تعداد نشریات | 38 |
تعداد شمارهها | 1,240 |
تعداد مقالات | 8,994 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,844,878 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,706,514 |
بررسی تجربی اثر سطح بر واماندگی دینامیکی یک پرنده بالزن در حرکت رو به جلو | ||
مکانیک سیالات و آیرودینامیک | ||
دوره 9، شماره 2 - شماره پیاپی 26، آذر 1399، صفحه 113-124 اصل مقاله (615.46 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد حسن جوارشکیان* 1؛ یگانه آذرگون2 | ||
1دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد | ||
2گروه مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد | ||
تاریخ دریافت: 27 آبان 1399، تاریخ بازنگری: 13 تیر 1400، تاریخ پذیرش: 20 تیر 1400 | ||
چکیده | ||
در این تحقیق،اثرسطح بر واماندگی دینامیکی یک پرنده بالزن ساده و با بال دارای زاویه شکستگی در پرواز رو به جلو توسط روش تجربی بررسی شده است. برای این منظور، ابتدا یکساز و کاربالزن به همراه تجهیزات نصب در تونلباد طراحی و ساخته شده است. سپس بالزن ساده و بالزن دارای زاویه شکستگی، در فاصله از سطح 1 و 5/1 برابر طول وتر، فرکانس بالزنی Hz5/3 و زاویه حملههای00تا 50/22در تونلباد با سرعت m/s3 مورد آزمایش قرار گرفتهاند. همچنینبهمنظور بررسیتأثیر فرکانس بالزنی و فاصله از سطح بر نیروی برآ، نیروی پیشران و توان مفید، بالزن ساده و شکسته با زاویه حمله صفر، در فاصله از سطحهای1، 5/1 و 2برابر طول وتر و فرکانسهای بالزنیHz0، 2، 5/3 و5 درسرعت m/s3تستشده است. نتایج نشانمیدهند که واماندگی دینامیکی بالزن ساده با کاهش فاصله از سطح، در زاویه حمله کمتری نسبت به بال دارای شکستگی اتفاق میافتد. در کمترین فاصله از سطح (1 برابر طول وتر)، واماندگی بالزن ساده و بالزن با زاویه شکستگی 1070 به ترتیب در 50/12 و 150 رخ دادهاست. علاوه بر این،بالزن با زاویه شکستگی عملکرد بهتری نسبت به بالزن ساده دارد. نتایج این تحقیق نشان میدهد که با کاهش فاصله از سطح و افزایش فرکانس بالزنی، نیروهای آیرودینامیکی و توان مفید افزایشیافته است. | ||
کلیدواژهها | ||
آیرودینامیک تجربی"؛ اثر سطح"؛ واماندگی پرنده بالزن"؛ شکستگی خمشی"؛ پرواز رو به جلو"؛ "؛ ریزپرنده" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Empirical Study of the Ground Effect on the Dynamic Stall of a Flapping Wing in Forward Flight | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammad Hassan Djavareshkian1؛ Yeganeh Azargoon2 | ||
1Mech. Engg. Dept. Faculty of Engg. Ferdowsi University of Mashhad | ||
2mech Engg. Dept. Ferdowsi University of Mashhad | ||
چکیده [English] | ||
In the present study, the ground effect on the dynamics stall of the flapping wing with the bending deflection angle is experimentally investigated in the forward flight.For this purpose, first, a bending deflection mechanism and the installed facilities for the wind tunnel have been designed and fabricated.Then the simple and bending flapping wings are experimentally examined for h/c=1,1.5, flapping frequency 3.5 Hz and different angles of attack from 00 to 22.50 with velocity 3 m/s. Also, to investigate the effect of flapping frequency and distance from surface on lift force, thrust force and loading power of the simple and bending flapping wings with no angle of attack tested for h/c=1,1.5,2, different flapping frequency from0 Hz to 5 Hz and velocity 3 m/s. Results indicated that decreasing the distance from the surface, dynamic stall of the simple flapping wing occurs at lower angles of attack compared to the bending flapping wing. More specifically, in the minimum distance from the surface (h/c = 1), the stall angle of the simple flapping wing and bending flapping wing (with bending deflection angle of 1070) takes place at 12.50 and 150, respectively. The performance of the bending flapping wing is generally better than the simple flapping wing. Besides, by enhancing flapping frequency and decreasing the distance from the surface, aerodynamic forces and loading power increase. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Experimental-aerodynamic", Ground-effect", Stall of flapping wing", Bending deflection ", Forward flight", ", MAVs" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 255 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 221 |