تعداد نشریات | 36 |
تعداد شمارهها | 1,232 |
تعداد مقالات | 8,936 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,717,612 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,611,081 |
نقش واسطهای خودشناسی و بهشیاری در رابطه بین نظمجویی هیجانی و تکانشگری در یک واحد نظامی | ||
روانشناسی نظامی | ||
مقاله 6، دوره 11، شماره 43، آبان 1399، صفحه 75-89 اصل مقاله (970.75 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
وحیده صالح میرحسنی* 1؛ امین رفیعی پور1؛ زهرا گنجه آبادی2 | ||
1گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور پاکدشت،ایران | ||
2گروه روانشناسی ،دانشگاه پیام نور پاکدشت،ایران | ||
تاریخ دریافت: 05 اردیبهشت 1400، تاریخ پذیرش: 05 اردیبهشت 1400 | ||
چکیده | ||
مقدمه: این پژوهش با هدف تعیین نقش واسطهای خودشناسی و بهشیاری در رابطه بین نظمجویی هیجانی و تکانشگری بین نظامیان صورت گرفته است. روش: طرح پژوهش از نوع کاربردی و با روش توصیفی ـ همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه نظامیان مرد یک پادگان نظامی شهر تهران در سال 1398 تشکیل میدهند که حجم جامعه آماری برابر 1500 نفر است. حداقل حجم نمونه 200 نفر میباشد که با روش نمونهگیری تصادفی منظم از پادگان نیروی دریایی تهران انتخاب شدند و از مقیاسهای خودشناسی انسجامی (قربانی و همکاران، 2008) بهشیاری ماس (براون و رایان، 2003)، نظمجویی هیجانی گارنفسکی (گارنفسکی و همکاران، 2001) و تکانشگری بارت (بارت و همکاران، 2004) برای جمعآوری اطلاعات استفاده شد. بهمنظور توصیف و تحلیل دادههای خام و ترسیم ماتریس همبستگی از نرمافزار SPSS استفاده شد و همچنین جهت تعیین تطابق مدل مفروض با دادههای مشاهدهشده و بررسی فرضیه پژوهش از معادلات ساختاری ـ تحلیل مسیر و نرمافزار AMOS استفاده شد. در پژوهش حاضر براساس سطح سنجش متغیرها و فرضیههای موردنظر، در بخش توصیفی از آمارههای توصیفی نظیر میانگین، انحراف معیار و نیز جداول توزیع فراوانی و نمودار استفاده شد و در بخش استنباطی نیز از روش آماری تحلیل مسیر براساس تعداد متغیرها استفاده شد. نتایج: یافتهها نشان دادند در مدل نهایی همه مسیرهای مستقیم در سطح کمتر از 0.01 معنیدار هستند و تعامل خودشناسی با تنظیم هیجانات بیشترین نقش واسطهای را در کاهش تکانشگری دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
خودشناسی؛ بهشیاری؛ نظمجویی هیجانی؛ تکانشگری؛ نظامیان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Mediating Role of Self-Knowledge and Mindful Attention in the Relationship between Emotion Regulation and Impulsivity in a Military Unit | ||
نویسندگان [English] | ||
Vahideh Salehmirhasani1؛ Amin Rafiipor1؛ zahra ganje abadi2 | ||
1: Assistant Professor | ||
2MA Student | ||
چکیده [English] | ||
Introduction: The aim of this study was to determine the mediating role of self-knowledge and mindful attention in the relationship between emotion regulation and impulsivity among military personnel. Method: This is an applied research work which was carried out using the descriptive-correlational method. The statistical population (n ₌ 1500) consisted of all the male military personnel of the Tehran Naval Barracks in 2019. The minimum sample size is 200 people selected through the regular random sampling method from Naval Barracks in Tehran. The data collection instruments included the Cohesive Self-Knowledge Scale (Ghorbani et al., 2008), the Mindful Attention Awareness Scale (Brown & Ryan, 2003), the Garnfsky Emotion Regulation Questionnaire (Garnfsky et al., 2001) and the Bart Impulsivity Scale (Bart et al., 2004). To describe and analyze the raw data and to draw the correlation matrix, SPSS software was used. Also, to determine the conformity of the assumed model with the observed data and to test the research hypothesis, structural equations – path analysis and AMOS software were used. In the present study, based on the measurement level of the variables and hypotheses in question, in the descriptive part, descriptive statistics such as mean, standard deviation as well as frequency distribution tables and graphs were used, and in the inferential part, path analysis based on the number of variables was used. Results: The findings revealed that, in the final model, all the direct paths are significant at less than 0.01, and the interaction of self-knowledge with regulating emotions has the greatest mediating role in reducing impulsivity. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
self-knowledge, mindful attention, emotion regulation, impulsivity, military personnel | ||
مراجع | ||
آقازیارتی، علی؛ رستمی، مهدی و باقری، پریسا (1395)، مقایسه خودشناسی، نظمدهی هیجانی و خودکارآمدی در دانشجویان، پنجمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، همایشگران مهر اشراق. ابوالقاسمی، عباس و اللهقلیلو، کلثوم (1389)، راهبردهای تنظیم هیجان در سوءمصرفکنندگان مواد دارای واکنشپذیری بالا و پایین، مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دوره بیستم، شماره 77: 15 ـ 22. اسدینیا، پریسا و کاظمی، رضا (1396)، نقش نظمجویی شناختی هیجانی در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشجویان، اولین همایش ملی آسیبهای اجتماعی، اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی. اﻓﻼﻃﻮن (1389)، ﺷﺶ رﺳﺎﻟﻪ، ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻣﺤﻤﺪﻋﻠﯽ ﻓﺮوﻏﯽ، ﺗﻬﺮان: هرﻣﺲ. اقدسی، محمدتقی؛ حشمتی، رسول و گلیزاده، زیبا (1395)، بررسی تأثیر یک دوره آموزش کاهش استرس مبتنیبر بهوشیاری (MBSR) بر تنظیم هیجان در بین دختران دانشجوی دانشگاه تبریز، دومین همایش ملی علوم کاربردی ورزش و تندرستی، تبریز، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان. اﻟﻔﺎﺧﻮرﯼ، ﺣﻨﺎ، ﺧﻠﻴﻞ ﺟﺮ (1373)، ﺗﺎرﻳﺦ ﻓﻠﺴﻔﻪ در ﺟﻬﺎن اﺳﻼﻣﯽ، ترجمه ﻋﺒﺪاﻟﻤﺤﻤﺪ ﺁﻳﺖ، ﺗﻬﺮان: ﻋﻠﻤﯽ و ﻓرهنگی. بابایی، فلورا؛ مسچی، فرحناز و طیبی، افشین (1397)، مقایسه نظمجویی شناختی هیجانی در بیماران مبتلا به دیابت و افراد سالم، دومین کنفرانس دانش و فناوری روانشناسی، علوم تربیتی و جامعهشناسی ایران، تهران، مؤسسه برگزارکننده همایشهای توسعه محور دانش و فناوری سام ایرانیان. ﺑﺮﻳﻪ، اﻣﻴﻞ (1352)، ﺗﺎرﻳﺦ ﻓﻠﺴﻔﻪ در دورﻩ ﻳﻮﻧﺎﻧﯽ، ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻋﻠﻴﻤﺮاد داودﯼ، ﺗﻬﺮان: داﻧﺸﮕﺎﻩ ﺗﻬﺮان: 18 ـ 19. بیرامی، منصور و موحدی، یزدان (1392)، مقایسه تنظیم شناختی هیجان در دانشجویان سیگاری و غیرسیگاری، مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دوره بیست و سوم، شماره 109: 156 ـ 163. پایداری بانیارانی، سارا و حسینی، سعیدهالسادات (1397)، رابطه بین نظمجویی شناختی هیجان و ناگویی هیجانی با امید به زندگی و شادکامی در بیماران مبتلا به سرطان، یازدهمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، شرکت همایشگران مهر اشراق. پرویزی، پرستو (۱۳۹۷)، بررسی رابطه بین نظمجویی شناختی هیجانی و سبکهای تصمیمگیری با اختلال بدشکلی بدن در دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان، یازدهمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، شرکت همایشگران مهر اشراق. ﺗﻤﻴﻤﯽ ﺁﻣﺪﯼ، ﻋﺒﺪاﻟﻮاﺣﺪﺑﻦﻣﺤﻤﺪ (1383)، ﻏﺮراﻟﺤﮑﻢ و درر اﻟﮑﻠﻢ، ﺷﺮح ﺟﻤﺎلاﻟﺪﻳﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺧﻮاﻧﺴﺎرﯼ، ﺗﺼﺤﻴﺢ ﻣﻴﺮﺟﻼلاﻟﺪﻳﻦ ﺣﺴﻴﻨﯽ، ﺗﻬﺮان: داﻧﺸﮕﺎﻩ ﺗﻬﺮان. جوادیان، سارا؛ زرانی، فریبا؛ فتحآبادی، جلیل و گودرزیپور، کوروش (۱۳۹۷)، اثربخشی هنردرمانی مبتنیبر بهوشیاری بر تجربه درد، پریشانی و کیفیت زندگی کودکان مبتلا به سرطان، اولین کنفرانس رشد، توسعه و سلامت انسان، تهران، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی. چناری، تکتم؛ رحیمی دهگلان، مریم؛ اسدالهی، جواد و مشهدی، علی (1396)، اثربخشی آموزش ذهنآگاهی مبتنیبر کاهش استرس (MBS-R) بر بهبود نظمجویی شناختی هیجانی نوجوانان با مشکلات اضطرابی، کنفرانس بینالمللی روانشناسی، مشاوره، تعلیموتربیت، مشهد، مؤسسه آموزش عالی شاندیز. ﺣﺴﻦزاده آﻣﻠﯽ، ﺣﺴﻦ (1379)، اﻧﺴﺎن در ﻋﺮف ﻋﺮﻓﺎن، ﺗﻬﺮان: اﻧﺘﺸﺎرات ﺳﺮوش. خزیر، زهیر (۱۳۹۷)، بررسی تطبیقی نظمجویی شناختی هیجانی و نگرانی در افراد مبتلا به اختلال وسواسی ـ جبری و همتایان بهنجار، چهارمین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران، تهران، مؤسسه برگزارکننده همایشهای توسعه محور دانش و فناوری سام ایرانیان. دوانلو، حبیب (1389)، روان درمانی پویشی کوتاهمدت، ترجمۀ عنایت خلیقی سیگارودی، تهران: انتشارات ارجمند. راﺳﻞ، ﺑﺮﺗﺮاﻧﺪ (1347)، ﺗﺎرﻳﺦ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻏﺮب، ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻧﺠﻒ درﻳﺎﺑﻨﺪرﯼ، ﺗﻬﺮان: اﻓﺴﺖ. سامانی، فاطمه و حسینچاری، مسعود (1390)، بررسی نقش واسطه گری تنظیم شناختی هیجان در رابطه میان والدگری و سازگاری تحصیلی در دانشجویان، پایاننامه کارشناسی ارشد، شیراز، دانشگاه شیراز. ﺳﺮاﻓﺮاز، ﻣﻬﺪیرﺿﺎ (1392)، نقش ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺧﻮدﺷﻨﺎﺳﯽ اﻧﺴﺠﺎﻣﯽ، ﺧﻮدﻣﻬﺎرﮔﺮی، و بهشیاری در ﺗﻨﻈﯿﻢ اﺳﺘﺮس و واﮐﻨﺶﻫﺎی ﻗﻠﺒﯽ ـ ﻋﺮوﻗﯽ، ﭘﺎﯾﺎننامه دﮐﺘﺮی، داﻧﺸﮑﺪه رواﻧﺸﻨﺎﺳﯽ و ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان. صالح میرحسنی، وحیده؛ قربانی، نیما و علیپور، احمد (1395)، نقش واسطهای فرایندهای خودشناسی و خودمهارگری در رابطه با استرس ادراکشده و عینی با اضطراب، افسردگی و علائم جسمانی آتشنشانها، فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی. ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﯽ، ﻣﺤﻤﺪﺣﺴﻴﻦ (1367)، ﺗﻔﺴﻴﺮ اﻟﻤﻴﺰان، ﺗﺮﺟﻤﻪ اﺳﺘﺎد ﺳﻴﺪ ﻣﺤﻤﺪﺑﺎﻗﺮ ﻣﻮﺳﻮﯼ همدانی، ﻗﻢ: ﺑﻨﻴﺎد ﻋﻠﻤﯽ و ﻓﮑﺮﯼ ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﯽ، ج ۶. ﻃﻬﻤﺎﺳﺐ، ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ؛ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ، ﻧﯿﻤﺎ و ﭘﻮرﺣﺴﯿﻦ، ﻧﯿﻤﺎ (1385)، ﺧﻮدﺷﻨﺎﺳﯽ اﻧﺴﺠﺎﻣﯽ و اﻧﻔﮑﺎﮐﯽ: راﺑﻄﻪ وﺟﻮه ﺧﻮدﺷﻨﺎﺳﯽ ﺑﺎ ﭘﻨﺞ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺰرگ شخصیت، ﻣﺠﻠﻪ رواﻧﺸﻨﺎﺳﯽ و ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ، 1، 36 و 57 ـ 76، 2. علیزاده زکریا، رامین؛ بختیاری ارکسی، حمید؛ کبیری، المیرا و یونسی، مصطفی (1395)، نقش بهوشیاری و خودشناسی انسجامی در رابطه با استرس ادراکشده و رضایت از زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی، تربت حیدریه. ﻋﻴﻦاﻟﻘﻀﺎت (1382)، ﺗﻤﻬﻴﺪات، ﺑﺎ ﻣﻘﺪﻣﻪ و ﺗﺼﺤﻴﺢ و ﺗﺤﺸﻴﻪ و ﺗﻌﻠﻴﻖ ﻋﻔﺒﻒ ﻋﺴﻴﺮان، ﺗﻬﺮان: داﻧﺸﮕﺎﻩ ﺗﻬﺮان. ﻓﺘﺤﻌﻠﯽﺧﺎﻧﯽ، ﻣﺤﻤﺪ (1386)، آﻣﻮزهﻫﺎی ﺑﻨﯿﺎدﯾﻦ ﻋﻠﻢ اﺧﻼق، چ اول، ﺗﻬﺮان: اﻧﺘﺸﺎرات ﺑﺎﺷﮕﺎه اﻧﺪﯾﺸﻪ، ج 2. قربانی، نیما (1382)، روان درمانگری پویشی فشرده کوتاهمدت: مبادی و فنون، تهران :انتشارات سمت. قربانی، نیما (1383)، بازنگری در مبادی معنایی خودشناسی، معاونت پژوهشی دانشگاه تهران. قربانی، نیما (1393)، ﻣﻦ ﺑﻪ رواﯾﺖ ﻣﻦ، تهران: ﻧﺸﺮ ﺑﯿﻨﺶ ﻧﻮ. کاپلستون، ﻓﺮدرﻳﮏ (1386)، ﺗﺎرﻳﺦ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻳﻮﻧﺎن و روم، ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺳﻴﺪﺟﻼلاﻟﺪﻳﻦ ﻣﺠﺘﺒﻮﯼ، ﺗﻬﺮان: ﻋﻠﻤﯽ و ﻓﺮهنگی و ﺳﺮوش. کمپ، ریچارد؛ بریس، نیکلا؛ و سلنگار، رزمری (1397)، تحلیل دادههای روانشناسی با برنامه SPSS، تهران: انتشارات دوران (تاریخ انتشار به زبان اصلی 2006). ﻣﺠﻠﺴﯽ، ﻣﺤﻤﺪﺑﺎﻗﺮ (1376)، اﻟﻤﻌﺠﻢ اﻟﻤﻔﻬﺮس اﻻﻟﻔﺎظ اﺣﺎدﻳﺚ ﺑﺤﺎراﻻﻧﻮار، ﻗﻢ: ﺣﻮزﻩ ﻋﻠﻤﻴﻪ ﻗﻢ، ج ٩. ﻣﺤﻤﻮدی ﻋﺎﻟﻤﯽ، ﻗﻬﺮﻣﺎن؛ اﺑﻮاﻟﻘﺎﺳﻤﯽ ﺷﻬﻨﺎم و دروﯾﺸﯽ ﺧﻀﺮی، ﻫﺎدی (1391)، ﺗأﺛﯿﺮ آﻣﻮزش ﻣﺼﻮنﺳﺎزی در ﻣﻘﺎﺑﻞ اﺳﺘﺮس ﺑﺮ ﮐﺎﻫﺶ اﺣﺴﺎس ﻓﺸﺎر رواﻧﯽ ﺑﯿﻤﺎران ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ دﯾﺎﺑﺖ ﻧﻮع 2. مرواریدی، مریم (1397)، رابطه میان خودپنداره و نظمجویی هیجانی در نوجوانان بی/ بد سرپرست، کنفرانس ملی دستاوردهای نوین جهان در تعلیموتربیت، روانشناسی، حقوق و مطالعات فرهنگی ـ اجتماعی، خوی، دانشگاه آزاد اسلامی زرقان ـ آموزش عالی علامه خویی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری. ﻧﺼﺮ، ﺳﻴﺪﺣﺴﻴﻦ (1388)، ﺳﻪ ﺣﮑﻴﻢ ﻣﺴﻠﻤﺎن، ﺗﺮﺟﻤﻪ اﺣﻤﺪ ﺁرام، ﺗﻬﺮان: ﻋﻠﻤﯽ و فرهنگی. نوروزی، حسن؛ شاهحسینی، میثم و گلمحمدی، بهروز (1395)، پیشبینی سرسختی برحسب ادراک موفقیت و نظمجویی هیجانی در ورزشکاران رزمی نخبه، مجله علوم پزشکی زانکو، 17 (55). ﯾﻮﺳﻔﯽ، ف. و ﭘﻮرﯾﺎﺳﯿﻦ، ز. (1388)، ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻘﺶ ﭘﻨﺞ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺰرگ ﺷﺨﺼﯿﺖ و ﺧﻮشﺑﯿﻨﯽ، ﺑﺪﺑﯿﻨﯽ و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ رﺿﺎﯾﺖ از زﻧﺪﮔﯽ ﮔﺮوﻫﯽ از دﺑﯿﺮان ﻧﻮاﺣﯽ چهارﮔﺎﻧﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺷﯿﺮاز، ﺳﻤﯿﻨﺎر ﺷﺎدﮐﺎﻣﯽ. ﯾﻮﺳﻔﯽ، ف. (1382)، اﻟﮕﻮی ﻋﻠﻤﯽ ﻫﻮﺷﯽ ـ ﻋﺎﻃﻔﯽ، رﺷﺪ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ، ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﻋﻮاﻃﻒ و ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻤﻮﻣﯽ، رﺳﺎﻟﻪ دﮐﺘﺮی، داﻧﺸﮕﺎه ﺷﯿﺮاز. Baer, R. A., Smith, G. T., Hopkins, J., Krietemeyer, J., & Toney, L. (2006). Using self- report assessment methods to explore facets of mindfulness. Assessment, 13, 27-45. Brown,K.W., & Ryan ,R. M. (2003). The benefits of being present: Mindfulness and its role in Psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 84,822-848. Ell. G. Behavioural management: Aggression in dementia: A randomized controlled trial.2009.117:68-80. Ell. G. (2004). Behavioural management: Aggression in dementia: A randomized controlled trial. 117:68-80. Ghorbani N, Watson PJ, Hargis MB. Integrative Self-Knowledge Scale: Correlations and Incremental Validity of a Cross-Cultural Measure Developed in Iran and the United States. J Psychol2008; 142(4): 395-412. Ghorbani N, Watson PJ, Hargis MB. Integrative Self-Knowledge Scale: Correlations and Incremental Validity of a Cross-Cultural Measure Developed in Iran and the United States. J Psychol 2008; 142(4): 395-412. Garmezy, N. (1983). Stressors of childhood. In N. Garmezy & M. Rutter (Eds.). Stress, coping, and development in children (pp. 43-84). New York: MCGraw Hill. Garmezy, N. (1991). Resiliency and vulnerability to adverse developmental outcomes associated with poverty. American Behavioral Scientist, 34, 416-430. Garmezy,N. Masten, A., S., & Tellegen, A. (1984). The study of stress and competence in children: Building blocks for developmental psychopathology. Children Development. 55, 97- 111. Garmezy ,N. & Masten, A. (1991). The Protective roles of competence indicatores in children at risk.In E. M. Cummings, A. L. Greene. Garnefski, N., Kraaij,V.(2006). Relationships between cognitive emotion regulation strategies and depressive symptoms: A comparative study of five specific samples. Personality and Individual Differences 40 (2006) 1659–1669. Garnefski, N. , Kraaji, . & Spinhoven, P. (2001). Negetive Life event, cognitive emotion regulation and emotional problems. Personality and individual differences. 30, 420-440. Garnefski, nedia., Samani, siamak., (2011). Psychometrics Properties of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (Persian Version) Department of Educati Ghorbani, N., Watson, P. J., Bing, M. N., Davison, H. K., & LeBreton, D. L. (2003). Two faces of self-knowledge: Cross-cultural development of measures in Iran and United States. Genetic, Social, and General Psychology Monoghraphs, 129, 238-268. Ghorbani, N., Watson, P. J., & Hargis, M. B. (2008). Integrative self-knowledge scale: Correlations and incremental validity of a cross-cultural measure developed in Iran and United States. The Journal of Psychology, 142, 395-412. Ghorbani, N. Watson, P. J. Zhuo, C. & Norballa, F. (2012). Self-Compassion in Iranian Muslims: Relationships with Integrative Self-Knowledge, Mental Health, and Religious Orientation. International Journal for the Psychology of Religion, 22, 2. Ghorbani, N., & Watson, P. J. Cunningham, C. J. L. (2010). Comparative analysis of integrative self-knowledge, mindfulness, and private self-consciousness in predicting responses to stress in Iran. International Journal of Psychology 45, 2, 147-154. Ghorbani, N., & Watson, P. J., Rostami,R. (2007). Self-reported mysticism, basic need satisfaction, anxiety and depression in Iranian Muslims. Psychological Report, 100,242-298. Ghorbani, N., & Watson, P. J. (2006). Validity of Experiential and Reflective Self-Knowledge Scales: Relationships with Basic Need Satisfaction among Iranian Factory Workers. Psychological Report, 98, 727-733. on and Psychology Islamic Azad University, Marvdasht Branch Marvdasht, Fars IRAN. Garmezy, Norman. (1974). The study of competence in children at risk for severe psychopathology. In The Child in His Family, Vol. 3: Children at Psychiatric Risk, ed. By E. J Anthony, 77-98. Gilligan, R. (2000). Adversity, Resilience and Young People: the Protecitive Value of Positives School and Spare Time Experiences. CHILDREN & SOCIETY VOLUME 14(2000) pp. 37-47. Ghorbani, N, Bing, M.N, Watson,P,J, Davison, H.K. & Mack, D.A. (2003). Self-repoted emotional intelligence: Construet similarity and functional dissimilarity of higher order processing in Iran and United States. International Journal of psychology,37,297-308. houry, B., Sharma, M., Rush, S. E., & Fournier, C. (2015). Mindfulness-based stress reduction for healthy individuals: a meta-analysis. Journal of Psychosomatic Research, 78(6), 519-528. Kabat-Zinn, J. (1982). An outpatient program in behavioral medicine for chronic pain patients based on the practice of mindfulness meditation: Theoretical considerations and preliminary results. General Hospital Psychiatry, 4(1), 33 - 47. Kabat-Zinn, J. (1990). Full catastrophe living: Using the wisdom of your body and mind to face stress, pain and illness. New York: Delacorte. KOOSHKI, S., JAMALI, M., SALEHI, M., & AKBARI, H. (2012). THE EFFECTIVENESS OF MINDFULNESS-BASED STRESS TO REDUCE DEPRESSION AND DYSFUNCTIONAL ATTITUDE IN HEART DISEASE. Langer, E. J. & Moldoveanu, M. (2000). Mindfulness research and the future. Journal of social Issues, 56, 129-139. Langer, E. J. & Moldoveanu, M. (2000). The construct of mindfulness. Journal of Social Issues, 56, 1-9. Momeni, J., Omidi, A., Raygan, F., & Akbari, H. (2016). The effects of mindfulness-based stress reduction on cardiac patients' blood pressure, perceived stress, and anger: a single-blind randomized controlled trial. Journal of the American Society of Hypertension, 10(10), 763-771. Moore, S. A., Zoellner, L. A., & Mollenholt, N. (2008). Are expressive suppression and cognitive reappraisal associated with stress- related symptoms? Behavioural Research and Therapy, 46(9), 993–1000. Nnnn nnGross, J., (2014). The Handbook of Emotion Regulation, second edition .Guilford press. ISBN 978-1-4625-0350-6. Ryan,R.M. & Brown, K.W. (2003). Why we donˈt need self-esteem: on fundamental needs, contingent love and mindfulness. Psychological Inquiry, 14, 27-82. Silananda, S. U. (2002). The four foundations of mindfulness (2nd ed.). Boston: Wisdom. Silananda, S. U. (1998). The four foundations of mindfuln | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 605 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 343 |