تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,240 |
تعداد مقالات | 8,994 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,844,812 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,706,424 |
بررسی تأثیر عوامل انگیزشی بر پیشرفت یادگیری زبانآموزان در یک دانشگاه نظامی | ||
روانشناسی نظامی | ||
مقاله 6، دوره 8، شماره 31، آذر 1396، صفحه 67-81 اصل مقاله (1.08 M) | ||
نویسندگان | ||
حجت جدایی حاجی خواجه لو* 1؛ غلامرضا زارعیان2؛ سید محمد رضا امیریان2؛ سید محمد رضا عادل2 | ||
1دانشجوی دکتری دانشگاه حکیم سبزواری، گروه زبان و ادبیات انگلیسی | ||
2استادیار دانشگاه حکیم سبزواری، گروه زبان و ادبیات انگلیسی | ||
تاریخ دریافت: 02 شهریور 1395، تاریخ بازنگری: 28 تیر 1398، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1397 | ||
چکیده | ||
مقدمه: این مقاله به تأثیر عوامل انگیزشی بر پیشرفت یادگیری زبان انگلیسی در یک دورۀ فشردۀ آموزش زبان میپردازد. روش: در این مطالعه تعداد 94 نفر زبانآموز از یک دانشگاه نظامی در تهران با محدودۀ سنی 20 تا 30 سال شرکت کردند. شرکتکنندگان نسخۀ ترجمهشده و اقتباسشدهای از آزمون انگیزش- نگرش گاردنر را پر کردند. نتایج: از بررسی تحلیل عاملی پرسشنامه، چهار متغیر اصلی یعنی: انگیزش، انگیزش تلفیقی، تأثیر سازمانی و اضطراب بهدست آمد. مطالعۀ حاضر حاکی از آن بود که انگیزش ترکیبی، یادگیری زبان را بهصورت مثبت، پیشبینی میکند و انگیزش بهعنوان یک پیشبینیگر مثبت برای پیشرفت در یادگیری زبان محسوب میشود، درحالیکه تأثیر سازمانی بهعنوان یک پیشبینیگر منفی پیشرفت در یادگیری زبان تلقی میشود. بحث: این مطالعه تأیید کرد که با فرض درنظرگرفتن تمام مؤلفههای دیگر، انگیزه، مهمترین عامل یادگیری زبان است. نتیجهگیری کلی این مطالعه این است که انگیزه، تابع بافت است و هر بافت یادگیری زبان در این مورد منحصربهفرد است و مدل خاص خود را دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
انگیزش؛ یادگیری زبان دوم؛ پیشرفت در یادگیری زبان دوم؛ مؤلفههای انگیزشی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An Investigation into the Impact of Motivational Determinants on Language Learners’ Learning in a Military University | ||
نویسندگان [English] | ||
Hojjat Jodaei1؛ gholam reza Zareian2؛ Seyyed Mohammad reza Amirian2؛ Seyyed mohammad reza Adel2 | ||
1Ph.D. student Hakim Sabzevari, Department of English Language and Literature | ||
2Assistant Professor at Hakim Sabzevari University, Department of English Language and Literature | ||
چکیده [English] | ||
Introduction: This paper examines the effect of motivational determinants on learners’ language learning development in an intensive language learning course. Method: Ninety-four language learners, aged 20 to 30, from a military university in Tehran participated in this study. They completed a translated, adapted version of Gardner’s Motivation-Attitude Test Battery. Results: Four key constructs, namely motivation, integrative motivation, organizational influence, and anxiety, were obtained from the analysis of the test. The results revealed that integrative motivation predicts language learning development positively, and motivation can be considered a predictor for language learning development while organizational influence is considered a negative predictor for language learning development. Discussion: The study confirms that all other factors being equal, motivation is the most important determinant of language learning. The wider concluding remark of this research is that motivation is context dependent and any language learning context is unique in this regard and has its own motivational model. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
motivation, second language learning, second language learning development, motivational determinants | ||
مراجع | ||
Bernaus, M., & Gardner, R. C. (2008). Teacher Motivation Strategies, Student Perceptions, Student Motivation, and English Achievement. The Modern Language Journal, 92(3), 387-401.
Dörnyei, Z. (2005). The Psychology of the Language Learner: Individual Differences in Second Language Acquisition. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Ellis, R. (2008). The Study of second language acquisition. New York: Oxford University Press.
Febbraro, A., McKee, B. & Riedel, S. (2008): Multinational military operations and intercultural factors. North Atlantic treaty Organization, Research and Technology Organization: Neuilly-sur-Seine Cedex, France
Gardner, R.C. (1985). Social psychology and second language learning: The role of attitudes and motivation. London: Edward Arnold.
Gardner, R.C. (2001) Integrative motivation and second language acquisition. In Z. Dörnyei & R. Schmidt (Eds.), Motivation and Second Language Acquisition (Technical Report No. 23 , pp.1-19). Honolulu: University of Hawai‘i, Second Language Teaching and Curriculum Center.)
Masgoret, A. M.; Gardner, R. C. (2003) Attitudes, motivation and second language learning: A meta-analysis of studies conducted by Gardner and associates. Language Learning, 53, pp. 167-210.
Rost, M. (2006) Generating student motivation. Retrieved January, 2012, from www.pearsonlongman.com/ae/worldview/motivation.pdf .
Shirbagi N. (2010) Orientations and attitudes Of Iranian University Students for English Language Learning. PEDAGOGIKA. 2010.99.
Stewart, K., Clarke, H., Goillau, P., Verrall, N. & Widdowson, M. (2004): Non-technical interoperability in multinational forces. In proceedings of the 9th international Command and Control Research and Technology Symposium, 14-16 September 2004. Copenhagen, Denmark.
Vaezi, Z. (2008) Language Learning Motivation among Iranian Undergraduate Students, World Applied Sciences Journal 5 (1): 54-61.
Yamashiro A.D.; McLaughlin J. (2001) Relationships among attitudes, motivation, anxiety, and English language proficiency in Japanese college students. In : Second Language Acquisition Research in Japan .Eds. P.Robinson, M. Sawyer, S. Ross. Tokyo: Japan Association for Language Teaching, pp. 113–127. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 296 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 261 |