- آزاد ارمکی، تقی و غیاثوند، احمد (1381)، تحلیل جامعهشناختی وضعیت دینداری جوانان با رویکرد بیشکلی دینورزی، پژوهشنامۀ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی، 5: 117-148.
- آقاجانی، مریم (1382)، بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان و منبع کنترل نوجوانان، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
- آمدی، عبدالواحدبن و تمیمی، محمد (1390)، غررالحکم و دررالکلم، ترجمۀ لطیف و سعید راشدی، (بیجا)، علمدار.
- اسدی، مهدیهسادات و همکاران (1390)، تأثیر آموزش مهارتهای زندگی برهوش معنوی دانشآموزان دختر دبیرستانی، فصلنامۀ علمی پژوهشی زن و فرهنگ، سال سوم، شمارۀ 9: 21-31.
- خالصی، عباس و علیخانی، سیامک (1382)، مدرسه مروج سلامت، تهران، معاونت تربیت بدنی و تندرستی، وزارت آموزش و پرورش، دفتر پیشگیری.
- رستمی، نادیا. (1383)، بررسی رابطۀ وضعیت مذهبی با هوش هیجانی در دانشآموزان مقطع پیشدانشگاهی شهر تهران در سال تحصیلی 83-84»، فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، سال سوم، ش10، 116-128.
- رشیدینژاد، معصومه. میری، سکینه و بهرامنژاد، علی (1390)، تأثیر آموزش کارگاهی مهارتهای زندگی بر احساس، طرز تفکر و نحوۀ رفتار دانشجویان پرستاری بم، مجلۀ تحقیقات کیفی در علوم سلامت، ش۱۰ (۲) :۴۷-۵۳.
- سراجزاده، حسین (1387)، نگرشها و رفتارهای دینی نوجوانان تهرانی و دلالتهای آن برای نظریۀ سکولارشدن، نمایۀ پژوهش، سال سوم، ش9-10 (بهار و تابستان): 105-118.
- شاملو، سعید (1381)، بهداشت روانی، انتشارات رشد.
- صیادی تورانلو، حسین و همکاران (1386)، بررسی رابطۀ اعتقاد به آموزههای مذهبی اسلام و هوش هیجانی دانشآموزان، فصلنامۀ علمی- پژوهشی اندیشۀ نوین دینی، سال سوم، شمارۀ 11: 145-172.
- عباسی، روحاله و روشن چسلی، رسول (1389)، بررسی رابطۀ باورهای مذهبی و هوش هیجانی در دانشآموزان دبیرستانی، نشریۀ دانشور رفتار، سال هفدهم، ش 43: 31-39.
- فتی، لادن؛ محمدخانی، شهرام؛ موتابی، فرشته و کاظمزاده عطوفی، مهرداد (1386)، آموزش مهارتهای زندگی، ویژه دانشجویان، تهران، نشر دانژه.
- کاظمی، عباس و فرحی، مهدی (1381)، بررسی رابطۀ استفاده از اینترنت و ماهواره با وضعیت دینداری دانشآموزان و دانشجویان، مرکز تحقیقات مطالعه و سنجش برنامههای صدا و سیما، تهران.
- کریمزاده، اسماعیل (1388)، راهنمای آموزش و آداب و مهارتهای زندگی، تهران، یادمان هنر و اندیشه.
- مرادی، حجتاله (1389)، قدرت و جنگ نرم از نظریه تا عمل، تهران، نشر ساقی، چاپ سوم.
- ناصری، حسین؛ محمدخانی، پروانه و نقرهچی، حسام (1388)، راهنمای برنامۀ آموزش مهارتهای زندگی: ویژۀ دانشجویان، تهران، انتشاراتِ سازمان بهزیستی کشور، معاونت امور فرهنگی و پیشگیری.
- نوابخش، مهرداد و همکاران (1388)، بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار»، پژوهشنامۀ علوم اجتماعی، سال سوم، ش3: 61-91.
- نیازآذری، کیومرث؛ عمویی، فتانه؛ مداح، محمدتقی و بریمانی، ابوالقاسم (1389)، ارزیابی مهارتهای زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، فصلنامۀ روانشناسی تربیتی، 1(3): 33-46.
- ورزنده، مهتاب (1385)، تأثیرآموزش مهارتهای زندگی بر کاهش اضطراب، پرخاشگری، افزایش سازگاری اجتماعی و ابراز وجود دانشآموزان مقطع دبیرستان شهر اهواز، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم تحقیقات اهواز.
- Amram, Y. (2009). The contribution of emotional and spiritual intelligences to effective business leadership. Palo Alto: Institute of Transpersonal Psychology. p.1-31
- Atchley, R. C. (1997). The subjective importance of being religious and its effect on health and morale 14 years later. Journal of Aging studies, 11(2), 131-141.
- Botvin, G. J., Griffin, K. W., & Nichols, T. D. (2006). Preventing youth violence and delinquency through a universal school-based prevention approach. Prevention science, 7(4), 403-408.
- Bradbury, T, & Graves, DJ. (2005). Emotional intelligence (skills- test), translated by Mahdi Ganji, Tehran: Savalan publication.
- Campbell, A., & Ntobedzi, A. (2007). Emotional intelligence, coping and psychological distress: a partial least squares approach to developing a predictive model. E-Journal of Applied Psychology, 3, 39-54.
- Chin, S. T. S., Raman, K., Yeow, J. A., & Eze, U. C. (2012). Relationship Between Emotional Intelligence And Spiritual Intelligence In Nurturing Creativity And Innovation Among Successful Entrepreneurs: A Conceptual Framework. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 57, 261-267.
- Darvishi, S., Marati, A., & Amirpour, B. (2015). Effectiveness of emotional intelligence on mood profile in female student athletes. 5(1), 21-27.
- Ebrahimi Koohbanani, S. E., Dastjerdi, R., Vahidi, T., & Far, M. H. G. (2013). The relationship between spiritual intelligence and emotional intelligence with life satisfaction among Birjand gifted female high school students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 84, 314-320.
- Paek, E. (2006). Religiosity and perceived emotional intelligence among Christians. Personality and individual differences, 41(3), 479-490.
- Emmons, R. A. (2000). Is spirituality an intelligence? Motivation, cognition, and the psychology of ultimate concern. The International Journal for the psychology of Religion, 10(1), 3-26.
- Faul, F., Erdfelder, E., Lang, A. G., & Buchner, A. (2007). G* Power 3: A flexible statistical power analysis program for the social, behavioral, and biomedical sciences. Behavior research methods, 39(2), 175-191.
- Glock, C. Y., & Stark, R. (1965). Religion and society in tension. Chicago: Rand McNally.
- Goleman, D., Bennett, L., & Barlow, Z. (2012). Ecoliterate: How educators are cultivating emotional, social, and ecological intelligence. John Wiley & Sons.
- Granacher, R. (1998). Emotional intelligence and the impacts of morality.Families Class, 2, 8-11.
- Jamcs ,W. (1977). The varieties of religous experience Astudy in human nature, Charlottesville, USA. Electronic text center ,University of Virginia library.
- Kaur, D., Sambasivan, M., & Kumar, N. (2015). Impact of emotional intelligence and spiritual intelligence on the caring behavior of nurses: a dimension-level exploratory study among public hospitals in Malaysia.Applied Nursing Research, 28(4), 293-298.
- Liu, C. C. (2010). The relationship between personal religious orientation and emotional intelligence. Social Behavior and Personality: an international journal, 38(4), 461-467.
- Martin, T. N., & Hafer, J. C. (2009). Models of emotional intelligence, spiritual intelligence, and performance: a test of Tischler, Biberman, and McKeage.Journal of Management, spirituality and Religion, 6(3), 247-257.
- Mayer, J. D., & Salovey, P. (1993). The intelligence of emotional intelligence.Intelligence, 17(4), 433-442.
- McSherry, W., Draper, P., & Kendrick, D. (2002). The construct validity of a rating scale designed to assess spirituality and spiritual care. International journal of nursing studies, 39(7), 723-734.
- Nonnemaker, J. M., McNeely, C. A., & Blum, R. W. (2003). Public and private domains of religiosity and adolescent health risk behaviors: Evidence from the National Longitudinal Study of Adolescent Health. Social science & medicine, 57(11), 2049-2054.
- Sisk, D., & Torrance, E. (2001). Spiritual intelligence: Developing higher consciousness. Buffalo, NY: Creative Education Foundation Press.
- Smith, S. (2005), "Smith, Exploring the interaction of emotional Intelligence and Spirituality", Traumatology 10 (4), 231-243.
- Smith, D. B., Hanges, P. J., & Dickson, M. W. (2001). Personnel selection and the five-factor model: Reexamining the effects of applicant's frame of reference. Journal of Applied Psychology, 86(2), 304.
- Wenzel, V. Weichold, K. Silbereisen, R. (2009), The Life Skills program IPSY. Positive influence on school bonding and prevention of substance misuse, Journal of Adolescence, 32, 1391-1401.
- Yazdanpanah B, Safari M, Vafaei F, Zandi K. (2015). Life skills education of rural families in Iran: a community-based participatory study. Public health. 31;129(5):587-90.
|