تعداد نشریات | 39 |
تعداد شمارهها | 1,172 |
تعداد مقالات | 8,445 |
تعداد مشاهده مقاله | 6,340,842 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,587,964 |
بررسی تجربی اثر سرعت بر تریم دینامیکی، به عنوان معیار وقوع ناپایداری طولی ، در یک نمونه شناور تندرو با استفاده از تست در دریا | ||
دوفصلنامه مهندسی شناورهای تندرو | ||
مقاله 6، دوره 20، شماره 58، شهریور 1400، صفحه 58-65 اصل مقاله (675.45 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علی اصغر مقدس اهنگری* 1؛ محمد سعید شمشیری2؛ سید مجتبی علوی جم1؛ مرتضی ابراهیمی3 | ||
1دانشگاه جامع امام حسین (ع) | ||
2/صنعتی امیرکبیر | ||
3محقق/سازمان تحقیقات ندسا | ||
تاریخ دریافت: 10 شهریور 1400، تاریخ بازنگری: 20 شهریور 1400، تاریخ پذیرش: 01 مهر 1400 | ||
چکیده | ||
یکی از پدیده های نامطلوب در دستیابی شناورهای تندرو به سرعت های بالا، پدیده ناپایداری طولی می باشد. این پدیده که در واقع کوپل ناپایدار بین هیو و پیچ است موجب آسیب به شناور، تجهیزات و خدمه می گردد. به منظور ارزیابی و محاسبه دقیق سرعت وقوع این پدیده در مراحل طراحی لازم است تا تحلیل عددی یا تست مدل انجام پذیرد. لذا وجود مجموعه داده معتبر جهت اعتبارسنجی این تحلیل ها بویژه تحلیل عددی امری ضروری می باشد. در این مقاله با معیار قراردادن تریم دینامیکی به عنوان معیار وقوع پورپویزینگ در شناور تندرو، به اندازهگیری مقدار این تریم در سرعت های مختلف بر روی یک نمونه شناور کوگار بدون پله در دریا پرداخته شده است. این نتایج نشان میدهد، تریم دینامیکی با افزایش سرعت روند افزایشی داشته و پس از قرارگیری شناور در حالت پروازی، به تدریج کاهش یافته و به یک مقدار تقریبا ثابت در سرعت های بالا میل می کند. | ||
کلیدواژهها | ||
پورپویزینگ؛ تست دریا؛ شناور تندرو؛ تریم دینامیکی | ||
مراجع | ||
37:189–199.
Marine craft”. Philos Trans R Soc Lond A 358:1905–1915.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 109 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 53 |