- احتشام، محبوبه؛ تبیاری، فاطمه (1395). اثر بخشی آموزش بازی درمانی بر بهبود باورهای خودکارامدی و مهارتهای ارتباطی دانشآموزان پسر دوره دوم مقطع ابتدایی شهر یزد. سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. دانشگاه تربت حیدریه.
- احدی، مریم (1393). رابطه بین درگیری تحصیلی و هیجانهای مثبت و منفی، یادگیری با یادگیری خودگردان. نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روان شناسی. مرودشت. شرکت اندیشهسازان مبتکر جوان.
- اسدی مبارکه، نصیبه؛ اسدزاده، حسن؛ فیاض، ایراندخت (1395). بررسی رابطه آموزش ترغیبی و هیجانهای تحصیلی با عملکرد درسی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی. سومین کنفرانس بین المللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی. باتومی ـ کشور گرجستان، مؤسسه سرآمد همایش کارین.
- برزگر بفروئی، کاظم؛ هاشمی، اکرم السادات؛ زارعی؛ محمودآبادی، حسن (1394). نقش معلم و ساختار آموزش در بهبود هیجانهای تحصیلی. اولین همایش علمی پژوهشی روانشناسی، علوم تربیتی و آسیبشناسی جامعه. به صورت الکترونیکی. شرکت طلای سبز. انجمن پایش.
- بهرامی، فاطمه (1392). نقش هیجانات تحصیلی در مدیریت آموزش. دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین. گرگان. مؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی حکیم جرجانی.
- تاج طالبی، گوهر؛ آقایی، حکیمه (1395). اثربخشی بازی درمانی بر افزایش عزت نفس اجتماعی دانشآموزان پسر 8 تا 12 سال. کنگره بینالمللی مطالعات رفتاری جامعه و سبک زندگی سالم. تهران. مرکز توانمندسازی مهارتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه.
- دستخط گشتی، سیده صدیقه؛ خوشکنش، ابوالقاسم (1395). رابطه بین هیجانهای تحصیلی مربوط به کلاس و هیجانهای تحصیلی مربوط به یادگیری با اعتماد به حل مسئله در دانشآموزان ششم ابتدایی. دومین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران. تهران. مؤسسه برگزار کننده همایشهای توسعه محور دانش و فناوری سام ایرانیان.
- فتاحی، نبی؛ زنگونی، ناهید؛ شکوهی، فروغ؛ شاکری، ناصره (1395). بررسی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد تحولی بر میزان پرخاشگری و تعامل والدین با دانشآموزان سال اول ابتدایی. کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی. ترکیه. دانشگاه استانبول.
- قدمپور، عزتاله؛ خلیلی گشنیگانی، زهرا (1394). تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر هیجان مثبت یادگیری دانشآموزان. کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی. دبی: مؤسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا.
- کدیور، پروین؛ فرزاد، ولیاله؛ کاوسیان، جواد؛ نیکدل، فریبرز (1388). رواسازی پرسشنامه هیجانهای تحصیلی پکران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی. شماره 32: 7 ـ 30.
- محمدی، مرتضی؛ اسدزاده، حسن؛ بلوچ زهی، عبدالغفار (1395). پیشبینی هیجانهای تحصیلی ریاضی بر اساس اشتیاق تحصیلی در دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان بهارستان. اولین کنگره ملی توانمندسازی جامعه در حوزه جامعه شناسی، علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی و فرهنگی. تهران: مرکز توانمندسازی مهارتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه.
- یوسفی، جعفر (1394). رابطه راهبردهای تنظیم هیجانی و هیجانهای مثبت و منفی با سلامت روانی دانشجویان. مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور 3 (1).
- Artino, A. R., & Jones, K. D. (2012). Exploring the complex relations between achievement emotions and self-regulated learning behaviors in online learning. Internet and Higher Education, 15, 170– 175.
- Fredrickson, B. L. (2001). The role of positive emotions in positive psychology: The broaden-and-build theory of positive emotions. American Psychologist, 56, 218–226.
- Gil, E. (1991). Healing power of play: working with abused children. New york, NY: The Guilford press.
- Ginsburg, K.R. (2007). The importance of play in promoting healthy child development and maintaining strong parent-child bonds. Pediatrics, 119, 182–191.
- Goetz,T.,Pekrun,R.,Hall ,N.C.,& Haag,L.(2006)Academic emotions from a social –cognitive perspective. Antecedents and domain spicificity of students’affect in the context of Latin instruction .British Journal of Educational psychology,76,289-308.
- Johnson, L. & Thomas, V. (1999). Influences on the inclusion of children in family therapy. Journal of Marital and Family Therapy, 25, 117–123.
- King, R. B., & Gaerlan, M. J. M. (2014). High self-control predicts more positive emotions, better engagement, and higher achievement in school. European Journal of Psychology of Education, 29, 81–100.
- Korner, S. & Brown, G. (1990). Exclusion of children from family psychotherapy: Family therapist’s beliefs and practices. Journal of Family Psychology, 4, 420–430.
- Lund, L.K., Zimmerman, T.S., & Haddock, S.A. (2002). The theory, structure, and techniques for the inclusion of children in family therapy: A literature review. Journal of Marital and Family Therapy, 28, 445–454.
- Mouratidis, A., Vansteenkiste, M., Lens, W., & Vanden Auweele, Y. (2009). Beyond positive and negative affect: Achievement goals and discrete emotions in the elementary physical education classroom. Psychology of Sport and Exercise ,10(3), 336–343.
- Pedro-Carroll, J. , Reddy, L. (2005). A preventive play intervention to foster children resilience in the after of divorce. In L. Reddy, T. Files-Hall, & C. Schaefer (Eds.) , Empirically based play interventions for children. (pp 51-75). Washington, Dc: Amrican psychological association.
- Pekrun, R. (2009). Emotions at school. In K. R. Wentzel & A. Wigfield (Eds.), Handbook of motivation at school (pp. 575–604). New York: Routledge.
- Pekrun, R., & Stephens, E. J. (2010). Achievement emotions: A control-value approach. Social and Personality Compass, 4, 238–552.
- Pekrun,R(2006)the control - value theory of achievement emotion: Assumptions, corollaries,and implications for educational research and practice. Educational psychology Review,18,315-341.
- Pekrun,R.(1992)The impact of emotions on learning and achievement :towards a theory of cognitive/motivational mediators.Applied Psychology :An International Review , 41(4),359-376.
- Pekrun,R.,Elliot,A.J.,&Maier,M.A(2006a).Achievement goals and discrete achievement emotions: A theoretical model and prospective test.Journal of Educational Psychology,98,583-597.
- Pekrun,R.Goetz,T.,Titz,W.,& Perry,R,P(2002a)Academic emotions in students’self-regulated learning and achievement :a program of qualitative and quantitative research .Educational psychology ,37(2),91-105.
- Pekrun,R.Goetz,T.,Titz,W.,& Perry,R,P(2002b)Control value theory of academic emotions: Individual social antecedents of student’domain specific emotions. Paper presented at the annual meeting of the American Educational research association, New orleans ,LA.
- Sideridis, G. D. (2003). On the origins of helpless behavior in students with learning disabilities: Avoidance motivation? International Journal of Educational Research, 39, 497-517.
- Sideridis, G. D. (2005). Goal orientation, academic achievement, and depression: Evidence in favor of a revised goal theory framework. Journal of Educational Psychology, 97, 366–375.
- Turner, J. G., & Schallert, D. L. (2001). “Expectancy-value relationship of shame reactions and shame resiliency.” Journal of Educational Psychology, 93(2), 320-329.
- Weiner, B. (1985). “An attributional theory of achievement motivation and emotion.” Psychological Review, 92, 548-573.
- Wethinton HR, Hahn RA, Fugua-Whiteley DS. The effectiveness of interventions to reduce psychology harm form traumatic events among child and adolescents. American Journal of Preventive Medicine, 53(3),2008, pp 287-373.
- You, J. W., & Kang, M. (2014). The role of academic emotions in the relationship between perceived academic control and self-regulated learning in online learning. Computers & Education, 77, 125-133.
- Zeidner, M. (1998). Test anxiety. The state of the art. New York: Plenum.
|