4th ed., Economic and Social Research Council. Retrieved 4 June 2009, from http://www.esrcsocietytoday.ac.uk/ESRCInfoCentre/Images/Postgraduate_Training_Guidelines_2005_tcm6-9062.pdf
- Floden ,E. Robert (2009) “ Empirical Research Without Certainty” , Educational Theory , Volume 59, Number 4, university of Illinois
- Graham, Linda J. (2005)” Discourse analysis and the critical use of Foucault” ,Paper presented at Australian Association for Research in Education 2005 Annual Conference, Sydney27th November – 1st December.
- Hodgson ,Naomi and Standish, Paul (2009) “Uses and misuses of post structuralism in educational research” , International Journal of Research & Method in Education , Published online: 10 Nov 2009. ISSN 1743-727X print/ISSN 1743-7288 online.
- Marshall, James .D (2004) “ Post structuralism , Philosophy , Pedagogy” , Philosophy and Education , Volume 12, Kluwer Academic Publishers , 2004 Springer Science + business Media, Inc.Usa.
- May , Todd (2012) “ Post structuralism” Clemson University , Clemson, SC, USA , 2012 Elsevier Inc.
- Peters, Michael A and Burbules, Nicholas C. (2004)” Post structuralism and Educational Research” Rowman & Littlefield Publisher ,Inc. Published in The United State of America.
- Peters, Michael(1999) “Post structuralism and Education “ , Encyclopedia of Philosophy of Education , 06/07/1999.
- Rehm, J. (2012). “The use of Foucault in the creation of educational history”: A review of literature. In M. S. Plakhotnik, S. M. Nielsen, & D. M. Pane (Eds.), Proceedings of the 11th Annual College of Education & GSN Research Conference (pp. 150-157). Miami: Florida International University.
- Thompson , Alison (2012) “ research After Post structuralism “ Flinders University , south Australia, The Australia Sociological Association, tasa.org.au/conferences/conferecepapers07/papers/350.pdf.
- Wright, Jan. E. (2006). Physical education research from postmodern, post structural and postcolonial perspectives. In D. Kirk, D. Macdonald & M. O'Sullivan (Eds.), The Handbook of Physical Education (pp. 59-75). London: Sage.
|