تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,244 |
تعداد مقالات | 9,010 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,872,370 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,722,260 |
بررسی آیرودینامیکی یک ورودی منطبق بر بدنه با استفاده از شبیه سازی عددی | ||
مکانیک سیالات و آیرودینامیک | ||
مقاله 6، دوره 8، شماره 1 - شماره پیاپی 23، تیر 1398، صفحه 67-80 اصل مقاله (1.01 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مهدی میانسری* 1؛ محیط بیگلریان2؛ حمید حسن زاده3 | ||
1گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قائمشهر، ایران | ||
2دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف | ||
3دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل | ||
تاریخ دریافت: 12 اردیبهشت 1397، تاریخ پذیرش: 21 اسفند 1397 | ||
چکیده | ||
در تحقیق حاضر، جریان آشفته در یک ورودی منطبق بر بدنه با استفاده از شبیهسازی عددی مورد ارزیابی قرار گرفت. در محاسبات انجام شده سه هندسه مختلف، از قبیل ورودی استاندارد ناکا و دو هندسه با ساختار پیشنهادی مورد مطالعه قرار گرفته و اثرات ضخامت لایه مرزی (31/0، 8/0 و 56/2) و (6/1>سرعت بی بعد > 2/0) بر عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار گرفت. برای شبیهسازی سهبعدی جریان تراکمناپذیر و آشفته از مدل استفاده شد. البته، در ابتدا، ورودی استاندارد ناکا با دادههای تجربی اعتبارسنجی شد. نتایج نشان میدهد که افزایش ضخامت لایه مرزی اثر منفی در بازده فشاری رم در هندسهها داشته، در حالیکه افزایش سرعت در ابتدا موجب افزایش بازده و سپس موجب کاهش بازده میشود. همچنین، مقدار بازده هندسههای نوین به بازده ورودی استاندارد ناکا بسیار نزدیک میباشد. درحالیکه هندسههای نوین در نسبت سرعتهای بالا، نیروی پسای کمتری داشته (که عامل مهمی در مصرف سوخت است) و طرح مناسبتری از هندسه استاندارد ناکا میباشند. | ||
کلیدواژهها | ||
ورودی منطبق بر بدنه؛ جریان آشفته؛ بازیابی فشار رم؛ نیروی پسا | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Aerodynamic Analysis of a Submerged Inlet, Using Numerical Simulation | ||
نویسندگان [English] | ||
Mehdi Miansari1؛ Mohit Biglarian2؛ Hamid Hassanzadeh Afrouzi3 | ||
1Department of Mechanical Eng. Qaemshahr Branch, Islamic Azad University, Qaemshahr, Iran | ||
2School of Mechanical Eng. Sharif University of Technology | ||
3Mechanical Eng. Group Babol University of Technology | ||
چکیده [English] | ||
In the present study, turbulent flow in submerged inlets was studied, using numerical simulation. In the calculations, three different geometries, namely NACA standard inlet and two geometries with proposed structures were studied and the effects of boundary layer thickness (0.31, 0.8 and 0.56) and 0.2< dimensionless velocity < 1.6 on their performance were investigated. model was applied to simulate three-dimensional, incompressible, and turbulent flow. At first, NACA standard inlet was validated, using reliable experimental data. Results show that increasing boundary layer thickness has a negative effect on RAM pressure efficiency in all geometries, while velocity increase initially increases the efficiency and then decreases it. In addition, the efficiency of new geometries is close to one for NACA standard inlet. Moreover, the novel geometries are of lower drag force in high velocity ratios and are better NACA standard case. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Submerged Inlet, Turbulent Flow, Ram Pressure Retrieval, Drag Force | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 583 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 336 |