تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,251 |
تعداد مقالات | 9,067 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,153,000 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,912,067 |
طراحی یک گیربکس مغناطیسی محوری جدید | ||
الکترومغناطیس کاربردی | ||
دوره 9، شماره 1 - شماره پیاپی 22، اردیبهشت 1400، صفحه 43-49 اصل مقاله (1.02 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
پیمان نادری* 1؛ آرمان رمضان نژاد2؛ علی اکبر مطیع بیرجندی1 | ||
1دانشیار، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران | ||
2دانشجوی دکتری، گروه قدرت، دانشکده مهندسی برق، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 25 اردیبهشت 1399، تاریخ بازنگری: 31 خرداد 1399، تاریخ پذیرش: 28 آبان 1399 | ||
چکیده | ||
در این مقاله ساختاری جدید از گیربکس مغناطیسی ارائه شده است که میتواند عملکرد بهتری را در مقایسه با نمونههای متداول از خود نشان دهد. هدف این کار بررسی یک نوآوری در ساختار فیزیکی گیربکس مغناطیسی میباشد که باعث شده میدان مغناطیسی توزیع مناسبتری در ماشین داشته باشند. تنظیم موقعیت آهنرباها در طرح جدید سبب توزیع بهتر شار مغناطیسی میشود و در نتیجه عملکرد ماشین نسبت به نمونههای مرسوم بهبود مییابد. در ضمن، تغییرات ذکر شده، این امکان را پدید میآورد که میزان چگالی شار در فاصله هوایی افزایش یابد و همچنین سامانه ، پایداری بالاتری داشته باشد. گیربکس مغناطیسی جدید با ابعادی کوچکتر از طرح های پیشین، علاوه بر اینکه مقدار گشتاور انتقالی افزایش یافته است، ماشین نوسان کمتری را تجربه میکند. نتایج شبیهسازیها مبتنی بر روش اجزاء محدود میباشد و با استفاده از نرمافزار تحلیل الکترومغناطیسی Maxwell ANSYS محاسبات و اعتبارسنجی مورد نظر انجام گرفته است. | ||
کلیدواژهها | ||
گیربکس مغناطیسی محوری؛ فرایند بارگذاری دینامیکی؛ روش اجزای محدود؛ توزیع آهنرباها؛ گشتاور انتقالی؛ تحلیل دینامیکی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Design of a New Magnetic Coaxial Gearbox | ||
نویسندگان [English] | ||
P. Naderi1؛ A. Ramezannezhad2؛ A. A. Motie Birjandi1 | ||
1Associate Professor, Tarbiat Dabir Shahid Rajaei University, Tehran, Iran | ||
2PhD Student, Department of Power, Faculty of Electrical Engineering, Tarbiat Dabir Shahid Rajaei University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
This paper presents a new structure in the magnetic gearbox field, which can bring better performances rather than the conventional one. This work aims to describe a developed magnetic gear with a novelty in its physical structure which cause gearbox can experience a new magnetic field distribution. Having experienced a further distribution in its magnets plan, the new model can reveal better performances rather than the original coaxial gearboxes. Although dimensions of the new coaxial gearbox get smaller than the ones in typical design, torque transfer and fluctuating rates have incredibly improved. Simulation results, based on the proposed models, are extracted from a time-stepping finite element analysis. ANSYS Maxwell software uses the Finite Element Method in its calculations and reports the results to validate the magnetic systems operations. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Coaxial Magnetic Gearbox, Dynamic Load Processing, Finite Element Method, Magnet Distribution, Transfer Torque, Dynamic Analysis | ||
مراجع | ||
[1] J. Keller, Y. Guo, and L. Sethuraman, “Gearbox Reliability Collaborative Investigation of Gearbox Motion and High-Speed-Shaft Loads,” National Renewable Energy Lab, Golden, CO, Tech. Rep. TP-5000-65321, 2016.##
[2] S. Pakdelian, M. Moosavi, H. A. Hussain, and H. A. Toliyat, “Control of an electric machine integrated with the trans-rotary magnetic gear in a motor drive train,” IEEE Transactions on Industry Applications, vol. 53, no. 1, pp. 106–114, 2016.##
[3] L. Sun, M. Cheng, and H. Jia, “Analysis of a novel magnetic-geared dual-rotor motor with complementary structure,” IEEE Transactions on Industrial Electronics, vol. 62, no. 11, pp. 6737–6747, 2015.##
[4] L. Jian, K. Chau, Y. Gong, J. Jiang, C. Yu, and W. Li, “Comparison of coaxial magnetic gears with different topologies,” IEEE Transactions on magnetics, vol. 45, no. 10, pp. 4526–4529, 2009.##
[5] T. Lubin, S. Mezani, and A. Rezzoug, “Analytical computation of the magnetic field distribution in a magnetic gear,” IEEE Transactions on magnetics, vol. 46, no. 7, pp. 2611–2621, 2010.##
[6] F. T. Jørgensen, T. O. Andersen, and P. O. Rasmussen, “The cycloid permanent magnetic gear,” in Conference Record of the 2006 IEEE Industry Applications Conference Forty-First IAS Annual Meeting, vol. 1, IEEE, pp. 373–378, 2006.##
[7] L. Sun, M. Cheng, and H. Jia, “Analysis of a novel magnetic-geared dual-rotor motor with complementary structure,” IEEE Transactions on Industrial Electronics, vol. 62, no. 11, pp. 6737–6747, 2015.##
[8] M. Benarous and M. Trezieres, “Design of a cost-effective magnetic gearbox for an aerospace application,” The Journal of Engineering, vol. 2019, no. 17, pp. 4081–4084, 2019.##
[9] K. K. Uppalapati, M. D. Calvin, J. D. Wright, J. Pitchard, W. B. Williams, and J. Z. Bird, “A magnetic gearbox with an active region torque density of 239 n_ m/l,” IEEE Transactions on Industry Applications, vol. 54, no. 2, pp. 1331–1338, 2017.##
[10] S.-J. Kim, C.-H. Kim, S.-Y. Jung, and Y.-J. Kim, “Optimal design of novel pole piece for power density improvement of magnetic gear using polynomial regression analysis,” IEEE Transactions on Energy Conversion, vol. 30, no. 3, pp. 1171–1179, 2015.##
[11] M. A. Rahimi, M. Durali, and M. Asghari, “A design approach for coaxial magnetic gear and determination of torque capability,” Scientia Iranica, vol. 25, no. 2, pp. 772–789, 2018.##
[12] S. A. Afsari, “Performance Analysis and Optimization of a Novel Arcuate Double-sided Magnetic Gear using Quasi 3-D Analytical Modeling for Wind Power Application,” Journal of Applied Electromagnetics, vol. 1, no. 2, pp. 1–9, 2019. (In Persian)##
[13] S. J. Kim, E.-J. Park, S.-Y. Jung, and Y.-J. Kim, “Transfer torque performance comparison in coaxial magnetic gears with different flux modulator shapes,” IEEE Transactions on Magnetics, vol. 53, no. 6, pp. 1–4, 2017.##
[14] N. W. Frank and H. A. Toliyat, “Analysis of the concentric planetary magnetic gear with strengthened stator and interior permanent magnet inner rotor,” IEEE transactions on industry applications, vol. 47, no. 4, pp. 1652–1660, 2011.##
[15] A. Nordel¨of and A.-M. Tillman, “A scalable life cycle inventory of an electrical automotive traction machine part ii: manufacturing processes,” The International Journal of Life Cycle Assessment, vol. 23, no. 2, pp. 295–313, 2018.##
[16] N. Niguchi and K. Hirata, “Transmission torque analysis of a novel magnetic planetary gear employing 3-d fem,” IEEE transactions on magnetics, vol. 48, no. 2, pp. 1043–1046, 2012.##
[17] M. Desvaux, B. Traull´e, R. L. G. Latimier, S. Sire, B. Multon, and H. B. Ahmed, “Computation time analysis of the magnetic gear analytical model,” IEEE Transactions on Magnetics, vol. 53, no. 5, pp. 1–9, 2017.##
[18] S. Mousavi, “Design of new type high efficiency magnetic gear,” M.Sc. Thesis, Istanbul Technical Univ., May 2015.## [19] S. Pakdelian, M. Moosavi, H. A. Hussain, and H. A. Toliyat, “Control of an electric machine integrated with the trans-rotary magnetic gear in a motor drive train,” IEEE Transactions on Industry Applications, vol. 53, no. 1, pp. 106–114, 2016.##
[20] C.-C. Huang, M.-C. Tsai, D. G. Dorrell, and B.-J. Lin, “Development of a magnetic planetary gearbox,” IEEE Transactions on Magnetics, vol. 44, no. 3, pp. 403–412, 2008.##
[21] G. K. Dubey, “Fundamentals of electrical drives,” Alpha Science Int’l Ltd., 2001.##
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 663 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 416 |